Autor |
Wiadomość
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Pią 16:58, 27 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Ad. prądnicy z malucha do Junaka to nie bardzo
Mam w moim z Hondy
Maluchowska jest ciut za duża.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
seba101626
|
Wysłany: Śro 14:18, 01 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
@CZESIO1958 - podobno jakoś dało się je przerabiać, no ale nie wiem czy takie zabiegi nie podlegają dzisiaj pod "druciarstwo"...
@s06-tuner - twierdzisz, że "nasze wytwórnie leżały na łopatkach jeśli chodzi o seryjne tłumiki" porównując nasze tłumiki do ETZ 250, zgadzam się, MZ zrobiło rewolucję, ale chyba dopiero w latach 80-tych, tak więc nie możemy robić porównań do silników produkowanych w latach 1968-1975 (od SHL Gazela do WSK Dudek / Kobuz, już nie liczę silników W2A, chyba z 1967 r.)
"Bąk, Dudek, sport miały ten sam tłumik, a to niby 125, 175 choper i 175sport" tak wstępnie, był jeszcze Lelek, no ale... w tamtych latach to chyba nie miało większego znaczenia. W każdym razie czy te tłumiki wpływały na osiągi? Czy tłumik z Gazeli zapewniał gorsze osiągi od tego z Kobuza lub Dudka?
PS: W jakich motocyklach montowano silniki W2B? Czy one miały 3 kartery?
Znalazłem taką replikę tabliczki znamionowej:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JCB
|
Wysłany: Czw 11:52, 02 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Polska Centralna
|
W2A - to silnik z iskrownikiem - czyli karter składa się z 3 elementów + pokrywy - zastosowanie tylko w motocyklach SHL M11W
W2B - silnik stosowany począwszy od Gazeli przez wszystkie WSK 175 , z upływem czasu wielokrotnie modyfikowany ale to nadal ta sama linia modelowa później oznaczany jako 059. Karter 2 elementy + pokrywy.
Kiedyś jeszcze gdzieś można było w sieci znaleźć informacje o silniku W2C - z tego co pamiętam chyba 250 ccm przeznaczony do sportu.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Czw 11:54, 02 Wrz 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
s06-tuner
|
Wysłany: Nie 23:40, 05 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wilkszyn
|
JCB napisał: |
W2B - silnik stosowany począwszy od Gazeli przez wszystkie WSK 175 , z upływem czasu wielokrotnie modyfikowany ale to nadal ta sama linia modelowa później oznaczany jako 059. Karter 2 elementy + pokrywy.
W gazelach i pierwszych wsk był silnik "W2" i to on był jak gdyby podstawa do innych wariantów - silnik "W2a" nie był srarsza wersja, tylko silnikiem W2 zaadoptowanym do motocykla m11 (opracowany był do gazeli, ale gazela jeszcze nie została wdrożona do produkcji (w shl) a silnik (w nowej dębie) już był gotów do produkcji - linia produkcyjna, formy itd. W "W2" dokonano pewnych adaptacji i powstał "W2a" który można było montować w takim motocyklu jaki był już wytwarzany.
W2B to jedna z wersji W2, były też "w2Bx" i inne typu "059-1" lub "059-3" - różne wersje silnika w2 - z zapłonem sem i innym wałem, gaźnikiem Bing i innym kruccem, z iskrownikiem Stefa itd itp dużo wiedzy trzeba ogarnąć żeby zetelnie poznać różnice - wszystkie te typy wizualnie są podobne, ale w wielu szczegółach się różnią - pisząc że to wszystko to to samo, trochę się rozmija z prawda
Kiedyś jeszcze gdzieś można było w sieci znaleźć informacje o silniku W2C - z tego co pamiętam chyba 250 ccm przeznaczony do sportu. |
Pan Wiatrak opracował "rodzinę silnikow" nazwaną od jego nazwiska - były to odpowiednio : w1 - 125cm w różnych wersjach (stosowane w prototypach i w sporcie (chyba też za miedze parę poszło), nastepnie w2 - 175 cm w różnych wersjach i na koniec w3 - 250 stosowany w trialowych wsk i jakichś tam pojedynczych innych sportowych wsk.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Śro 9:05, 08 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Silniki W1 były stosowane chyba tylko w prototypowych WSK-ach 125 na początku lat 60-tych, zawsze myślałem, że była tylko jedna wersja...
WSK-ę z silnikiem W3 można było niedawno (2020 rok) kupić na olx, faktycznie miała 250 cm3 pojemności, wyglądała trochę jak S2, chociaż była nieco zdekompletowana, no i widać, że życie jej nie pieściło... Dodam, że została wyceniona na 35 tys. zł i chyba poszła za niewiele mniej.
W każdym razie przypomnę, że chodzi mi o różnice w silnikach W2, 059 oraz 060, z wyłączeniem cylindra i głowicy. Jeśli ktoś wie to może chociaż napisać kiedy pojawiły się głowice z "wygłuszeniami" no i czy takie były montowane w Gazelach (na 99% nie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sherif
|
Wysłany: Czw 15:09, 18 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Panowie, podłącze się.
Musze kupić silnik W2 do Gazeli, czy jakoś można go zewn odróżnić od tego z WSK ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Czw 15:58, 18 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Sherif napisał: |
Panowie, podłącze się.
Musze kupić silnik W2 do Gazeli, czy jakoś można go zewn odróżnić od tego z WSK ? |
Tak wstępnie, 90% osób go nie odróżni.
W każdym razie najważniejszy jest cylinder oraz pokrywy boczne, mało kto będzie patrzył na numery.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sherif
|
Wysłany: Czw 16:20, 18 Lis 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 18 Sty 2021
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
seba101626 napisał: |
Sherif napisał: |
Panowie, podłącze się.
Musze kupić silnik W2 do Gazeli, czy jakoś można go zewn odróżnić od tego z WSK ? |
Tak wstępnie, 90% osób go nie odróżni.
W każdym razie najważniejszy jest cylinder oraz pokrywy boczne, mało kto będzie patrzył na numery. |
Chcę poprostu upewnić się przy kupowaniu przez net ze zdjęć czy na jakiejś giełdzie gdzie nie będę miał możliwości rozebrania, że silnik jest taki jaki deklaruje sprzedawca, bo jak rozumiem samo wybicie "W2" nic nie znaczy ?
Sam cylinder i głowicę można jakoś rozpoznać ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|