Autor |
Wiadomość
|
rowek02
|
Wysłany: Czw 13:22, 23 Lip 2020 Temat postu: Problem z silnikiem WFM |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam.
Mam problem z silnikiem w WFM. Ma on zrobiony remont (wymiana łożysk i uszczelniaczy), nowa świeca, zapłon ustawiony na 3mm od GMP, nowy kondensator, a nie chce się wkręcać na obroty. Wstawiłem także gaźnik od innej dobrze działającej WFM i dzieje się to samo. Ktoś ma może pomysł co może być przyczyną? Link do filmu poniżej.
htt [link widoczny dla zalogowanych] be/2cu7AWhm4Js
Z góry dziękuje za pomoc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
seba101626
|
Wysłany: Czw 15:54, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Na 99% masz problem z gaźnikiem, powiedz, czy jest on współczesny?
Sprawdź iglicę, na którym jest ząbku. Później postaraj się na względnie podrręcznikowe ustawienie gaźnika.
PS: Twój silnik to S32, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rowek02
|
Wysłany: Czw 15:58, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Sprawdzałem go na 2 różnych gaźnikach od WFM, i na obu dzieje się to samo, a ten 2 gaźnik na innym silniku działa idealnie. Także ja obstawiam ze coś z zapłonem ale iskrę ma ładna i jest dobrze ustawiony bo 5 razy sprawdzałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 16:12, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
O jakim silniku mowa? Ciężko na taki temat rzeczowo odpowiedzieć, bo w każdym z silników są jakieś niuanse.
Zapchany tłumik, niedrożny kranik, nieszczelna komora wału, źle ustawiony zapłon.
3 mm przed gmp, ale czy świadomie ustawiłeś tą wartość?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rowek02
|
Wysłany: Czw 16:20, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Komora wału na pewno jest szczelna bo wszystkie simmeringi były wymieniane, to jest S01 i zapłon świadomie ustawiony na 3mm przed GMP
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 17:12, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Ok, czyli jak wyżej. O 3mm pytałem w kontekście silnika wfm s32.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rowek02
|
Wysłany: Czw 17:22, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wymienię cewkę zapłonowa, przewód świecy i zobaczymy czy to pomoże.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 19:53, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Cewkę nie wymień, tylko zmierz jej oporność. Dokładnie nie pamiętam, ale u mnie uzwojenie pierwotne lub wtórne gdy miało poniżej 2,6 kOhm to miałem problem z działaniem silnika. Jeśli cewka okaże się ok, to warto podmienić też koło magnesowe. W moim przypadku wybrałem takie, które najmocniej przyciągało klucz, poprawiło to działanie świateł. Ale dopiero wymiana cewki na taką która miała ponad 2,6 k Ohmów rozwiązało problemy z działaniem silnika.
Próby wykonuj przy wyłączonych światłach po to kolejne obciążenie dla silnika.
Resztę rzeczy już odrzuciłeś?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
rowek02
|
Wysłany: Czw 20:00, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Koło magnesowe było uszkodzone (2 magnesy nic nie przyciągały) ale kupiłem inne i tera jest ok. Gaźnik odrzucony bo testowałem inny i jest to samo. Uszczelniacze na wale są nowe wiec tez musza być dobre. Pozostaje świeca, która jest dana nowa, wiec odpada, platynki ładnie zwierają i są czyste wiec tez odpada, pozostaje kabel świecy i cewka. Jutro pojadę do zaprzyjaźnionego sklepu i kupię obie te rzeczy. Zobaczymy czy to coś da. Jak to nie poprawi sytuacji to kończą mi się pomysły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
darek1
|
Wysłany: Czw 20:38, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Ustaw przerwę na przerywaczu najmniejszą jaką się da.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rowek02
|
Wysłany: Czw 20:42, 23 Lip 2020 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Lip 2020
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Znalazłem taki film na yt:
htt [link widoczny dla zalogowanych] be/BbiqUq0Nqzs
Problem podobny do mojego i pomógł nowy kondensator tylko za ja dawałem nowy, ale nowy nie znaczy sprawny znam to z naprawy sprzętów audio. W takim razie kondensator tez zmienię.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|