Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->Kwalifikacja do remontu?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Kwalifikacja do remontu? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Misiek_93
PostWysłany: Pią 18:14, 12 Maj 2017 Temat postu: Kwalifikacja do remontu?


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokolniki

Witam,

tydzień temu stałem się posiadaczem SHL M17. Instalacja przerobiona na bezakumulatorową. Po przywróceniu jej do życia (czyszczenie baku, wymiana kranika i gaźnika na nowy) silnik pracuje dobrze, trzyma obroty, nie grzeje się aczkolwiek bardzo głośno pracuje i przy wyższych obrotach dostaje dużych wibracji. Załączam też któtki film. I tu moje pytanie czy remont jest konieczny juz teraz i czy można jeszcze trochę pojeździć bez obawy o silnik

https://www.youtube.com/watch?v=V-N1jnJMnkc

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Misiek_93 dnia Nie 11:25, 14 Maj 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 20:46, 12 Maj 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Przyczyn wibracji jest sporo, sprawdź luz na korbowodzie (zdjęcie cylindra), i luz na łożyskach wału (np od strony zapłonu, po jego demontażuWesoly ) Filmów nie lubię, bo często mało słychać, ale możesz jeszcze, przy okazji sprawdzania wału, sprawdzić luz na sworzniu i pierscieniach.
Czy można jeździć? Jeśli to łożyska to nie, jeśli to wał, to lepiej już myśleć o remoncie, jeśli sworzeń lub pierścienie to zrobić i zapomnieć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Misiek_93
PostWysłany: Pią 21:15, 12 Maj 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sokolniki

Też mi się zdaje że to będą łożyska bo ogólnie głośno coś szumi i ogólnie nie słychać dzwięku wydechu, tylko szum/hałas samego silnika... no to pierwszym krokiem będzie zdemontowanie cylindra.

Da rade to wykonać bez opuszczania / wykręcania go z ramy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 21:24, 12 Maj 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 19 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Łożyska sprawdzisz demontujac zapłon i szarpiąc wałem góra dół. A jeśli chodzi ci o luz na łożysku korbowodu to można go sprawdzić nawet przez wydech (na upartego). Czy da się zdjąć głowicę i cylinder? Nie wiem, nie mam gazeli

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->Kwalifikacja do remontu?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group