Autor |
Wiadomość
|
gesior
|
Wysłany: Wto 11:04, 10 Gru 2013 Temat postu: Cześć |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radymno
|
Witajcie.
Jestem gęsior.
Moja historia z SHL to kilka lat marzeń uwieńczonych kupnem wymarzonego motocykla.
A było to tak:
W pewnym momencie coś mi powiedziało, że muszę mieć coś starego na 2 kółkach . Kupiłem Rometa w stanie agonalnym. Odremontowałem, łącznie z malowaniem (tyle, że ja nie malowałem, nie mam do tego zdolności).
Później na urodziny dostałem od żony kurs na prawko kat. A. Mając to prawko posiadanie Rometa było bez sensu. Marzyła mi się SHL, codziennie przeglądałem najróżniejsze ogłoszenia (a było to prawie 3 lata temu), ale wiadomo, finanse. Sprzedałem Rometa kupiłem WSK 125 z 1981. Kupiłem ją w wersji puzzle. Poskładałem, ale bez malowania. Była sprawna, ale bardzo brzydka. Nadarzyła się okazja, żeby ja sprzedać i kupić wymarzoną SHL. No i teraz finał. Mam SHL w jako takim malowaniu. tyle tylko że jest cała czarna, bez szparunków i bez malowania zbiornika na srebrno.
Z jednej strony chciałbym ją rozłożyć na części pierwsze i zrobić od podstaw, łącznie z oddaniem do malowania.
Ale z drugiej są finanse, syn półroczny, który potrzebuje ojca w domu a nie w garażu. I takie tłumaczenie, że wystarczy dać komuś do pomalowania zbiornik, i do nałożenia szparunki. Porobić parę innych rzeczy, jak np. wycentrować koła, i z 1 lub 2 lata można jeździć, zanim się zabiorę za poważną renowację.
Kilka lat temu marzyłem o takich problemach
Ale jeśli macie jakieś sugestie to proszę pisać.
I oczywiście na wiosnę-lato koniecznie jakiś dalszy wyjazd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 15:49, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Witam, historia fajna, miło się czytało Co do ewentualnego remontu jest kilka dróg. Można zacząć od silnika, żeby sprawował się zawsze świetnie lub od zawieszenia aby komfort jazdy był jak najwyższy albo zadbać o stylistykę i zacząć od malowania. Wybór jest na pewno uzależniony od tego co sobie jego właściciel obierze za priorytet. U mnie priorytetem jest zawsze silnik (spore koszty), następne zawieszenie (dużo taniej), a wygląd moto zostawiam na sam koniec, ponieważ dla mnie najważniejsze, żeby był w pełni sprawny i cieszył moje, nie cudze oko.
Pozdrawiam i zachęcam do buszowania po forum w poszukiwaniu wielu przydatnych informacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Wto 17:15, 10 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
Witaj
Powoli do celu, nic w pospiechu, to 100% zadowolenia z wykonania wymarzonego jednośladu. Ja swój remontowałem 6 lat podobnie jak większość nas - finanse opóźniały efekt końcowy. Ale warto było. Jeszcze mam kilka drobnych poprawek i .. zostaje czekać tylko na przyjemność z jazdy.
3majsię
rudyweteran
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
musiej
|
Wysłany: Śro 8:55, 11 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Witaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 9:09, 11 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Witaj na forum
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gesior
|
Wysłany: Śro 13:44, 11 Gru 2013 Temat postu: Cześć |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radymno
|
Silnik rozbieram zaraz po świętach. Motocykl naprawdę jest mój tylko wtedy gdy silnik jest przeze mnie zrobiony
A oto i kilka fotek. Na ostatnim moje odbicie w zbiorniku. Przy powitaniu trzeba chyba się pokazać, nie
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez gesior dnia Śro 13:45, 11 Gru 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Czw 11:59, 12 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
po zdjęciach widzę ze rok 1963 lub 1964 (jeśli wszystko od tego motocykla)
nara Rudyweteran
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gesior
|
Wysłany: Czw 12:12, 12 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radymno
|
1965
Czyli coś jest nie tak, hmm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Czw 13:47, 12 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
z tego co pamiętam w 1965 były nieco inne silniki lub jedna kapę - tą od sprzęgła ktoś Tobie zmienił, ale się nie martw. Tylko lej paliwo i ..
nara
rudyweteran
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gesior
|
Wysłany: Czw 14:47, 12 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radymno
|
nr silnika się zgadza z tabliczka znamionową, więc pewnie tylko ta kapa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gesior
|
Wysłany: Pią 13:25, 07 Lut 2014 Temat postu: Cześć |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radymno
|
rudyweteran
Jak rozumiem powinienem mieć taki dekiel?
Mój jak widać ma ciekawe ślady zmieniania biegów, więc pewnie będę chciał go wymienić.
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pią 21:11, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Gęsior nie jest źle.
Zrób tak by się trochę nacieszyć jazdą a ona cię zachęci do dalszej pracy.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ewaoliwo
|
Wysłany: Pią 21:23, 07 Lut 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Czytając Twoje przemyślenia, polakierowałbym płuca baku oraz wykonał szparunki i zobaczysz że wizualnie będzie już okey oraz tak jak piszesz zrobić porządnie silnik i delektować się jazdą. Resztę pomału się zrobi. To oczywiście tylko moja rada.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|