Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Zębatka napędowa tylna.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11] Zębatka napędowa tylna. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Doli_M11
PostWysłany: Pon 0:32, 04 Gru 2006 Temat postu: [M11] Zębatka napędowa tylna.


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Mam takie pytanko... co sie stanie jesli zamiast takiej zebatki napedowej jaka miałem (190 mm średnicy) założę nową o średnicy mniejszej (175 mm) Bo trudno jest znaleźć oryginalna zębatke napędową do M11 o średnicy 190 mm, a jesli juz jest to zardzewiała, a ze znalezieniem takiej o średnicy 175mm nie ma problemu...

Dajcie znac czy silnik bedzie przez to słabszy/silniejszy lub cokolwiek innego, jakie moga byc skutki?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doli_M11 dnia Śro 19:26, 11 Kwi 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 10:31, 04 Gru 2006 Temat postu: Re: Zębatka napędowa tylna


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Doli_M11 napisał:
Mam takie pytanko... co sie stanie jesli zamiast takiej zebatki napedowej jaka miałem (190 mm średnicy) założę nową o średnicy mniejszej (175 mm) Bo trudno jest znaleźć oryginalna zębatke napędową do M11 o średnicy 190 mm, a jesli juz jest to zardzewiała, a ze znalezieniem takiej o średnicy 175mm nie ma problemu...

Dajcie znac czy silnik bedzie przez to słabszy/silniejszy lub cokolwiek innego, jakie moga byc skutki?

Jeśli założysz z tyłu mniejszą zębatkę motocykl będzie się wolniej zbierał. ale będzie szybszy - teoretycznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 11:47, 06 Gru 2006 Temat postu:







Nie teoretycznie Wesoly Bedzie tak na 100%. Roznica bedzie malo zauwazalna jesli na motorku bedziesz jezdzil sam. Jak wezmiesz pasazera to roznice odczujesz. Ustaw iglice w gazniku wysoko i nie bedzie dramatu. A najlepiej to z taz zebatka wstrzymaj sie do samego konca remontu. Moze w miedzy czasie wpadnie ci w rece jakas 190mm.
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Śro 16:05, 06 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

aha Wesoly
No bo teoretycznie ta zardzewiala 190 moznaby papierem sciernym przejechac zeby rdze usunuac ale ze takie zębatki są hartowane powierzchniowo i moglo by to pozbawic ja jej własnosci (twardosci na zębach)... co o tym sądzicie mam racje czy nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Śro 17:29, 06 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Na mój góst jeśli zrobisz to ręcznie to nierozchartujesz zębatki. Myślę że jeśli jej nie przegrzejesz stosując naprzykład szczotkę drucianą na wiertarce to nic się niestanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 9:35, 07 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Miałem tak samo, miałem shl z 62 roku , zapewne miały mniejszš moc więc zębatka była większa, była bardzo zużyta więc dałem mniejszš z shl z 66 roku, jeżdze z pasazerkš, więc lepsza by była oczywiœcie ta mniejsza.
Ale w dzisiajszych czasach, nasze shl sa mocniejsze niz fabryka przewidziała, lejšc wache 95 albo 98 oktan, do tego olej przynajmniej półsyntetyk, a nie jakis dymišcy lux10 Jezyk mocy jest więcej, do tego warto wygładzic wszelkie nierównoœci we wszyskich kanałach. Ja tak zrobiłem w jawce mustang i zuzycie spadło z 3 do 2,7 l/100 km. Co do czyszczenia zębatki to zdzierajšc jej powierzchnie na zimno nic jej nie zrobisz, przeciez wieniec na zębatce zużywa sie cały czas w sposób naturalny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Czw 15:56, 07 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

no gadałem z typem z allegro ktory ma oryginalne i te due i te mniejsze i mowi ze te mniejsza sa od wiatraka ...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 19:20, 07 Gru 2006 Temat postu:







a czy zebatka to jest wogole utwardzana? Mnie sie wydaje ze tak jak na sprzegle jest to rozwiazane tak jest i na tyle. otoz lancuch na sprzegle sie wyciera i obie zebatki tez. obejrzalem zebatki na kilku starych piastach i tam tez sa wytarte od lancucha.
jak ta zebatka 190 nie jest zbytnio zuzyta to zakladaj szczote na wiertarke i ja wyczysc. pozniej ewentualnie daj ja do ocynkowania to nie bedzie rdzewiec tam gdzie lancuch nie pracuje.
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Pią 9:39, 08 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

w wiatrakach tez na pewno były, ale ja moja ,,małą" wyjałem z shl m11 3 biegowej, tyle ze z 66 roku z 18 calowymi kołami więc te 18 ja pewnie zwalniają, więc dali mniejszą zębatkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
adik2109
PostWysłany: Sob 16:25, 19 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 168
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnów Opolski

Witam, u mnie pojawił się pewien problem. W mojej Elce z 62 była kiedyś założona tylna zębatka 42 zęby. Teraz kupiłem nową niby oryginalną jak dla tego rocznika 47 zębów i stało się że łańcuch za krótki(oczywiste) ale dołożyłem 6 ogniw i też jak założę ten łańcuch to mocno opiera się o wahacz w miejscu osiki wahacza i od dołu opiera się o ośkę tylnego hamulca, czy to może być przyczyną że za bardzo mam naciągnięty łańcuch? Dłuższego nie udało mi się zrobić, a na regulacji naciągu dużo manewru nie mam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Sob 16:57, 19 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Jak nie możesz popuścić, to trzeba dorzucić ogniwo innej rady nie widzę. I naciąg łańcucha mierzy się jak się siedzi na motórze Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->[M11] Zębatka napędowa tylna.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group