|
rejestracja na zabytek |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
Marcio
|
Wysłany: Nie 2:14, 03 Lis 2013 PRZENIESIONY Nie 22:49, 03 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
"Zaginął" to dosyć niebezpieczne słowo w przypadku gdy odnajdzie się ktoś z dowodem i zacznie rościć prawa.
W oświadczeniu piszesz, że nie jesteś w posiadaniu dowodu rejestracyjnego na ten i ten motocykl co jest akurat czystą prawdą, więc masz spokój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
seba101626
|
Wysłany: Pon 16:44, 21 Mar 2016 PRZENIESIONY Wto 14:08, 22 Mar 2016 Temat postu: Karta ewidencji ruchomych zabytków techniki - wypełnienie |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 434
Przeczytał: 9 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Witam
Mam kilka problemów z wypełnianiem swojej karty ewidencji ruchomych zabytków techniki. Czy pomoglibyście mi rozwiązać wątpliwości z kilkoma podpunktami?
Niby chciałbym, aby ktoś z Was taką zamieścił na tej stronie, no ale nie chcę wymagać zbyt wiele...
____________________________________________________
"4. Dane firmowe" - czy mam dobrze uzupełnione?
KZWM Polmo-SHL
SHL M11 175 WFM
Nr silnika: xxx
Nr podwozia – nadw. xxx
"10. Właściciel i jego adres / 11. Użytkownik i jego adres" - czym te podpunkty się różnią? Ja podałem te same, swoje dane.
"12. Miejsce pracy (przechowywania)" - sam napisałem: Garaż obok domu.
"13. Udostępnienie" napisałem: Za zgodą właściciela
"14. Formy ochrony" napisałem Rejestr zabytków
"15. Historia obiektu" - skopiowałem wikipedię oraz dodałem informacje o poprzednich właścicielach.
"16. Opis i charakterystyka techniczna" tu tylko wpisałem parametry motocykla, z tabelki z wikipedii.
Producent: SHL
Premiera: 1960
Okres produkcji: 1961-1968
Miejsce produkcji: Polska
Silnik: 173 cm3 S-32 jednocylindrowy, dwusuwowy, 9 KM
Skrzynia biegów: 3-biegowa
Ogumienie: 3,00x18
Długość: 2010 mm
Szerokość: 660 mm
Wysokość: 960 mm
Rozstaw kół: 1290 mm
Wysokość siodła: 760 mm
Pojemność baku: 13 l.
Ciężar własny: 116 kg.
Coś jeszcze mam dodać lub napisać?
"17. Przeznaczenie pierwotne" napisałem: motocykl
"18. Użytkowanie obecne" napisałem: Motocykl pokazowy
"19. Remonty, zmiany konstrukcyjne, modernizacje" napisałem: Motocykl przeszedł kapitalny remont silnika oraz nadwozia, nie nastąpiły żadne zmiany funkcjonalne i konstrukcyjne obiektu. Wydajność, użycie energii i surowców pozostaje bez zmian, a ewentualne tego typu modernizacje nie są przewidziane.
"20. Stan zachowania i potrzeby konserwatorskie" napisałem:
Stan techniczny: znakomity.
Żadne zabiegi konserwatorskie nie są wymagane.
"21. Akta archiwalne" Podałem dwa numery serii dowodów rejestracyjnych poprzednich właścicieli, ponieważ takie posiadam.
_____________________________________________________
Dodam, że sam nic nie "czarowałem" z osiągami czy dodatkami jak np. bezstykowy zapłon, kierunkowskazy, szybka czy coś tego typu. Jedynie kolorystyka (chromy, farba proszkowa) mogą się nieco różnić od oryginału.
Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Monini
|
Wysłany: Pon 18:01, 21 Mar 2016 PRZENIESIONY Wto 14:13, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: świętokrzyskie
|
A więc tak :
Różnica między właścicielem a użytkownikiem jest taka, że motocykl jest Twój, ale będzie nim np jeździć tylko Twój syn. Wtedy dane są inne. Y wpisujesz w obu rubrykach tylko swoje dane, a jak syn bedzie chciał jeździć to w rubryce udostępnienie możesz wpisac kto tym może jeździć.
Historia obiektu - wpisałeś ok, ogólnie chodzi o to że albo to musi być pojazd wyjątkowy np prezydent nim jeździł albo po prostu stary i tutaj dane z wikipedii są ok.
Miejsce przechowywania, ostatnio Piotr Kawałek o tym mówił, to jest ważne, bo jeśli motocykl ulegnie uszkodzeniu np spadnie dachówka z dachu. Pooza tym pojazd musi być zabezpieczony przed kradzieżą i zniszczeniem wiec miejsce garażowania to nie może być pod płotem na podwórku a jeśli się zniszczy z twojej winy to są konsekwencje prawne, ale nie popadajmy w skrajności
Musisz się niestety liczyć z tym, że nie każdemu czlowiekowi chcą to przyjąć, czasem wymagają że to tylko i wyłacznie od rzeczoznawcy musi być choć nie mają racji, musisz zapewnić, że masz wystarczajacą wiedzę, by to sporządzić. I pamietaj że karta powinna być sporządzona w 3 oryginałach a nie ksero, dopytaj jak to jest u Ciebie.
Przydatne linki
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]*
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|