Autor |
Wiadomość
|
halcik
|
Wysłany: Wto 10:04, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2253
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
musiej dobrze pisze, trzeba sprawdzić wszysko krok po kroku. Sam pisałeś, że nie masz iskry to po co chcesz sprawdzać gaźnik? Jaki ma on wpływ na iskrę według ciebie. Sprawdź czujnik i cewkę, oczyść styki, jak to nie pomoże wymień instalację, czyli kabelki między czujnikiem, modułem i cewką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Artur
|
Wysłany: Wto 15:36, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Musieju, takie schładzanie to ja rozumiem! Będzie chwila, to się pobawię... Ale, tak ku zachowaniu ścisłości - to jest Romet Mińsk, także schemat elektryki nie wygląda już tak przyjemnie, jak w ruskich Mińskach... [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
musiej
|
Wysłany: Wto 21:41, 23 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Schemat jest OK , masz tylko pare kabli więcej . Masz też kolory opisane , to plus bo mniej z omomierzem będziesz latał .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Śro 17:09, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie pomogło nic. Czujnik dobry, każdą część po kolei schładzałem - nic. Nic nie przyniosło poprawy. I o co tu chodzi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
WojtekH
|
Wysłany: Śro 18:12, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małogoszcz
|
A co cie oparzyło?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Śro 18:27, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wyraź się jaśniej...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
musiej
|
Wysłany: Śro 20:53, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Cudów nie ma .Opisz po kolei co i jak robiłeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Śro 21:39, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
A jednak są.
Cytat: |
Opisz po kolei co i jak robiłeś. |
Już napisałem, Wy też pisaliście - niczego innego nie czyniłem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
WojtekH
|
Wysłany: Śro 21:53, 24 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małogoszcz
|
Sprawdziłeś najpierw co jest gorące i czy faktycznie nie ma iskry?? A masa i zaśilanie cewki jest ok nie zgniło ci coś? Moduł na pewno jest sprawny?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WojtekH dnia Śro 22:03, 24 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Czw 6:49, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Cytat: |
Moduł na pewno jest sprawny?
|
Drugi moduł w zapasie mam, w tym nie jeździł, 100% sprawny, i jest to samo.
Cytat: |
A masa i zasilanie cewki jest ok, nie zgniło Ci coś? |
Ogólnie to jeszcze coś w instalacji podejrzewałem, ale... To by losowo chyba było, a nie zawsze po takim samym dystansie.
Cytat: |
Sprawdziłeś najpierw co jest gorące |
Kłopot w tym, że... jedynie fajka się nagrzewa, ale ona tuż nad silnikiem jest, a poza tym na innej to samo było.
Cytat: |
czy faktycznie nie ma iskry? |
Iskra - takie przynajmniej mam wrażenie - to ogólnie jakaś taka niemrawa jest. Mała, fioletowa, czasem nawet trudno ją zauważyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 11:20, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2253
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Sprawdzałeś oporność cewki na zimnym i rozgrzanym silniku, poprawiłeś lub wymieniłeś przewody masy, czujnika i cewki? Piszesz tak pobieżnie i chcesz dalszej pomocy. Nie ma cudów, jeśli moduł sprawny to albo cewka albo czujnik, ewentualnie problemy z instalacją. Innej przyczyny nie ma. Zrób wszystko krok po kroku i dopiero opisz czy coś się zmieniło lub jeśli masz jakieś wątpliwości. Może któryś przewód między wspomnianymi elementami po nagrzaniu ma przebicie do ramy motorka, może cewka już siada. Nikt Ci nie napisze co masz wymienić dopóki sam nie sprawdzisz tych rzeczy. Więcej samozaparcia i chęci albo wizyta u elektryka. To nie prom kosmiczny, łaski nie robi chodzić musi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Czw 14:18, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Cytat: |
Nikt Ci nie napisze co masz wymienić dopóki sam nie sprawdzisz tych rzeczy. Więcej samozaparcia i chęci albo wizyta u elektryka. To nie prom kosmiczny, łaski nie robi chodzić musi
|
Troszkę więcej luzu, nie jesteśmy w szkole, aby takie mowy prawić.
Jak już powiedziałem, tak powtórzę po raz kolejny: moduł jest sprawny, czujnik wału też, kabel WN/fajka także. Została mi instalacja oraz cewka.
Jeśli chodzi o elektrykę, to jest to ta dziedzina, za którą nie przepadam - toteż nie znam się za bardzo. Tak więc: "oporność cewki na zimnym i rozgrzanym silniku" - jak, czym, jaka powinna być? Nawet nie wiem, gdzie tych informacji szukać, bo do Mińska znalazłem jedynie instrukcję podstawowych regulacji, nic więcej, "przewody masy" - a czymś się różni zwykły kabel od tego masowego? Co jak co, ale elektryka tutaj jest skopana. Mówię tu konkretnie o wykonaniu... Każdy kabel z innej bajki, posklejane na szajsowate taśmy, poowijane ścierami... Ale działało wszystko jak w zegarku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 15:07, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2253
Przeczytał: 16 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Weź dwie cewki lub jak masz tylko jedną do tego motorku to sprawdź jej rezystancję (opór) omomierzem, jak już zniknie Ci iskra to sprawdź jeszcze raz. Ze względu na wzrost oporu wraz z temp, pewnie będzie trochę większy, ale nie bez przesady. Jak masz tak ładnie zrobioną instalację to jak dla mnie to tam tkwi problem. Jak coś jest skręcone tylko ręką i zaizolowane to z czasem śniedzieje, a styk staje się coraz gorszy. Dodatkowo przy nagrzaniu instalacji przez płynący prąd, jak już pisałem opór rośnie aż do wartości progowej, przy której twój motorem przestaje pracować.
Możesz też zrobić pomiar, prądu w chwili zapłonu, jaki dochodzi do cewki, styk 15 lub 30 to plus, silnik lub rama Twojego Rometa to minus. Jak masz rdze przy połączeniu silnik-rama motoru lub zapłon-rama/silnik to też może być przyczyną słabej iskry.
Łopatologicznie możesz też powymieniać wszystkie kable jeden po drugim. odpinasz jeden i patrzysz dokąd idzie i docinasz cały nowy. wszystkie łączenia lutujesz lub zabezpieczasz tawotem lub innym mazidłem, żeby się nie pasywowało (pasywacja)
Co by nie było musisz mu poświęcić trochę czasu żeby go przeczyścić i pomierzyć ewentualnie podmienić kabelki. Ale jak pisałem wcześniej, silnik nie robi łaski, dajesz mu paliwo i iskrę i musi chodzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Czw 15:16, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jak instalację bym wymieniał, to raczej na tą ruską wersję - bo to wszystko to samo praktycznie, tylko czytelniej i łatwiej podłączone. Ale...
Cytat: |
sprawdź jej rezystancję (opór) omomierzem |
Omomierz... Postaram się skombinować i sprawdzić. Ale jaki opór powinien być? Jak sam napisałeś, "pewnie będzie trochę większy, ale nie bez przesady" - mówiłem, że nie znam się na tym - więc nie mam pojęcia, jaki powinien wyjść wynik/ich różnica.
Co do instalacji - i tak z dnia na dzień by to wyszło?
Cytat: |
zrobić pomiar, prądu w chwili zapłonu, jaki dochodzi do cewki |
Do cewki 12 V powinno dochodzić, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
WojtekH
|
Wysłany: Czw 19:59, 25 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małogoszcz
|
Oddaj do elektryka z tego co piszesz to będzie najrozsądniejsze i nie zawracaj gitary. Ludzie ci piszą co zrobić a ty i tak wiesz lepiej i robisz po swojemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|