Autor |
Wiadomość
|
mprojekt
|
Wysłany: Pią 23:13, 04 Gru 2015 Temat postu: [M11] mprojekt - Remont mojej shl |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Witam
Początki mojego posiadania shl opisałem w dziale powitań. Fotki wstawię jak tylko minie 24h od rejestracji bo system nie puszcza.
Jak już pisałem radość z zakupu szybko przerodziła się we frustrację w momencie podjęcia decyzji o remoncie. Nie ukrywam, że kupując shl miałem cichą nadzieję na wyjazd w tym sezonie jednak oo odkręceniu pierwszych śrub czar prysł. Powiedzieć ze motor był do remontu to byloby grube niedopowiedzenie. Właściwszym byłoby stwierdzenie, że za 1200zl kupiłem sobie papiery i ramę, bo reszta tak naprawdę to kupa nie nadającego się do niczego złomu. Teraz to wiem, teraz jestem mądrzejszy, ale wtedy wydawalo się że hop na krowe ciele gotowe chwila moment i shl będzie hulać aż miło. Życie to szybko zweryfikowało, ktoś powie tak jest ze starymi motocyklami, no i tu się nie zgodzę bo można się spodziewać, że będzie trochę albo dużo do wymiany ale praktycznie wszystko to przeszło moje oczekiwania. Jak zacząłęm rozkręcać zacząłem żałować że nie sprzedałęm jej koledze, który zresztą do dziś powtarza, że mogłem mu ją sprzedać i czym dalej rozkręcałem tym bardziej żałowałem. Po rozkręceniu odwrotu nie było, pozostał tylko jeden kierunek, remontować i brnąć w koszty, szczerze żałowałem że nie kupiłem za 5-6tyś motoru już zrobionego i to niekoniecznie shl a awo albo jakiegoś m72. No ale stało się musiałbym sie przyznać do błędu przed żoną a tego się nie robi, więc poszło za ciosem ze stratą byle tylko nie przyznać się do błędu. cdn
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Pią 23:22, 04 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Jedna i najważniejsza zasada. Nie spiesz się bo zwątpisz. Koszta są w pisane zawsze w ryzyko i jeśli chcesz zrobić dobrze to musisz czasem zabulić szczególnie w przypadku takich klasyków Co do tego czy nie lepiej było kupić gotowca to powiem Ci że moim zdaniem nie,dlatego że po primo nie wiesz z czego był składany choćby nie wiadomo jak ładnie był zrobiony i jak bardzo zapewniał sprzedawca,a po secundo nie ma w tym żadnej frajdy.Uwierz że jak odrestaurujesz go sam i porządnie to będziesz miał satysfakcje nie do opisania (pozdro dla kumatych ) Także kompletuj części,rób,składaj i pokazuj foty z kolejnych etapów,a potem ciesz się cudem Polskiej techniki.
Dobra tyle bo litania do Św.Motóra się robi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 23:30, 04 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Litania, ale jaka prawdziwa. Dobrze mieć pewność jak coś jest zrobione, masz wtedy wiedzę i żadne zdarzenie na drodze z hela cię nie zdziwi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Nie 20:11, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Sob 0:11, 05 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
No tak, w powitalni foty z dnia zakupu. Jutro wrzucę więcej fotek z remontu bo jak już pisalem poszło już trochę do przodu. Z walki z czasem zrezygnowalem bo wiem że to bez sensu w przypadku oldtimera. Był moment zwątpienia i nawet chciałem nowego junaka kupić ale w czasie drugiej wizyty w salonie gdzie już byłem zdecydowany pomyślałem sobie, że jak włoże te 7tyś w shl to bedzie to większy pożytek niż chiński junak z którego tylko nazwa została i tak też realizuje swoje postanowienie.
Początek remontu
Odkręcam tłumik oczywiście złom, pogięty i do tego dziurawy, kolano to samo jedna wgniota - 420zl w plecy po pierwszych minutach.
Lecę dalej patrzę na spokojnie i coś dziwne to moto jakieś krzywe, chwila i już nie mam wątpliwości że zaliczył zdrową glebe. Patrzę na lampę ramka rozwalona porozrywana, i lampa przestawiona, patrzy w bok. Podnóżki też wygięte na 45stopni. Przedni błotnik nie do naprawy, rozerwany i zgięty w tylu miejscach że musiałbym go ulepić ze szpachli na nowo. Bagażnik oczywiście urwany do tego brakuje jednego pręta, bosko kolejne 160zl. Siedzenie - obicie widziałem, że go nie ma ale że blacha boczna oderwana tego się nie spodziewałem. Gągka się wysypała po demontażu reszty pokrowca. Zamek przy siedzeniu -brak klucza więc wiertarka i kolejne 50zl w plecy. Amortyzatory- rozkręcam tył hmm co to za sprężyny jakieś dwuczęściowe? co za patent? chwila drugi amortyzator o też dwuczęściowa tylko długość części jakaś inna. Kolejne jak się później okazało 270zl. Przód sprężyny całe ale konia z rzędem temu kto powie mi gdzie kupić te korki dystansowe w szklankach dolnych. Lecimy dalej koła, szprychy nowe standard, obręcze dałem do piaskowania i na proszek myślę zrobię jak oryginał lakierowane, odebrałem zaplotłem szprychy i dałem do centrowania. po tygodniu telefon mamy problem, motor ma jezdzić czy stac na wystawie? jezdzić. no to na tych obręczach nie zrobimy tak krzywe że nie wycentruje. mogę prostować ale będzie to drożej niż nowe. Kup Pan nowe i zrób żeby było jak należy. ALe nie ma lakierowanych są chromy i kilka szprych jest za długich. To skóć Pan. Nie da się gwintu brakuje. Przecież kupiłem takie jak były. Koniec końców nowe obręcze i cześć szprych 350zl. Opony praktycznie w rekach pekały więc nowe 250zl. Wolna chwila rozbieram lampe - stacyjka do wymiany, odbłyśnik oblazł, kluczyka brak. Próba odkręcenia lampy pierwsze dotknięcie klucza i łeb śruby został w kluczu. Blachy boczne prawa ok lewa jakiś magik obciął przy kraniku standard. Kranik bez komentarza trzeba nowy.
Historię silnika oraz malowania opiszę w kolejnych postach i opatrzę zdjęciami bo sam nie mogłem uwierzyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Sob 11:48, 05 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Trzymam kciuki. Ciesz się bo mimo wszystko kupiłeś prawie komplet.
Ja kupiłem Junaka jako ramę ,silnik , dwa koła i papier.
I na dziś mam Prawie kompletny motór
A trochę czasu (i kasy) minęło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Sob 13:01, 05 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Odnoszę wrażenie,że dalej chcesz na szybko i dlatego narzekasz na wydatki
Powoly bo się rozpitoly jak mawiał klasyk Albo jak to nasz Pawlasty ujął "Przyszły sezon,przyszły sezon"
Możesz wierzyć lub nie ale na prawdę bywały tu gorsze sprzęty i chłopaki wyprowadzili je na prostą,a teraz się cieszą
Dobrze by było jakbyś wrzucił fotki z etapów które już masz za sobą.Moglibyśmy coś doradzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Sob 21:43, 05 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Też mi się wydaje, że chciałbyś jak najszybciej zrobić ten remont. Szczerze to powiem Ci, że najlepiej jest kupić motocykl do remontu, bo jak sam zrobisz remont to wiesz co i jak jest zrobione, a nie jakaś lipa i nikt Cię w maliny nie wpuszcza. Pamiętaj, że jak się człowiek spieszy, to się diabeł cieszy, także spokojnie. Ja swoją Osę kupiłem po 30 latach stania pod chmurką, nie kręciło się w niej żadne koło, więc stan Twojego motocykla jest bardzo dobry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Nie 1:42, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
cóż... każdy by chciał skończyć motocykl na 2-3 podejścia. dla mnie byłoby to idealne rozwiązanie niestety tak nie jest i najtrudniejsze w tym wszystkim (przynajmniej dla mnie) jest zachować spokój i CIERPLIWIE pracować. osobiście mam tak że albo tydzień nie zajrzę do garażu albo dwa dni z rzędu siedzę w porywach do 3 nad ranem. każdy ma swój złoty środek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 20:20, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Panie, będzie dobrze, poczytaj inne remonty, popatrz na te wzorowe i zobacz co było robione i jak długo to trwało. Koła kołami, blachy blachami ale musisz ruszyć ramę, żebyś miał do czego to wszystko mocować
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Nie 21:58, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
rama ruszona już dawno od tego zacząłem opiszę wszystko w kolejnych postach i dołącze fotki, tak to wygladało po rozbiórce
chybasie wreszcie uporałem ze wstawianiem zdjęć
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mprojekt dnia Nie 22:29, 06 Gru 2015, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 22:53, 06 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Jest nieźle, zacznij zauważać wiecej pozytywów, motocykl ma potencjał i jest świetną bazą do renowacji. Tak jak pisali Tobie koledzy powyżej, nie takie motocykle tutaj bywały, a teraz wyglądają jak milion $
Ja zacząłem składać jedną helenę mając ramę, blotniki, zbiornik i jeszcze parę czesci, resztę uzupełniłem i będzie rasowa Shl, ale to w przyszlym roku na wiosnę, mam nadzieję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Pon 10:21, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Mam teraz małego zgrzyta, bo powoli zbliża się etap zakupu linek i instalacji i teraz pytanie jaki kolor? biały, szary czy czarny? trudno mi sobie wyobrazić z białymi linkami i instalacją, ma ktoś może foto takiego sprzętu. Na chwilę obecną obstawiam czarny ale sie waham.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Pon 11:37, 07 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Linki daj czarne normalnie.Oplot instalacji może być biały,ale z czasem zżółknie.Ja mam tak fabrycznie ale mi to nie przeszkadza
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Wto 10:23, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Tak też właśnie myślę zrobić cały komplet czarny.
Czekam teraz na elementy z chromowania aż wrócą, bo po długich poszukiwaniach w końcu zdecydowałem się wysłać do Tiger Chrom, mam nadzieję, że nie pożałuję wyboru bo sumarycznie wyszło niedużo taniej niż w TECE. Robił ktoś chromy w Tiger Chrom? Mam nadzieję, że pozytywnie mnie zaskoczą bo czas realizacji 5tygodni więc po świętach powinno przyjść. Wieczorem postaram się wrzucić foto tego co poszło do chromowania, efekt po chromowaniu też zamieszczę jak wróci.
Co do firm chromujących to w sumie tylko te dwie dały odpowiedź na wycenę wysłaną mailem ze zdjęciami. Najtaniej podobno w Żorach ale koledze zrobili bez podkładu miedzi więc stad chyba ta najtaniość
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
S250
|
Wysłany: Wto 14:00, 08 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Karpiny
|
|
Powrót do góry |
|
|
|