Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Powitalnia->Witam serdecznie wszystkich

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Witam serdecznie wszystkich <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Domcioxoxo
PostWysłany: Nie 14:00, 21 Maj 2023 Temat postu: Witam serdecznie wszystkich


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

Jestem następcą dziadkowej SHL M11 z roku 1967 (od początku w rodzinie) Wesoly Pochodzimy z Mazowsza a dokładnie z Grodkowo- Włóki Wesoly Skończyłem szkołę mechaniczną, dziadek był rolnikiem i pasjonatem starszych niezawodnych sprzętów t.j ja teraz oczywiście Dwa lata temu robiłem kapitalkę silnika, jednak tulejka w korbowodzie już do wymiany. Cóż poradzić na te teraźniejsze chińskie części Jednak czuję niesamowity klimat przy jej majsterkowaniu Jezyk Jeśli ktoś ma chęć to może napisać, co po takim czasie trzeba wymienić w zawieszeniu(tulejki, łożyska)? Będę wdzięczny, bo delikatnie już drży przy dobrej prędkości Rotfl Sezon się zaczął więc trzeba ruszać w drogę Hyhy Pozdrawiam Panowie, bezpiecznej jazdy, LWG Mruga

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Domcioxoxo dnia Nie 14:05, 21 Maj 2023, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 21:19, 21 Maj 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 431
Przeczytał: 7 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Cześć

Ja w swojej SHL M11 od czasu remontu w 2016 roku nie wymieniałem nic w zawieszeniu, a zrobiłem ok. 4000 km.
Sporo zależy od tego ile części zostawiłeś oryginalnych, w jakim były stanie no i na jakiej jakości zamienniki trafiłeś. O stylu jazdy nie wspominam.
Dodam, że wał kupiłem Polski z allegro, a przynajmniej tak wynikało z opisu allegro, wstępnie jestem z niego bardzo zadowolony.
Czekamy na zdjęcia Twoje SHL.

LwG


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 21:57, 21 Maj 2023 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jeśli tulejka do wymiany to coś z nią było nie tak. Kiedyś sprzedawane były mosiężne zamiast z brązu. Mosiądz jest twardy, ale nie ma właściwości samosmarujących. W sumie to na pewno wiesz.
Co wymienić przy remoncie po remoncie? Zależy od tego co już zostało zrobione. Tulejki wałka pośredniego, porządne łożyska i stan obecny uszczelniaczy, zębatki i łańcuszek sprzęgłowy, stan kosza sprzęgłowego, stan kamienia zmieniacza biegów.
Co do reszty shl to można sprawdzić czy amortyzatory nie mają wycieków lub po prostu rozłożyć je i sprawdzić ilość oleju. Dalej można zweryfikować luzy na wahaczach i kierownicy, stan naciągu łańcucha, czy koła są w osi i to wszystko.
To że się trzęsie to jak wyżej opisałem może być coś z zawieszenia (luzy na wahaczu), wibracje od silnika (wał z biciem lub zamontowany wał pełny) i niewycentrowane koła.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Domcioxoxo
PostWysłany: Pon 20:10, 22 Maj 2023 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mazowieckie

Sporo robię nią kilometrów i niby wszystko ok, ale właśnie odczuwam, przy zatankowanym baku powyżej połowy w nim takie mocne trzaskania, które rozchodzą się po całej ramie Niepewny Sprawdzę więc jak wspominacie te zawieszenie i koła, bo od nowości nic nie wymieniane Wesoly Ta tulejka rzeczywiście mogła być wadliwa, jak raz mi źle zrobili szlif (po zmierzeniu średnicówką było jajo) zażądałem by w ramach reklamacji zrobili mi dokładny Kwasny Wał po regeneracji nie miał bicia, a sworzeń ciężko miał wejść w tulejkę, jednak kilka razy powkładałem i wchodziło dobrze. Pewnie mój błąd że tak to zostawiłem Zalamany Po złożeniu zauważyłem że przy niskiej prędkości jednostajnej, tak jakby SHL szarpała,gdzie przy większej zamienia się to w te drgania Na luzie zaś po dodaniu gazu, delikatnie zębatka się cofa (zakręci w lewo) przy zwalnianiu obrotów (nie dużo około z 10 stopni) Dziwny przypadek Rotfl Zdjęcia wstawię zaraz po przygotowaniu do jazdy Mruga Pozdrawiam Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Powitalnia->Witam serdecznie wszystkich
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group