Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:10, 24 Lip 2012 Temat postu: Witam wszystkich |
|
|
|
Jako że to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich.
Zebrałem się w końcu za staruszka M17, który czekał na tą chwilę 14 lat w stodole. Szczerze mówiąc liczę na Waszą pomoc i wiedzę. Z mechaniki daję radę, ale doświadczenie mam raczej z Jawkami i Rometami.
Jeszcze raz witam wszystkich.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Wto 22:19, 24 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Witam Sporo tu Gazel, jest się na czym wzorować, a pomoc na pewno otrzymasz Pokaż co tam się uchowało dla Ciebie ;>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
musiej
|
Wysłany: Śro 6:18, 25 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Witaj
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Śro 7:55, 25 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Witam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:25, 25 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
|
W sobotę mam trochę więcej czasu, to porobię fotki. Gazela była kompletna, ale kilka razy do niej podchodziłem i kilka części mogło się zgubić, ostatnio śmigaliśmy na niej z bratem 4 lata temu z akumulatorem z malucha przywiązanym sznurkiem na bagażniku. Mam nadzieję ze poznajduję brakujące części w stodole, w zasadzie nie ma tego dużo, bo brakuje tylko filtra powietrza z obudową i małego dekielka na śrubę regulacji sprzęgła i magneta. Obecnie wymieniam sprzęgło bo się ślizgało i w zasadzie motur będzie do jazdy, całą resztę powoli będę starał się "wygłaskać". Będę się "chwalił" na bieżąco.
Jak już tak sobie piszemy to spytam tutaj, może ktoś odpowie .
Śrubę przykręcającą kosz sprzęgła, ta duża którą dokręca się płaskownikiem, dokręca się mocno, na siłę, czy po złożeniu całego kosza sprzęgła luzuje się do nakładki zabezpieczanej zegerem i przez te otworki zabezpiecza?
Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi. Roboty nie ma dużo i nie jest skomplikowana, ale są pewne niuanse o których nie wiem.
Pozdrawiam wszystkich z moturami .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Pią 18:46, 27 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ze śrubką nie pomogę lecz z przyjemnością przywitam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 22:04, 06 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
|
Właśnie złożyłem ostatnie zamówienie na części do naprawy silnika. Jak tylko dotrze zabezpieczenie kosza sprzęgła, składam silnik i odpalam sprzęta. Muszę jeszcze poszukać po stodole, bo brakuje ramki lampy przedniej, filtra powietrza i kawałka dekla zasłaniającego regulację sprzęgła, a wszystko było zanim za łepka zabrałem się za ujeżdżanie motorka.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:18, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
|
Motur gada, dzisiaj była pierwsza przejażdżka i zonk, wydmuchało świecę. Jutro biorę głowicę do pracy do naprawienia gwintu. Zastanawia mnie tylko fakt braku jakiejkolwiek uszczelki pod głowicą. Faktycznie żadnej nie było, czy po prostu ktoś o niej zapomniał?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 19:10, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Jak poprzedni właściciel dotarł obie płaszczyzny to jej nie trzeba, ale jak nie, to bez uszczelki bedzie dmuchać, da się to sprawdzić patrząc na złączenie, z latarką .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 20:14, 24 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Obiecane zdjęcia.
Co do głowicy to w głowicy jest frez a na cylindrze jest kołnierzyk.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 8:34, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Twardy
|
Wysłany: Sob 6:17, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Chęciny
|
Witaj, ostatnio Gazele są górą. Czy Twoja maszyna ma czarne osłony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 8:35, 25 Sie 2012 Temat postu: |
|
|
|
Tak, osłony są czarne, pamiętam że były wszystkie emblematy, jednego na baku brakuje, ale muszę gdzieś po kartonach poszukać, tak samo jak filtr powietrza, ramka przedniej lampy i lusterko. Niestety na pewno nie ma ramki siedzenia.
Pytanko przy okazji, jakim momentem dokręcić głowicę bez uszczelki w takim sprzęcie.
Edit:
Głowicę przykręciłem tak na rękę, moturek śmiga, tylko po zgaszeniu coś w silniku jeszcze się obraca, myślę że to łożysko wału korbowego, dodatkowo redukcje nie za bardzo wychodzą, trzeba nieźle pokopać żeby z 4 zejść do 1, a w ogóle zejść do 1 to trzeba mieć wyczucie. Bez rozebrania na części pierwsze silnika się nie obejdzie. W dodatku przekręcony jest gwint pierścienia przepustnicy, albo pierścień jest za duży, zmieniałem go z innego gaźnika, nie pamiętam czy z pegaza. Przy lekkim dokręceniu trzyma się i się nie odkręca, ale nie chciałbym żeby na jakiejś krzyżówce z polnej drogi przepustnica wypadła. Wystarczyło dzisiaj że się przyblokowała, ledwo winkiel zebrałem .
Ale frajda puki co jest, maszyna rwie do przodu.
I jeszcze zdjęcie z dzisiejszego ujeżdżania. Akurat była kolejka braciszka.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 21:31, 25 Sie 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|