Autor |
Wiadomość
|
motomaciey
|
Wysłany: Pon 0:42, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Co do kosza sprzęgowego: zdejmij cylinder i pod tłok podłóż dwa równe kawałki bardzo twardego drewna lub jeden z wycięciem pod korbowód, kosz sprzęgłowy za pośrednictwem łańcuszka będzie unieruchomiony o wal. Gdyby nakrętka nadal nie chciała zejść, podgrzej ją małym palnikiem takim jak do lutowania instalacji CO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Pon 9:38, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Tylko upewnij się czy masz tam lewy czy prawy gwint
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Pon 17:00, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ech... Co ma blokowanie łańcuszka do kosza, skoro nakrętka jest na koszu tak jakby wewnętrznym? Kto robił taką Jawę, będzie wiedział.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pon 17:45, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Poproszę o schemat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Pon 18:25, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
A może ktoś osobiście już to robił?
Słyszeliście może o słowackich tłokach?
[link widoczny dla zalogowanych]
Brać?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Czw 22:14, 31 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Sob 18:49, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
To wystarczy wyczyścić, przy szkiełkowaniu coś z tym robią, czy jakieś inne zabiegi są dla wnętrza tych bębnów stosowane?
Tego "trzymacza" zębatki to się jakoś ściąga, czy można tak jak jest dać do szkiełkowania i nie ruszać tego?
Wybaczcie, proszę, tak banalne pytanie, ale to w końcu pierwszy porządny remont, jaki robię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Pią 13:51, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Szkiełkowanie - silnik ładnie rozebrałem - poddał się bez większych problemów. Teraz pytanie: czy takie rzeczy jak pierścienie osadcze, tulejki w złotym kolorze czy tulejki wałka od automatycznego wysprzęglania też trzeba zdemontować czy nie? Te złote, jak w Komarze wyjąłem, to potem się jakimś cudem za ciasne zrobiły... I teraz nie wiem, czy tego się po prostu nie rusza, czy też trzeba wyciągać.
Za odpowiedzi z gatunku: "nie znasz się, oddaj fachowcom, bo zepsujesz" czy "dowiedz się sam, co za człowiek, jak nie masz chęci to sprzedaj" z góry dziękuję. A niestety są kwiatki - na tym forum czy innym - co takie cuda tworzą.
Myślałem także, żeby samemu wziąć się za szkiełkowanie - bo kompresor do malowania i tak będzie trzeba załatwić. I pytanie - co powinno się szkiełkować a co oszczędzić (w silniku, oczywiście)? Gniazda łożysk, jeśli dobrze pamiętam, gwinty i co jeszcze?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Pią 13:52, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
daszkes
|
Wysłany: Pią 14:02, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Może zadaj sobie pytanie po co robi się szkiełkowanie i wtedy będziesz wiedział co wyszkiełkować, a co nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Pią 14:21, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
szkiełkuj tylko to co widać z zewnątrz. resztę chemią domyjesz.
po co szkiełkować wewnętrzną część karterów czy pokryw ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Pią 14:22, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Cytat: |
Może zadaj sobie pytanie po co robi się szkiełkowanie i wtedy będziesz wiedział co wyszkiełkować, a co nie. |
Piękna odpowiedź. A prosiłem...
Cytat: |
szkiełkuj tylko to co widać z zewnątrz. resztę chemią domyjesz. |
Dziękuję za konkretną odpowiedź. W środku to ładnie jest, benzyna sobie poradzi. Została jeszcze kwestia skrzyni korbowej... Większość zeszła, ale ten brud jest oporny. To pierwsza sprawa - czym to się powinno zdejmować? Dwa - widziałem, jak niektórzy polerują to miejsce. Teoretycznie jest w tym jakaś myśl... Daje to coś? Mniej brudu się osadza czy jak?
Cytat: |
po co szkiełkować wewnętrzną część karterów czy pokryw ? |
Jest tam wiele zakamarków, myślałem, że szkiełkowanie przyspieszy proces czyszczenia.
A krawędzie karterów trzeba też zabezpieczać czy nic się nie stanie, jak szkiełka trochę wpadnie?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Pią 14:31, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
daszkes
|
Wysłany: Pią 15:10, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Artur napisał: |
Cytat: |
Może zadaj sobie pytanie po co robi się szkiełkowanie i wtedy będziesz wiedział co wyszkiełkować, a co nie. |
Piękna odpowiedź. A prosiłem... |
Tak wiem, myślenie boli, tak jak użycie wyszukiwarki.
Bez obrazy proszę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez daszkes dnia Pią 15:11, 03 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Pią 15:21, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
Artur polerowanie skrzyni korbowej zawsze wychodzi na plus
co do zakamarków i mycia to dobra chemia do mycia silików i ciepła woda pod ciśnieniem. wszystko wymyjesz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Pią 15:39, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
daszkes napisał: |
Artur napisał: |
Cytat: |
Może zadaj sobie pytanie po co robi się szkiełkowanie i wtedy będziesz wiedział co wyszkiełkować, a co nie. |
Piękna odpowiedź. A prosiłem... |
Tak wiem, myślenie boli, tak jak użycie wyszukiwarki.
Bez obrazy proszę. |
Daruj sobie. Śmieszne to nie jest, mądre też nie.
Cytat: |
polerowanie skrzyni korbowej zawsze wychodzi na plus |
Skoro na plus - to przeprowadzę. W końcu zabieg prosty.
Cytat: |
co do zakamarków i mycia to dobra chemia do mycia silików i ciepła woda pod ciśnieniem. wszystko wymyjesz |
Dzięki za wskazówkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Pią 16:49, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
Artur coprawda większe doświadczenie mam z silnikami dużo większego kalibru , ale zasady są te same
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|