Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Tulejka wahacza tylnego

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
Tulejka wahacza tylnego <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kris
PostWysłany: Wto 10:26, 14 Maj 2013 Temat postu: Tulejka wahacza tylnego


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słomniki

Witam
Potrzebuję porady dotyczącej tulejki wahacza tylnego. W moim wahaczu guma w tulejce jest w stanie rozkładu - raczej nie przeżyje malowania proszkowego . Na forum przeczytałem że można użyć tulejki poliamidowej lub przerobić tulejkę wspornika resora od poloneza.
Czy rozchodzi się o "Tulejka wspornika resora Fso, Polonez, Fiat 125p, OE 4109484, wymiar 12/27X80mm"?
Czy obróbka tej tulejki do rozmiarów nominalnych SHL nie będzie problemem?
A może jednak tulejka poliamidowa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 11:28, 14 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Najlepszym rozwiązaniem jest dorobienie tulei z teflonu ewentualnie poliamidu (ertalonu) Ja zastosowałem teflon w tylnym i przednim wahaczu i na razie nic się nie dzieje Mruga z pewnością tak zostanie Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris
PostWysłany: Wto 13:40, 14 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słomniki

A ktoś z Was zastosował tulejkę z Poloneza?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Wto 16:02, 14 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Ja to stosowałem w swojej SHL, z tym że rozwiercić ją to nie jest problem, bo materiału jest sporo. Natomiast nieco gorzej jest z zewnętrzną obróbką, gdyż tego materiału jest max 2-3mm, aczkolwiek swoje dwie dałem do tokarza i przetoczył. Wbiłem ciasno w wahacz i zobaczymy co to z tego będzie Wesoly Tylko bodajże trzeba ją skrócić jeszcze.

Natomiast na dzień dzisiejszy, gdyby łatwo było ją wyjąć to zrobiłbym z poliamidu albo teflonu aaalbo poliuretanu (z poliuretanu to już było by na wieeeki wieków).
Z tego względu, że guma straci swoje właściwości po pewnym czasie i d..a zbita.
Tylko nie wiem jak to było rozwiązane? Tak jak w przednim wahaczu? Pierw tulejka z tworzywa, stalowy sworzeń i ośka czy jak?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Wto 16:06, 14 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 16:23, 14 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

drix1994 oryginał jest z tulejkami ?
jak tak to wypal gumę z oryginału i zostaną ci tulejki Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Wto 17:07, 14 Maj 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Oryginalnie miałem silentbloka, mniej więcej takiego jak pokazał kris. No i owszem. Stare tulejki siłą wydarłem, trochę wypaliłem,, trochę za pomocą przyspawanej śruby, a resztki to śrubokrętem i młotkiem, tyle, że teraz mam wahacz pomalowany. Więc nie ma bardzo podejścia, żeby nie uszkodzić lakieru.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris
PostWysłany: Wto 19:18, 14 Maj 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sty 2013
Posty: 41
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Słomniki

Czyli należy wyłuskać tulejkę wewnętrzną z silentbloka, na to tulejkę z poliamidu lub teflonu, czy lepiej wytoczyć cały jednolity element?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 21:56, 14 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

W środek musisz zastosować stalowe tuleje wymontowane z oryginalnych silentbloków, bez nich same tuleje teflonowe cz też poliamidowe zgniotą się przy skręcaniu wahacza do kupy i nic nie będzie pracować.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 22:57, 14 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

pozbądź sięgumy spomiędzy tulejek silentblocka i podjedź do kumatego tokarza. pomierzy , wytoczy z odpowiednim pasowaniem i "będzie pan zadowolony" Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Wto 23:12, 14 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Przede wszystkim należało by na wstępie napisać o jaki model motocykla chodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 23:19, 14 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

motomaciey co to za różnica. zasada działania silentblocka się nie zmienia Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Wto 23:30, 14 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Zasada nie ale wymiary tulejki już tak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 23:50, 14 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

podany przeze mnie sposób jest całkowicie uniwersalny.
ważnym czynnikiem jest "kumaty tokarz" . Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 0:03, 15 Maj 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Mi tu bardziej chodziło o to jaki motocykl miał na myśli autor tematu Mruga Podajcie model to wstawie tag do tematu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 0:14, 15 Maj 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

motomaciey ale serio nie ma potrzeby. silentblock to silentblock.
każdy można pozbawić spękanej gumy i zastąpić ją odpowiednio spasowanym poliuretanem , czy teflonem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Podwozie->Tulejka wahacza tylnego
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group