Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Sob 11:23, 10 Cze 2006 Temat postu: Kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton |
|
|
|
Witam.
Wydaje mi się że jest to odpowiedni dział na pytania nie dotyczące shl ale związane z motoryzacją.
Mianowicie mam kilkuletnią zajechaną kosiarkę z silnikiem Briggs & Stratton o mocy 6 KM (zaznaczę że do ostatniej chwili silnik pracował ale pobierał sporo oleju). Była w serwisie ale gość stwierdził żę nie opłaca się jej naprawiać , cylinder ma sporo rys pierścienie są w beznadziejnym stanie. Z tego co się orienyuję to chyba tych silników się nie remontuje. cylinder jest połączony na stałe z korpusem silnika i chyba szlif nie wchodzi w grę. Kupiłem sobie już nową ale tak się zastanawiam że wymieniłbym bym sobie pierścienie na nowe zwłaszcza olejowy i do takiego koszenia w gorszych warunkach miałbym kosiarkę jak znalazł . Z serwisu przywiozłem ją w kartonie rozebraną na części. I teraz moje pytanie czy może ktoś dysponuje jakimiś materiałami jak złożyć taki silnik , zwłaszcza jak ustawić rozrząd.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
barteq
|
Wysłany: Sob 17:33, 10 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
na trybach są zaznaczone cechy jak ustawic rozrząd, jak w większości silników a jeśli nie ma to w taki sposób aby gdy tłok jest w górnym punkcie to zaworek wydechowy powinno juz zamykać a ssący otwierać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 18:25, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
|
Witam
Są żeczywiście znaki na trybach więc nie będzie problemu dzięki.
Jest tam jeszcze jedno koło zębate które nie wiem gdzie było z takimi dziwnymi blaszkami i ztego co wywnioskowałem to spełnia ono jakąś funkcję odśrodkową bo podczas obracania wysuwa się z osi tego koła taki popychacz(bolec). I dobrze by było mieć schemat budowy tego silnika , być może nie dali mi wszystkich części .Więc jeśli ktoś dysponuje takowym, lub podobnym to bardzo bym prosił.
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pon 22:28, 12 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
ten element służy do zwiększania obrotów silnika a dokładniej steruje przepustnicą, gdy silnik zaczyna sie dławic on otwiera bardziej przepustnice w zalezności od prędkości obrotowej :wink:
to trybo pwinno być sprzężone bezpośrednio z wałem, ewentualnie z wałkiem rozrządu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 10:20, 13 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
|
Mój bliski kumpel ma servis kosiare/kos spalinowych/podkaszarek i pił. Kiedyś powiedział bardzo fajną rzecz jak zapytałem o to koło z blaszkami (na obudowie przekładni jest taka wajcha współpracująca z tym kółkiem0 i powiedział, że to regulator obrotów i tego się nie rusza, bo jest to prawie nieustawialne, po przestawieniu. jeżeli tak bardzo masz rozgrzebany ten silnik to może być problem z jego złożeniem.
Te silniki można remontować ale trzeba być obcykanym. Można zrobić szlif, tylko trzeba wiedzieć jaki potem tłok dobrać. Dobry mechanik może to poskłada.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|