Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:41, 06 Lis 2007 Temat postu: [SHL M11] zmiana ramy a rejestracja |
|
|
|
Witam
okazało się ze rama od mojego motocykla jest skrzywiona i muszę ja wymienic ale:
- czy kupując druga rame tez musze miec na nią papiery?
moj motor jeszcze nie jest zarejestrowany ale dowiadywalem sie w wydziale ruchu i z tymi papierami co mam nie powinno byc problemu,
ale jak sie bedzie miala sprawa z po zamontowaniu drugiej ramy?
motocykl chciałbym zarejestrowac jako zabytek.
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Wto 20:39, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
|
hmm w sumie to nie wiem, ale wydaje mi sie ze mozesz przebic numery ramy. A Wy jak myslicie? poza tym jak sie kupuje calkiem nowa rame to samemu sie nabiaja numery? to jest chyba ta sama sytuacja co w przypadku skladanych samochodow, nie jest tak ze np silnik moze miec juz inne numery i moze byc traktowany jako zwykla nienumerowana czesc ???
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barteq
|
Wysłany: Wto 20:51, 06 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
mówiąc wprost inna rama to inny motocykl,
kupując rame musisz mieć odpowiednie dokumenty, między innymi dowód rejestracyjny, bo to właśnie na te nr będziesz musiał zarejestrować motocykl, tak to wygląda zgodnie z prawem, a nr ramy nikt ci nie nabije na ramie która ma już numery chyba że kupisz nową rame bez nr, wtedy numery są nabijane przez odpowiednią osobe, no i dalej bla bla bla
opcja 2 tzw "przeszczep"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gość
|
Wysłany: Śro 15:23, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
|
problem w tym ze nikt nie produkuje nowej ramy do shl-ki,
no to wyglada na to ze mam kolejny problem :-(
a nowe numery to gdzie mozna nabić, u jakiegoś grawera? osobiście nie mam zielonego pojęcia
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 17:18, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wagraf z tego co wiem to nie ma zadnego problemu... kupujesz sobie jakąś prostą rame, bierzesz szlifierkę kątową i migomat albo inna spawarke i zaspawujesz numery, szlifujesz, zaspawujesz, szlifujesz itd. az do momentu gdy nie będzie sladu po starych numerach. Wtedy tylko pozostaje wybic numery na które masz papiery i gotowe
Przypominam ze nie jest to zgodne z prawem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
barteq
|
Wysłany: Śro 17:21, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
nowe numery może ci nabić tylko diagnosta na stacji diagnostycznej, ale musi mieć do tego podstawy i pozwolenie z wydziału komunikacji, ale nie tędy droga, nie można sobie bezprawnie po prostu przebijać numerów ramy, po to zostały nadane w fabryce by można było ją zidentyfikować, co do numerów silnika to od pewnego czasu inna bajka
a nawiasem mówiąc jeśli masz szlifierke i numeratory to reszty sie domyśl
edit:
Doli był troche szybszy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
ronin
|
Wysłany: Śro 20:28, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice (Jaworzno)
|
Ja bym jednak radził kupić drugą ramę z papierami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 23:20, 07 Lis 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
No to juz nic wiecej nie musze chyba mówic jesli chodzi o rame... a co do silnika to od pewnego czasu silnik traktowany jest jak część wymienna, takze numery silnika nie muszą sie zgadzac...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 18:05, 17 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wpadłęm ostatnio na taki pomysł... wczoraj gadałem o tym z jednym z forumowiczów. A mianowicie skoro juz przerabiam moją M11 na Luxa, to zastanawiam sie, zeby na tabliczce znamionowej "dobić" literke L i w papierach dopisac. Co Wy na to? Czy myślicie ze ktoś dojdzie do tego ze cos jest nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
bitels
|
Wysłany: Pon 20:37, 17 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Nikt się nie kapnie oprócz Ciebie, i nas z forum.
Konia z rzędem temu który ma motocykl z dowodem rejestracyjnym z tamtych lat (często tez z późniejszych) i ma prawidłowo wpisane dane pojazdu, kilka staruchów rejestrowałem i prostowałem nazwy w dowodach (nie jest to trudne najlepiej wspomnieć przy badaniach ,albo powiedzieć przy rejestracji samemu urzędnikowi powinien poprawić). Naprawdę zadziwia mnie fantazja urzędników w nazewnictwie motocykli w tamtych latach , a inni nadal do dzisiaj ją przepisują. Spotykałem sie z nazwami przy jedenastce model: SHL 175, SHL 3 ,Osie - osa 175 itd. nigdzie nie pisali właściwego modelu.
Mistrzostwem była MZ 250 TROPIK!!! zamiast MZ ES250/2 TROPHY (po niemiecku tryumf - od wygranych w latach 1963-67 i w 1969 międzynarodowych sześciodniówkach)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|