Autor |
Wiadomość
|
Artur
|
Wysłany: Sob 9:48, 13 Kwi 2013 Temat postu: Rower Ural - wyjęcie ośki przy pedałach |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Radziecki rower Ural. Niby nic trudnego... a jednak. Chodzi on bardzo ciężko, dawno smaru chyba nie widział, a i rdza swoje tam czyni. Postanowiłem więc rozebrać co trzeba, odrdzewić i ładnie nasmarować (bo teraz to można paść po kilku metrach ).
I taki kłopot napotkałem (na czerwono, niezbyt udolnie, zaznaczyłem):
Przez tę rurkę, tulejkę czy jak to się zwie, przechodzi ośka pedałów, która nie chce wyjść. I teraz nie wiem, czy tę tuleję trzeba jakoś wykręcać, wybijać czy cóś... Wykręcić próbowałem, ale nie chce drgnąć ani milimetra. Obojętnie, czy kręcę, walę, siódme poty wyciskam - siedzi twardo. Zastanowiło mnie więc - to trzeba wyciągać? Jeśli tak - jaki jest prawidłowy sposób?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Sob 9:57, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
To się wykręca. Ale u ryuskich nie wiadomo gdzie co jak i nagle masz lewy gwint.
Wiec upewnij się w którą stronę kręcić . No i korozja też zrobiła swoje. Może trzymać jak zaspawane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 10:08, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Weź ruskie klucze i opukaj delikatnie obydwie śruby, tą z nacięciami w którą wkręcona jest ta zaznaczona też. Jedna z nich z pewnością ma lewy gwint, stawiam na zaznaczoną.
Powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Sob 11:09, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
połóż rower na boku i zakrop obficie naftą na gwint , odczekaj trochę i wtedy spróbuj ją ruszyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Sob 14:59, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Co się okazało, problem tkwi gdzieś w tylnym kole, które dosyć ciężko się obraca. Postanowiłem więc od razu zrobić i hamulec (którego praktycznie nie ma), więc rozebrałem to ładnie... I skądś wypadła mi jakaś podkładeczka, istotna dla działania całego mechanizmu. Dysponuje ktoś schematem tegoż?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 16:52, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Zobacz w którą stronę kręcą się pedały, tam gwint musi być lewy. Jak nie puści, podgrzej małym palnikiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Artur
|
Wysłany: Sob 18:13, 13 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 162
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Zrezygnowałem z rozkręcania, ponieważ udało mi się rozluźnić kręcenie. Główny problem był w tylnym kole, teraz i rower lepiej jedzie, i hamuje po ludzku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|