Autor |
Wiadomość
|
Artur
|
Wysłany: Pon 13:43, 31 Gru 2012 Temat postu: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
-----
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Pon 20:23, 28 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Pawlasty
|
Wysłany: Pon 14:20, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1324
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Krosno Odrzańskie
|
Wszystkie motocykle zabytkowe, nie tylko SHL, są tu mile widziane, ale jest przewidziany dla nich oddzielny dział, więc jakbyś zakładał kiedyś temat o innym motocyklu (nie SHL) to wstaw go do działu Pozostałe marki. Ten temat już przeniosłem.
Wracając do motocykla... aż miło popatrzeć Potrzeba jej trochę uwagi i godzin w garażu, ale będą z niej "ludzie" i już się nie mogę doczekać efektu końcowego. Jeśli chodzi o podkładki i nakrętki to poszukaj w swoim mieście sklepów metalowych, powinni mieć tego w opór na kilogramy. Jeśli chodzi o chromowanie to Galux, ew. Rosik. Ja robiłem w tej drugiej firmie, mi i kuzynowi zrobili ładnie, ale z drugiej strony komuś nieco spieprzyli sprawę, więc to już Twoja decyzja. W dziale Sklepy i zakłady jest podpięty temat dot. chromowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca
|
Wysłany: Pon 15:10, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Nigdy nie miałem Jawy, ale pozwoliłem sobie odpowiedzieć na kilka twoich pytań:
Ad. 1) Tak. W sklepie metalowym nie powinno być problemu.
Ad. 2) Tego niestety nie wiem. Podstawa siedzenia była często narażona na wilgoć, ze względu na nasiąkającą gąbkę. Jest szansa że ten element po prostu rdzewiał. Ciężko powiedzieć bez dokładnych oględzin. Ja osobiście z braku informacji malowałbym ten element w kolorze ramy.
Ad. 3)Tak, ale to zależy jakich śrub dokładnie potrzebujesz. Jeśli są to śruby ozdobne, stosowane do elementów takich jak np. bagażnik, to można zastosować zamiennik w postaci śruby z nierdzewki. Jeśli jest to śruba przenosząca duże obciążenia, np: skręcone kartery — trzeba szukać śrub stalowych o określonych parametrach.
Ad. 4) Kwestia estetyki. Unikam doradzania w tym temacie. Znam zakład w Warszawie, który za chromowanie zbiornika wraz z przygotowaniem pod powłokę wziąłby ok 450 zł (myślę że byłbyś zadowolony z jakości), ale niestety trzeba doliczyć ubezpieczoną przesyłkę i koszty obsługi płatności (kurierzy sobie za to sporo liczą). Myślę że w Poznaniu będziesz miał pod ręką galwanizernię, tym bardziej że Moto Chrom ma tam swoją siedzibę (kwestia ceny ale też wygody i kontroli).
Ad. 5) Zbiornik cały idzie do chromu. Przed zdjęciem starej powłoki należy wykonać draft (nie mam dokumentacji samego zbiornika, więc wrzucam różne elementy w kolejności, zrozumiesz o co chodzi), mniej więcej tak to wygląda (pamiętaj o zakładkach na obłej powierzchni).
Ad. 6) To nie ścierka tylko bawełniany oplot Można dostać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Pon 15:14, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Jawa
I w dodatku zachowana bez grzebania no no ...
Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Pon 15:17, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Co do podkładek, to gdyby w metalowym były to nie zadawałbym takiego pytania... One wyglądają jak taki mały trybik, można powiedzieć.
Co do baku - właśnie pomysł, aby to pomierzyć miałem... Skoro jest to słuszny kierunek, to tak właśnie zrobię. Co do Moto Chromu - za zrobienie kierownicy i kilku drobnych części do Komara zawołali 100 zł - dziękuję bardzo za takie ceny... Co do tej podstawy siedzenia - i w tej Jawie i w Mińsku jest ona szara, podejrzane to się robi... A chciałbym na 100% oryginała robić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca
|
Wysłany: Pon 15:23, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Zawsze mi się wydawało że wiem jak wyglądają podkładki gwiazdkowe. Ale jeśli się mylę, to wklej zdjęcie. Może rozmawiamy o dwóch różnych rzeczach.
100 zł za kierownicę + kilka elementów to jest bardzo tanio. Ja taką cenę płaciłem za samo lusterko z lat 60. Jest taka zasada że dobre rzeczy nie są tanie, a tanie nie są dobre. Trzeba o tym pamiętać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Pon 15:39, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Łe kurde, ucięło mi jedno zero! Nie 100 zł, a 1000 zł wołali.
Co do podkładek - proszę uprzejmie, wstawiam zdjęcie. Ale ja takich w sklepie nie widziałem...
Troszkę brudna, ale widać, o co chodzi. Ona tak trochę sprężynuje, tak jak podkładki zabezpieczające.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Jaca
|
Wysłany: Pon 15:48, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
To są podkładki „wachlarzowe”. Proszę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Pon 15:50, 31 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Pon 15:51, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Człowieku, jak Ty to znalazłeś? Właśnie o coś mniej więcej takiego mi chodziło...! Tylko nie wiedziałem, jak to się nazywa...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Pon 16:58, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
w sklepie metalowym takich nie mają ?
toć to jedna z bardziej popularnych podkładek jeśli chodzi o mniejsze średnice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Nie 14:45, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jako, żem dawno zdjęć żadnych nie pokazał - blacha po piaskowaniu jest, czeka na wiosnę, aby poszpachlować i pomalować - to pochwalę się zakupionymi szprychami do koła (tylko jednego, na próbę - są jakby krótsze od oryginalnych, tak z milimetr-dwa różnicy), świeżo wychromowanymi szklankami amortyzatorów tylnych oraz zakupionymi (na zdjęciu jedna sztuka) świecami - czechosłowackimi PAL-ami.
Oby mi starczyło cierpliwości na rozplatanie koła - szprychy przechodzą prosto przez piastę, kręcąc nyplem kręci się całą szprychą... Albo łatwo pójdą, albo się rozetnie (aczkolwiek tego wolałbym uniknąć - lepiej stare szprychy uratować, na wszelki wypadek).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
banan666
|
Wysłany: Nie 14:57, 20 Sty 2013 Temat postu: Re: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka" |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 92
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Elbląg
|
Artur napisał: |
....Cylinder już pomalowany na czarno.... |
Możesz powiedzieć czym dokładnie malowałeś cylinder?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Nie 15:01, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Cytując z opakowania: "Lakier wysokotemperaturowy silikonowy" firmy Den Braven, w "szpraju". O dziwo, trzyma bardzo dobrze - póki co... Ale bez obaw, cała reszta będzie malowana porządnie, kompresorem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Artur dnia Nie 15:02, 20 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pon 15:37, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Widzę, że w Poznaniu nie macie porządnego sklepu metalowego skoro ani śrubek ani podkładek nie mają . Pewnie że są takie śruby, tzn na płaski śrubokręt.
Co do siedzenia - chyba tak powinno być:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Nie 22:25, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dwie sprawy:
1) nakrętka na koszach sprzęgłowych - za nic nie chce zejść, prędzej kosz pokrzwię. Nie pomaga pukanie, sikanie i inne "delikatne" metody, a kosza zblokować po ludzku też nie idzie. Jakieś rady?
2) Jak wyciągnąć łożyska z kół? To trzeba na wylot wybijać (w co wątpię) czy jest na to jakieś narzędzie/sposób?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|