Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->SHL M11: tylne koło się nie kręci

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
SHL M11: tylne koło się nie kręci <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Mimuka
PostWysłany: Śro 21:52, 10 Lip 2013 Temat postu: SHL M11: tylne koło się nie kręci


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Jabłonna

Witam,
Składam swoją shl do kupy.

Mam problem z założeniem tylnego koła.
Wszystko jest okej do momentu gdy dokrecam nakrętkę tylnej osi. Wtedy koło się blokuje i przestaje się kręcić.

Co robię źle?

Pzdr
M


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Śro 22:02, 10 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Miałem taki przypadek w WFM. Okazało się, że nie ma dystansu pomiędzy łożyskami w bębnie koła. Może i Ty go nie masz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mimuka
PostWysłany: Czw 8:33, 11 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Jabłonna

Cześć.

Pewnie czegoś brakuje. Ale nie wiem czego. Wszystko złożyłem wg tego rysunku:



Wszystkie cześci poza łożyskami są takie jak były przed rozbiórką. Żadnej części nie brakuje.
Myślałem że jest to może wina dociśniećia bębna do piasty, ale kiedy dociskam "na sucho" przed założeniem do motocykla i mocno naciskam kręci się swobodnie. Szpara pomiędzy bebnem i piastą też jest w porządku.

Może to coś z łożyskami: terz nowe łożyska mają po bokach takie zasłonki żeby piach się nie dostawał do środka. Przed rozebraniem tego koła, łożyska założone w środku miały powyciągane te blaszki osłaniające. Mimo że były łożyskami nowego typu. Czy to może mieć znaczenie???


Pzdr,
M


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 17:24, 11 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

osłony łożysk zostaw - odejdzie ci smarowanie. Wygląda na to że nie masz dystansu nr 33 albo jest skrócony lub sam się wytarł o zatarte łożysko. Może ktoś zmierzy ile powinien mieć długości bo ja mam złożone. A jako ciekawostkę powiem że u mnie w piaście z tyłu były 4 łożyska i skrócony dystans. Teraz mam jak na schemacie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mimuka
PostWysłany: Czw 17:35, 11 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Jabłonna

Dzięki za info.
Numer 33 mam. Być może jest jakoś skrócony.
Rozbiorę dziś i postaram sie dać jakąś podkładkę albo co.

Dzięki.

Pozdrawiam
Michał


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 18:15, 11 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Jeszcze jest możliwość, że dałeś nowe koło zębate napędu licznika nr 10 i ma za długie wąsy i jak skręcasz to jest dociskane do bębna. Te wąsy muszą wejść w nacięcia w piaście tak żeby tryb oparł się o piastę. Najlepiej przymierz sam tryb do piasty.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Czw 18:19, 11 Lip 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 22:28, 11 Lip 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

O dystans nr 33 mi chodzi, ale hipoteza dudka83 też jest warta rozpatrzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Nie 11:20, 14 Lip 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Jak "docisnąć bęben do piasty"? Bęben jest wtopiony w piastę !

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mimuka
PostWysłany: Nie 21:37, 14 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Jabłonna

Cześć.

No docisnąć bęben do piasty, to chodziło mi o dociśniecie części 7 do części 32 :-)

Zębatki mam stare, tzn takie jakie były przed rozebraniem.
Chwilowo jestem na wyjździe.

Sprawdzę teorie z za krótkim dystansem 33 popowrocie.

Pzdr,
M


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mimuka
PostWysłany: Wto 20:23, 23 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Jabłonna

Cześć.

Wróciłem z wakacji i zabrałem się za oglądanie tego koła.
Wychodzi mi że ta konstrukcja przedstawiona na rysunku jest jakaś trefna. albo ja czegoś nie rozumiem.

Otóż ten dystans, ta tuleja numer 33 dochodzi czołem do wewnętrznych pierścieni łożysk z jej dwóch stron (numer 35). A rozumiem że zamysł jest taki że tuleja się ma nie kręcić. A z kolei wewnętrzne pierścienie łożysk powinny.
Jak dokręcam nakrętkę osi to dociskam tuleję do tych pierścieni łożysk i całość się kleszczy.

JAk to ma działać?
Jest ktoś z Warszawy kto potrafiłby to złożyć do kupy?


Pzdr,
M


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Polonez
PostWysłany: Wto 21:45, 23 Lip 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Czemu ma się nie kręcić? Ma mieć tylko odpowiednią długość aby utrzymać w dobrej pozycji bieżnie zewnętrzne względem wewnętrznych. Pewnie masz ją wytartą lub nieoryginalną i dlatego takie rzeczy się dzieją.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->SHL M11: tylne koło się nie kręci
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group