Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M06 T->[M06 T] 1960r. bartoxx12345

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
[M06 T] 1960r. bartoxx12345 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
bartoxx12345
PostWysłany: Nie 0:17, 11 Lis 2012 Temat postu: [M06 T] 1960r. bartoxx12345


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Witam.
Dziś postanowiłem wstrzymać się ze sprzedażą swojej SHL M06, która zresztą była również wystawiona na forum, i postanowiłem ją wyremontować.
Wiele osób pewnie widziało ją w jakim była stanie, ale wstawię zdjęcia jak wyglądała przed, i jak wygląda teraz czyli rozebrana. Na zdjęciach widać próby usunięcia aktualnego "lakieru', jezeli można to tak nazwać, celem odzyskania oryginalnego ale niestety nie udało się. Mam kilka pytań mianowicie po 1. jaki dać podkład na nią?? Czy zwykła tzw "minia" wystarczy czy polecacie coś lepszego. 2. Będę ja malował sam gdyż chcę ją zrobić w jak największym stopniu samodzielnie i prośba potrzebuje np jakieś zdjęcie jak wygląda oryginalne malowanie tej SAL, oraz jakieś wymiary szparunków. Pozdrawiam

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartoxx12345 dnia Nie 0:24, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Nie 12:25, 11 Lis 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Sporo pracy przed Tobą. Temat malowania był już poruszany niejednokrotnie .Użyj "szukaj" a znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania i wybierzesz metodę malowania najlepszą dla siebie. Proponuję Ci oddać wszystkie blachy do piaskowania zapłacisz parę złotych ale zyskasz wiele czasu i nie będziesz musiał godzinami trzeć blach papierem. Powodzenia w remoncie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Nie 12:30, 11 Lis 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

fajny materiał do odrestaurowania,ja bym wybrał lepszy podkład akrylowy z utwardzaczem,minia to tylko do zwykłych farb.Jeśli się nie mylę to oryginalne malowanie twojego zbiornika:
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]

Pierwsza seria malowana na bordowo. Zbiornik w tym samym kolorze posiadał srebrne panele boczne otoczone złotymi szparunkami i malowanym niebiesko złotym logo.
I wersja malowania 1961r od nr 0001 - 1400
Myślę ,że pomogłem Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Nie 14:13, 11 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Gołą blachę musisz zagruntować. Jeśli się zdecydujesz na piaskowanie, to kolejność wygląda następująco:

1. Piaskowanie (lub usuwanie starej powłoki)
2. Grunt antykorozyjny
3. Podkład właściwy
4. Szpachlowanie
5. Podkład właściwy (tu będzie wielokrotność od pkt 4-5, czasem 2 jak przetrzesz do gołej blachy)
6. Lakier
7. Szparunki

Z firm mogę polecić Novol albo APP (stosunek cena/jakość).
Osobiście uważam że optymalna szerokość szparunków w SHL to 4mm. Ni mniej, ni więcej i pod taką szerokość trzeba kalibrować logo.



miernik13 napisał:

I wersja malowania 1961r od nr 0001 - 1400


To nie jest M11, tylko M06.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Pon 12:07, 12 Lis 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
buran
PostWysłany: Nie 20:53, 11 Lis 2012 Temat postu: szparunek


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sty 2012
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Jaca gdzie mogę dostać taśmę pod szparunek szerokość 4 lub 5mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartoxx12345
PostWysłany: Nie 21:00, 11 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

jaca a powiedz mi jak malować logo bo nigdy tego nie robiłem i nie mam pojecia jak.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Nie 21:29, 11 Lis 2012 Temat postu: Re: szparunek


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

buran napisał:
Jaca gdzie mogę dostać taśmę pod szparunek szerokość 4 lub 5mm


5 mm w każdym sklepie lakierniczym. 4mm nie dostaniesz, musisz nakleić „draft” taśmą o szerokości 3 mm i dodać milimetr rezerwy uwzględniając wcześniejszy kształt. Pamiętaj że musisz to być taśma WINYLOWA a nie jakieś cuda do izolacji.

bartoxx12345 napisał:
jaca a powiedz mi jak malować logo bo nigdy tego nie robiłem i nie mam pojecia jak.


Lepiej będzie jak komuś dasz taki zbiornik do zrobienia, bo jest sporo zabawy z takim logiem, tym bardziej że powierzchnia nie jest płaska, tylko obła w tym miejscu + 2 kolory.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Nie 21:30, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Halski_lpu
PostWysłany: Nie 21:40, 11 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Sty 2012
Posty: 219
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Puławy

Na klejenie szparunków polecam biura reklamy itp...
Co do malowania to tu jest fajny artykuł:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Nie 22:30, 11 Lis 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

To sa trudne dobrego początki (lub odwrotnie) Wesoly
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartoxx12345
PostWysłany: Nie 22:35, 11 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

a mógł bym jeszcze prosić jakieś foto całego oryginalnego motocykla gdyż nie wiem gdzie powinny by szparuki, jak powinny wyglądać itp.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Nie 22:53, 11 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Ja mogę wrzuć ale M11 (różnica w osłonach bocznych).




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartoxx12345
PostWysłany: Nie 23:00, 11 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

dzięki, mam jeszcze pyt ponieważ mój budżet skończy się na pomalowaniu całego motocykla, więc nie będę miał kasy na zrobienie chromów, macie może jakieś rady jak je zastąpić, oczywiście na jakiś czas gdyż chromy również będą tylko późno później a nie chce żeby motocykl do tego czasu leżał w garażu

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bartoxx12345 dnia Nie 23:01, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Nie 23:09, 11 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Odłóż lepiej ten remont. Mówię poważnie. Niech motocykl stoi w jednym kawałku do momentu aż odłożysz pieniążki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bartoxx12345
PostWysłany: Nie 23:18, 11 Lis 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Kwi 2012
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

może źle powiedziałem, akurat jak zakończę to wszystko, dozbieram kase więc będą i chromy, chodziło mi o jakieś sposoby jaki może znacie, bardziej z ciekawości bo widziałem juz wiele zrąbanych sposobów zastąpienia chromu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Nie 23:19, 11 Lis 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

tak "JACA" ma rację dozbieraj kasy i wtedy rusz z porządnym remontem Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny Strona 1 z 4

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M06 T->[M06 T] 1960r. bartoxx12345
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group