Autor |
Wiadomość
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 10:41, 14 Paź 2011 Temat postu: [m11] Różnice w oznaczeniach amotryzatorów. |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Panowie, mam takie pytanko. Kupiłem uszczelki z skuterdebica do amorków. I sprawa jest taka, że ta główna, największa uszczelka jest mniejsza od tej, którą wyciągnąłem z amora - 24-25mm. Co robić? Wszędzie jest ten sam wymiar uszczelki co kupiłem, tzn. wszystkie sklepy itp co sprzedają to właśnie w tym wymiarze - 22m średnica wewnętrzna.
Założyć i jednocześnie rozciągnąć ją ??
W katalogu części widnieje nazwa M11.11.31 , a ja we wszystkich 4 swoich amorkach mam M11.11.17. tzn, że są starsze ?? czy jak ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pią 11:03, 14 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
ZWIERZU
|
Wysłany: Pią 15:15, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin
|
Ja tez kupowalem te uszczelki na skuterdebica i tez mialy mniejsza srednice. Mimo to zastosowalem i po złożeniu nic nie cieknie. Dla proby nawet odwrocilem do gory nogami amorki na kilka dni i zadnego sladu przecieku;) pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 21:36, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
o to dobrze wiedzieć, a powiedz mi w tym komplecie masz taką jedną uszczelkę jakby wypukłą z obu stron co nie ?? ta bez sprężynki, ją gdzie wkładasz ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Pią 21:57, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Widzę drix, że walczymy dalej z tematem
Ja dałem pod nakrętkę, w 3 pasuje - w 1 dupa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZWIERZU
|
Wysłany: Pią 22:35, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin
|
Rozumiem, że masz na myśli tą pierwszą od prawej: [link widoczny dla zalogowanych] (kupuje u kolesia sporo rzeczy i do tego regeneruje wały i robi szlify z czego jestem zadowolony)
Ta uszczelkę dajesz nie pod nakrętką tylko ona ma być tuż pod prowadnicą tłoczyska (taki aluminiowy element i ma za zadanie amortyzować tłoczysko podczas odbijania sprężyny amortyzatora (zatem gdy motocykl jest na stopce to te gumki są dość mocno ściśnięte siłą sprężyn amortyzatorów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 23:03, 14 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
ronin napisał: |
Widzę drix, że walczymy dalej z tematem
Ja dałem pod nakrętkę, w 3 pasuje - w 1 dupa |
Dokładnie nie ma innej opcji I zamierzam wygrać hmm pod nakrętkę... tzn?
Możesz mi to na schemacie z katalogu pokazać? Albo fotkę ?
ZWIERZU napisał: |
Rozumiem, że masz na myśli tą pierwszą od prawej: [link widoczny dla zalogowanych] (kupuje u kolesia sporo rzeczy i do tego regeneruje wały i robi szlify z czego jestem zadowolony)
Ta uszczelkę dajesz nie pod nakrętką tylko ona ma być tuż pod prowadnicą tłoczyska (taki aluminiowy element i ma za zadanie amortyzować tłoczysko podczas odbijania sprężyny amortyzatora (zatem gdy motocykl jest na stopce to te gumki są dość mocno ściśnięte siłą sprężyn amortyzatorów |
Tak chodzi mi o tą pierwszą od prawej, ale po rozkręceniu amorka, wcale takiej uszczelki nie miałem. Tylko praktycznie miałem 3 uszczelki, które wyjąłem razem z nakrętką. 1 to ta największa, która wchodzi na nakrętkę, druga taka sama tylko sporo mniejsza i wchodziła W nakrętkę, wsadzona w przeciwnym kierunku do tej dużej, no i ta 3 z tą sprężynką wsadzona sprężynką w stronę tłoczka. Oprócz tego, na tłoczku jeszcze mam 1 uszczelkę, tylko nie pamiętam czy od góry czy od dołu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZWIERZU
|
Wysłany: Sob 0:04, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin
|
Może ktoś w pośpiechu wcześniej go składał... to jest schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Część numer 20 to ta wspomniana uszczelka (pierwsza od prawej na aukcji) i według katalogu to nie uszczelka tylko podkładka elastyczna czyli nic nie uszczelnia tylko "amortyzuje" i znajduje sie pod prowadnicą tłoczyska, ta z numerem 17 ma sprężynkę i się zwie uszczelka tłoczyska kompletna i na tą uszczelkę wchodzi jeszcze taka mała stalowa podkładka numer 18, która ma na celu po skręceniu nakrętki amortyzatora dociśnięcie uszczelki 17 do wspomnianej nakrętki i prowadnicy tłoczyska, a numer 16 - ta największa- to uszczelka korpusu amortyzatora.
Wracając do uszczelki 17 ze sprężynką to oryginalnie powinny mieć raczej w sobie wtopiony stalową podkładkę, a spotkałem się z tym, że współczesne tego nie mają i można je różnorako wyginać. Ja kupiłem u tego kolesia z aukcji i miały ten metal w sobie i wyglądały solidnie. pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Sob 9:59, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Dzięki wielkie za wyjaśnienie U mnie ta uszczelka 17, nie ma w ogóle podkładki, ale w tej starej oryginalnej jest, także przełożę i będzie ok. Ale znowu co z pozycją 14 ?? Taką uszczelkę właśnie wyciągnąłem z nakrętki, tyle że u mnie troszkę inaczej to jest, bo ta 14 wchodzi jakby od spodu. i jakby "plecami" gra z tą 17.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 11:06, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
W modelach na kołach 19" były inne amortyzatory niż w późniejszych na 18-tkach, różniły się skokiem a więc konstrukcją też.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZWIERZU
|
Wysłany: Sob 11:37, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin
|
Bardzo możliwe, że się różniły. U mnie 14 to kawałek okrągłego filcu. Pozdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Sob 22:59, 15 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Okej, a więc sprawy uszczelek załatwione Teraz mam pytanie dot. oleju.. w jakimś temacie dokopałem się 2 nazw. Hipol 15W - ~12 zł/l i Motul Fork 15W - ~40 zł/l ... Amortyzol - ~15 zł. W sklepie nie widziałem ani jednego ani drugiego, więc może ktoś mi poda w tym temacie jakieś zamienniki? I prawdę mówiąc, olej jakiś taki w cenach w granicy rozsądku
Inne pytanie dot. oleju jest takie, że 15W oznacza gęstość oleju, tak ? Ale czy ma znaczenie czy to jest olej silnikowy, czy przekładniowy ?? I np. taki Superol 15W będzie dobry ?? jest to silnikowy do diesla..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Sob 23:05, 15 Paź 2011, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Nie 15:06, 16 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Zalej przekładniowym, 15 W to gęstość oleju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pon 16:03, 17 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Panowie...jaja jak berety... w 2 przednich amorkach, mam oznaczenia m11.11.17, a w środku jeden stary typ, a drugi nowy. Ale najdziwniejsze jest to, że w tym starym typie, na tłoczku nie ma pierścionka, nie było tej gumowej osłonki tłoczka. Więc pozakładałem jak Zwierzu pisał. Wlałem 75cm3 oleju do przedniego amorka, bo pisało w Pancewiczu, że w starym typie tyle wchodzi. Zakręciłem, a tu lipa. Nic nie trzyma Kupiłem Amortyzol 15wl-150, czyżby za rzadki był ?? czy ja może coś źle zrobiłem ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Pon 16:06, 17 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ronin
|
Wysłany: Wto 9:35, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Tak czytam co piszecie i: chyba też mam różne typy. W jednym była podkładka filcowa zamiast gumowej. Ale poskładałem i tylko jeden mam do dupy.
Drix olej masz ok ja dałem Hipol 15 W. Brak pierścionka na tłoczku może chyba być przyczyną nieszczelności ale obstawiam to co u mnie: coś nie halo z uszczelkami.
A jak zakęcałeś nakrętkę to był opór? Ja musiałem się zaprzeć i imadło całym ciałem żeby nakrętka złapała gwint...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ZWIERZU
|
Wysłany: Wto 13:10, 18 Paź 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wołomin
|
Drix jeśli zakręciłeś do oporu tak, że ten mały simmering ze sprężynką sie nie porusza tylko jest ściśnięty od góry nakrętką to nie powinno się lać. Bo zdaje mi się że po prostu nie możesz z jakiegoś powodu dokręcić nakrętki i obie uszczelki nie są dociśnięte (nic innego byc nie moze). A sprawa pierścionka na tłoczku to chyba nie dotyczy przecieku, on ma raczej za zadanie regulować przepływ oleju, także musisz go miec bo inaczej amorek dzialac poprawnie nie bedzie. Zwróć uwagę na wymiary nakrętki, czy ta jedna nie różni się czyms od innych. Nie wiedzieć czemu ale ja rownież mialem problem z dokręceniem jednej z nakrętek i okazało się, że w komplecie 4 amorków jedna nakrętka ma krótszy gwint i tylko ona pasowała do tego jednego felernego amorka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|