Autor |
Wiadomość
|
BlackRider
|
Wysłany: Czw 10:35, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Paweł, ale ładowanie też jest lepsze przy tym zapłonie ? Rozumiem, że mostek już jest niepotrzebny tutaj ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 12:03, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Zamiast mostka stosuje się wtedy cały regulator, samych pomiarów z ładowania nie znam, ale z chęcią poznam ile generuje ona V i A. Na innym forum jedna z osób zainstalowała ten zapłon, ale wersję do silnika S32. Po schemacie można wywnioskować, że jest tam na stałe podłączone zasilanie na module zapłonowym, bo ... cewka ładowania po wyprostowaniu przez regulator zasila moduł i idzie przez stacyjkę na akumulator. Nie wiem, jaki ma lub będzie to mieć wpływ na akumulator po dłuższym postoju. Nie kojarzę również, jak jest rozwiązane ładowanie akumulatora w stacyjce drugiego typu, czyli innej niż w wsce 125, czy jest załączane i rozłączane ze stacyjki, czy spięte na stałe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Czw 12:10, 14 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Czw 16:36, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
Dokladnie. Mostek jest zastapiony przez regulator ladowania i jest juz zbedny. U mnie w pannonii jest cewka ktora zasila modul zaplonowy bezposrednio (a nie przez akumulator). Na ladowanie sa dwie cewki ktore ida do regulatora - niby dwie fazy. I tam jest bodajze 80W z takiego zaplonu. Jak nie ma obciazenia - akumulatora to w czasie normalnej jazdy przy wiekszych obrotach pali zarowki 12V 40W (przod)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 21:37, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Czyli w pannoni nie masz cewek z których prąd idzie bezpośrednio na światła tylko idą na ładowanie? Tak było w oryginale czy coś przerabiałeś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Czw 23:09, 14 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Ten zapłon z pierwszego linku ładowania i świateł nie poprawia, tylko sam zapłon.
Ma też regulator napięcia więc mostka nie trzeba.
A zapłon z drugiego linku ma wszystko poprawione i zapłon i światła i ładowanie.
Cud, mniód, kaszanka.
Jak w japońskim motocyklu.
Zarombiśccie.
Ja mam ten pierwszy i zrobiłem na nim 7800 km.
A ten drugi mam w wiatrze i jest cacy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 7:12, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Paweł jesteś w stanie podrzucić schemat tego pierwszego rozwiązania? Chodzi mi głównie o zasilanie modułu i jak to jest podłączone przy samej stacyjce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Pią 10:42, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
halcik napisał: |
Czyli w pannoni nie masz cewek z których prąd idzie bezpośrednio na światła tylko idą na ładowanie? Tak było w oryginale czy coś przerabiałeś? |
Może niezbyt jasno się wyraziłem. Jeszcze raz. Jedna cewka jest na zasilanie modułu zapłonowego. Kolejne dwie na ładowanie i reszta na oświetlenie.
Moja przeróbką było jedynie podłączenie świateł za regulator napięcia - nie zdało egzaminu. Nie wiem do końca czemu - może cewki świetlne mają inne parametry niż te ładujące i dlatego układ nie wyrabiał? Tak czy siak na samym akumulatorze światła powinny na długo wystarczyć a tak nie było. W tej chwili mam światła bezpośrednio z iskrownika i przy minimalnych obrotach jest ciut za ciemno. Ale w czasie jazdy jest perfekcyjnie. Tylko tak jak pisałem warunkiem jest dodatkowe obciążenie w postaci akumulatora bo inaczej cała moc z iskrownika idzie na żarówki i je pali. To jest wersja z CDI.
W oryginale są dwie cewki świetlne, jedna zapłonowa i jedna malutka ładowania. Moc z iskrownika jest bodajże 45W. Oryginalne ładowanie raczej nie wyrabia, a jest wykorzystane tylko do stopu, klaksonu i ewentualnie do świateł pozycyjnych jeśli ktoś na takich jeździ. No i w oryginale jest 6V. Żarówka przednia 30W (katalogowa) tak samo jak 35W nie wyrabiają nawet przy normalnej jeździe. Nie mówiąc już o tym że oryginalny klakson 6V w instalacji 12V trąbi na 3 najbliższe parafie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRider
|
Wysłany: Pią 21:11, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Dobra, zamówiłem już ten zapłon od Saviera. Napiszę co i jak, kiedy już założę.
Btw, jak dobrze uszczelnić połączenie kolanko - wydech ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Pią 22:33, 15 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
polecam pastę dedykowaną do tych celów w tandemie ze sznurkiem azbestowym. człowiek się przy tym ubrudzi i podenerwuje na sznurek ale efekt bardzo dobry. zwłaszcza jak na koniec ładnie wytrzesz pastę (jeśli tego nie zrobisz to jak coś delikatnie wypchnie po odpaleniu to miejscami pasta nieco wypłynie a później tam zaschnie)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRider
|
Wysłany: Sob 0:23, 16 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Ale przecież sznurka już nigdzie nie dostanę. O jaką pastę chodzi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Sob 10:32, 16 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
a tam nie dostaniesz poszukaj. na olx niby wpisałem i faktycznie nic nie było. w razie czego za przysłowiowy browar mogę się podzielić swoim.
w sumie nie znam marki tej pasty ani nie wiem ile kosztuje bo kolega który ma warsztat mi wyciska do pojemniczka i daje ale to jest jakaś pasta do wydechów (współczesna) w tubce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
BlackRider
|
Wysłany: Sob 10:56, 16 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Mar 2015
Posty: 81
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zduńska Wola
|
Sprawdziłem na olx. Jest trochę tego. dzięki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 21:57, 16 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ja do uszczelnienia używam sznur od drzwi kominka, ogólnie dostępne w marketach budowlanych. Kupiłem gruby, rozplatam, nawijam na kolanko, upycham pod obejmę, skręcam i gotowe. Najwięcej pracy jest z rozplataniem, ale na prawdę się sprawdza i starcza na lata
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Nie 7:39, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Zgadza się sznur do kominka się sprawdza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ruszi
|
Wysłany: Nie 13:09, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2015
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Lublin
|
On tez jest azbestowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|