Autor |
Wiadomość
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 21:50, 23 Cze 2009 Temat postu: [MZ Trophy] Co o tym myślicie? |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
[link widoczny dla zalogowanych]
znajomy kupił ten wał, bo ja mu troche pomagam w remocnie trupika, i okazalo sie ze zamiart łożyska igiełkowedo w stopie korbowodu ma tulejke z brazu, ja myslałem ze gosciiowi chodzi o "panewke" w główce korby, a tutaj miłe zaskoczenie jak przyszedł wał. Myslicie ze to moze działac? czy lepiej przerobic na waleczki?
a moze bylo tak fabrycznie robione?
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Suchy
|
Wysłany: Wto 21:55, 23 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ciekawa, sprawa, ja nie trafiłem nigdy dotąd na dwusuwa na panewce. Teoretycznie opłaca się robić takie w dwusuwach, bo tutaj nie dojdzie nigdy do spadku ciśnienia oleju jak np. w Dnieprach, gdzie występują z tego powodu zataracia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Śro 7:57, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
ale myślisze żeby to zostawic i tak założyc czy rozpolowic i założyc rolki?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
golot
|
Wysłany: Śro 9:44, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
nie wiem czy będę miał rację ale podejrzewam że tam jest normalne łożysko a ta "panewka" z brązu to tylko koszyczek łożyska dwurzędowego.
już widywałem takie wały. naszych dwusuwów nie robi się na panewkach
pozdro golot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 11:12, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
pawe86 napisał: |
ale myślisze żeby to zostawic i tak założyc czy rozpolowic i założyc rolki? |
Zostawić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 17:23, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
To jest czyś patent myślę że po to aby sprzedać. Bez smarowania ciśnieniowego łożysko w stopie korbowodu na panewce długo nie pociągnie. Panewka szybko wie przegrzeje i zatrze. Zwłaszcza w wysokoobrotowym silniku MZ. ES250 i ES 250/2 były bardziej zaawansowane technicznie od naszych motocykli, posiadały nawet łożysko igiełkowe w główce korbowodu,czego nasze nigdy się nie doczekały.Może być tak jak pisze golot. Widać koszyczek a wygląda jak panewki wdziałem takie wały w NSU.
Wolał bym to sprawdzić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Śro 20:41, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
Gośc nawet bapisal ze jest panewka, ale korbowod i przeciwwagi sa z innej grupy selekcyjnej wiec ktos to sam zozył pewnie, czopy walu raczej nigdy nie zaznaly łozyska na sobie, podobnie jak korba tez nowa. A jest tam ta panewka tak na ok 95% bo widac naciecia na smarowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 20:56, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Można spróbować, w końcu w główkach wszędzie( wsk, junak, ruski) są panewki. Zawsze jakieś nowe doświadczenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Śro 22:30, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Suchy napisał: |
Można spróbować, w końcu w główkach wszędzie( wsk, junak, ruski) są panewki. Zawsze jakieś nowe doświadczenia. |
Bo po pierwsze sworzeń jest pływający, a po drugie sworzeń nie wykonuje całego obrotu wokół własnej osi tylko o wybrany kąt maksymalnie +/- 15 stopni. Dlatego wystarcza mu smarowanie mgłą olejową.
Sprawdź to sobie organoleptycznie.
Spuść sobie olej z samochodu i przejedź się kawałek to będzie takie samo doświadczenie, zobaczysz ile pochodzi.
A tak jak pisze Paweł czopy, nowe korba też, dobrać dobre wałki i można mieć śliczny nowy wał.
Nowa niemiecka korba dziś to prawdziwy rarytas , podobnie czop wału od strony sprzęgła ,nowa podstawa sprzęgła i piękny zestaw.
Ten kto miał MZ 250 wie o czym piszę.
Ogólnie dobry zakup w dobrych pieniądzach tylko trzeba go dobrze wykorzystać.
Szkoda się narobić i składać silnik. Ten wynalazek pochodzi tylko chwilę potem złapie wał i wtedy korba i czop do wymiany do wyrzucenia bo będzie fioletowa od przegrzania.
Jeżeli to cudo by działało to po co wszyscy by się bawili w drogie łożyska rolkowe? Wpakowali by tulejkę za par groszy rozwiertak i heja naprzód.
Choć jest jeszcze jedna opcja zalać skrzynię korbową do pełna olejem i wtedy na pewno będzie miało smarowanie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Śro 22:39, 24 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
golot
|
Wysłany: Śro 23:18, 24 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
hej
zrób może fotkę tego co uznałeś za panewkę.
mi jakoś ciężko uwierzyć że nowy wał, nie używany będzie miał jakąś tulejkę.
możesz także popatrzeć w szczeliny do smarowania w stopie korby i obracając korbowodem sprawdzić czy ta "panewka" obraca się z korbowodem, czy z czopem korbowym, czy może jej prędkość jest wolniejsza od korby a mimo to obraca się na czopie, świadczyło by to że to jest pomiedziowany koszyk łożyska igiełkowego (takie występowały)
jeszcze jedna rzecz łożysko igiełkowe bardzo lekko się obraca panewka szczególnie sucha już ciężej.
w samych MS ES występowały 4 rodzaje wałów nie wszystkie były zamienne.
nie wiem ile rodzajów wałów było w TS
pozdro golot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 6:55, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
bitels napisał: |
Suchy napisał: |
Można spróbować, w końcu w główkach wszędzie( wsk, junak, ruski) są panewki. Zawsze jakieś nowe doświadczenia. |
Bo po pierwsze sworzeń jest pływający, a po drugie sworzeń nie wykonuje całego obrotu wokół własnej osi tylko o wybrany kąt maksymalnie +/- 15 stopni. Dlatego wystarcza mu smarowanie mgłą olejową.
Sprawdź to sobie organoleptycznie.
Spuść sobie olej z samochodu i przejedź się kawałek to będzie takie samo doświadczenie, zobaczysz ile pochodzi.
) |
Poważnie???!!!!!!! A ja całe życie myśałem że w główce sworzeń kręci się o 456 stopni a potem wraca, czasem wykonuje tez obrót o 560 stopni, dobrze, że powiedziałeś
Sprawdziłem organoleptycznie i jednak jest tak jak piszę.
Z samochodu spuściłem i chodzi elegancko Jakieś kity mi wciskasz , a może za mało przejechałem, bo ile chciałeś żebym przejechał tym autem bez oleju???
[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 7:19, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
łaśnie nie ma tych kanałów do smarowania łożyska w stopie. nie byly nigdy zrobine wiec nie widac łożyska. no jak bedzie rozbierany wał to sie je zrobi. No i napisze jeszcze raz Wał nie wyszedl taki z fabryki, bo korba i przeciwwagi sa z różnych grup(korbwoód ma zielona kropke a przeciwwagi coś ok żółtej ale poprzedni własciciel ja starannie scierał)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
golot
|
Wysłany: Czw 8:40, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
weź no kolego zrób fotkę, tego co uznajesz za panewkę.
Wały (przynajmniej niektóre) od MZ nie mają nacięć jak w WSK czy SHL mają za to po bokach korby zagłębienia do smarowania.
dlatego nie wuidać tam rolek tylko koszyk.
szkoda by było żebyś niechcący rozbierał dobry wał,
Akurat temat wałów motocyklowych jest mi dobrze znany
jak znajdę książkę mogę podesłać Tobie dane na temat wałów w MZ ES (mam książkę o MZ ES od małych do 300 ccm) luzy pasowania i modele, a może nawet w domu zjadę jakiś wał od MZ TS, powinien być gdzieś.
pozdro golot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Czw 10:52, 25 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Suchy napisał: |
Z samochodu spuściłem i chodzi elegancko ... , a może za mało przejechałem, bo ile chciałeś żebym przejechał tym autem bez oleju? |
Pass Koledzy!!
Gwoli prawdy powiem,że jak byłem piękny i młody,to kierując się zasadami zawsze uczciwie podjeżdżałem na przegląd moją Ładą. Wtedy nie było jeszcze tyle stacji,więc diagnosta był ambitny i co roku sprawdzał mi zawartość spalin...No więc słuchajcie: bojąc się tego pomiaru (silnik już wtedy "trochę" dymił) spuściłem olej (na stacji PKP był taki świetny próg betonowy ,więc nie potrzebny był kanał) i pojechałem na przegląd bez oleju! Facet mierzył,kręcił się nerwowo,mocniej pchał ten czujnik i nic...musiał przegląd zaliczyć...
Potem ,tuż za halą stacji kontroli triumfalnie i na ich oczach wlałem olej z powrotem,cha,cha...! Cel uświęca środki!
Rok później robiłem już ten silnik,wtedy mój były największy przyjaciel oglądał moje panewki na wale korbowym i kazał zakładać z powrotem-takie dobre były! Nie gniotsa,nie łamiotsa!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|