Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 20:28, 28 Maj 2009 Temat postu: Po rejestracji |
|
|
|
Witam.
Zarejestrowałem moją M 11
Napiszę koleżankom i kolegom, którzy też mają wyrejestrowaną SHL, co robiłem.
1. Uzyskałem opinię rzeczoznawcy (musi być wpisany do rejestru w ministerstwie- przynajmiej u mnie w urzędzie jest taki wymóg)- motor został uznany za unikat- 250zł
2. Badania techniczne- 63zł
3. Biurokracja w urzędzie- 112zł
Teraz tylko kupić OC i jazda
Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
barteq
|
Wysłany: Czw 20:57, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Gratuluje
Jakie wymagania miał rzeczoznawca względem motocykla (np. oryginalność w procentach ) aby uznać go za unikatowy ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Czw 21:02, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
mam rozumieć że nie miałeś żadnych dokumentów od poprzednich właścicieli?
tylko ta opinia za 250zł i gotowe- urzędasy się nie sprzeciwiali?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Czw 21:41, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Rzeczoznawca nieźle u was goli kasę (choć na śląsku jest lepszy 400)
Na Podkarpaciu ta przyjemność 150.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rybamlooda
|
Wysłany: Czw 21:45, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Mar 2009
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
ale opinia rzeczoznawcy jest konieczna żeby zarejestrować wyrejestrowany pojazd? u mnie mi powiedzieli, że jeśli był wyrejestrowany to muszę gadać z naczelnikiem, czyli wszystko zależy od rozmowy i podania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maci3j11
|
Wysłany: Czw 21:52, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koźmin Wlkp.
|
Chodzi o rejestracje na biale tablice??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 22:05, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Kurde, ale jaja, a mój rzeczoznawca wzbraniał się staraszliwie przed uznaniem mojego motoru za unikatowy, bo nie przejawiał jakis specjalnych wartości unikatowych. Za to opinię o wartosci historycznej- nie mylić z zabytkowością, żółtymi blachami, zrobił za ok 100 plnów, tylko go musiłem wszędzie wozić wygodnisia.
A z ciekawości, to jak uzasadnił unikatowość Twojej SHL??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Czw 22:06, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Czw 22:31, 28 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
rybamlooda napisał: |
czyli wszystko zależy od rozmowy i podania. |
wszystko zależy od zapisu ustawy „Prawo o ruchu drogowym" z treścią której warto by było się zapoznać, a także zapoznać większość urzędników
Art. 79 ust. 4 ustawy z dnia 6. września 2001 roku „Prawo o ruchu drogowym" stanowi, że pojazd wyrejestrowany nie podlega powtórnej rejestracji z wyjątkiem:
pojazdu odzyskanego po kradzieży,
pojazdu zabytkowego,
pojazdu mającego co najmniej 25 lat, którego model nie jest produkowany od lat 15, uznanego przez uprawnionego rzeczoznawcę samochodowego za unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Czw 22:34, 28 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Pią 7:51, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
dobrze że napisałeś ten numer artykułu, o ja walczę cały czas ze swoim urzędem- bo oni twierdzą że bez względu na opinie muszę mieć ciągłość umów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 7:58, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Chyba musisz, ale, wyprodukuj brakujące umowy i tyle, prosta sprawa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 13:04, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Cze. Jeśli chodzi o dowód rej. to miałem stary. Z uznaniem z unikat nie było problemów. Moj motor jest w 100procentach oryg. Zresztą rzeczoznawca sam jest pasjonatem starej motoryzacji. Namawiał mnie zebym nie kończył na jednej sztuce. Jeśli chodzi o uzasadnienie, to jeśli dobrze pamiętam napisał, że jest to jeden z nielicznych egzemplarzy, w całości oryginalny itp. Wyjaśnił też kwestię roku prod. Podczas rej. babka rzucała się, że w umowie jest 1952r. ( napisane tak w starym dow. rej.- stary Urząd był taki dokładny), tłumaczyłem jej,że rzeczozn. napisał 1964r, diagnosta też, była foto tabliczki znamion.. Ona mi powiedziała, że mogli się pomylić- wyśmiałem ją. Wreszcie po godz. powiedziała, żebym wpisał w umowie 1964 i zarejestrowała.
Pozdro.
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Sob 14:17, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jeśli motocykl pójdzie na żółte tablice to nie trzeba żadnych umów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Sob 14:31, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
TEORETYCZNIE TRZEBA, ale wszytsko jest sprawą odpowiedniego zbajerowania babsk w okienkach. Oraz trafienie na odpowiednie babska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|