Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Sob 0:20, 18 Lut 2012 Temat postu: Reaktywacja SHL M11W i WSK 125 |
|
|
|
Witam! Mam na imię Dawid i pochodzę z małej miejscowości Radziejów w Kujawsko-Pomorskim.
Pomysł na nabycie SHL narodził się podczas oglądania legend PRL-u w TVN turbo kiedy to tato wspomniał stare dzieje i powiedział, że chętnie zdobył by M11. Po krótkim namyśle i przestudiowaniu historii o tym modelu zdecydowaliśmy, że fajnie by było zdobyć rzadki model m11w. Poszukując, wreszcie natrafiłem na w miarę dobrze utrzymany i w przystępnej cenie egzemplarz. Po tygodniu ruszyliśmy do Rzeszowa po elke (500 kilometrów) ale warto było. Kupiliśmy ją jakiś rok temu w grudniu.
SHL jest z 64r. Dziwne jest to, że w internecie wyczytałem, żę M11W produkowane były od 67r.
Posiadam do niej dokumenty więc z rejestracją nie powinno być większych problemów.
W wakacje zacząłem ją rozbierać, lecz nie zdążyłem zrobić praktycznie nic, poza rozebraniem jej do ostatniej śrubki, umyciem silnika, prawie całkowitym zdarciu lakieru, naprawy amortyzatorów i zakupieniu i założeniu oryginalnych kap bocznych silnika, które na początku były od wsk 175. Zajęło mi to prawie 2 tygodnie bo warunki w blaszaku nie są za przyjemne w lato.
Teraz z okazji, że są ferie postanowiliśmy z kumplem i jego tatą odświeżyć motocykle: moją m11 i ich WSK 125 oraz jeśli starczy czasu to również WFM.
Chętnie wstawie fotki tylko nie moge rozgryźć jak zrobić tu miniaturki.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 0:43, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 0:41, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Coś nie poszło ze zdjęciami. Chętnie obejrzałbym wiaterka z 64 roku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 0:51, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
|
marcoM11 możliwe, że ktoś przespawał mocowanie silnika i wsadził do ramy wiatrowski silnik. Bo w dowodzie nr silnika się zgadzają.
A oto zdjęcia SHL i WSK (rozebrane) i WFM:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 1:04, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 1:06, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
A czy na tabliczce znamionowej masz m11 czy m11W?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marco dnia Sob 1:19, 18 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 1:20, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
|
moja elka nie miała tabliczki znamionowej, jest tylko nr ramy, próbowałem znaleźć miejsce po nitach ale nigdzie nie ma śladu. Jest możliwe żeby nie zamontowano tabliczki? Jutro planuje rozebrać silnik więc wstawie zdjęcia. Już teraz moge powiedzieć że cylinder jest od wsk bo kolanko jest mocowane na śrube a nie na nakrętke jak to jest we wszystkich shl.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 1:27, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Tabliczka znamionowa powinna być zamontowana z prawej strony główki ramy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 1:34, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
|
wiem szukałem tam, być może ktoś ją zgubił i zaszpachlował to miejsce. Postaram się odszukać tych miejsc. A w dowodzie nie będzie opisane? Bo już nie pamiętam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 22:01, 18 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ja mam w nowym dowodzie tylko SHL 175
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 0:31, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Ja tak samo, mam jak marcoM11. Co do roku produkcji, to ja równie dobrze mogę powiedzieć o swoim, że jest z 63' Aczkolwiek, wiem, że tata przespawał zaczep i wsadził wiatrowski silnik do m11. A lakier drzyj do gołej blachy.. najlepiej palnikiem opal i od razu szczotką drucianą - ładnie schodzi i wtedy bez problemu znajdziesz dziury po nitach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 1:07, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
|
dzisiaj rozebrałem silnik i powiem, że źle to nie wygląda, oczywiście zawsze mogło by być lepiej.
Diagnoza: szlif cylindra, cylinder+pierścienie do wymiany, zębatka od kosza sprzęgła i dwie zębatki od biegów do wymiany, łańcuszek sprzęgła do wymiany,tarcze sprzęgła do wymiany, półksiężyc do wymiany i wszystkie simmeringi oraz łożyska. Wał mnie zadziwił, ponieważ nie ma żadnych luzów, więc chyba nie tak źle. Reszta okej
Tak wyglądało moje sprzęgło w zasadzie to co z niego zostało
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
W silniku W2A było 5 tarcz sprzęgła? Bo w moim było 5
A tu już silnik: [link widoczny dla zalogowanych]
PS: Dostanę tę część w sklepie?[link widoczny dla zalogowanych]
drix1994 robie palnikiem nawet na jednej fotce jest, najtaniej i szybko, ale podkład oryginalny to już tak łatwo nie szchodzi, trzeba niestety papierkiem szorować xD, może rame w poniedziałek opale jak będzie czas A co do dowodu to ja mam jeszcze stary więc może jest w nim napisany dokładnie model, ale tak go schowałem, że znaleźć nie mogę.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Nie 1:25, 19 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 11:09, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Moim zdaniem nie powinieneś wszystkie na raz rozbierać Tylko sobie robić to wszystko etapami.
Hmm, moim zdaniem dosyć zjechany silnik masz, skoro aż tyle części musisz wymienić. Sprzęgło to jest 4 tarczowe, więc ktoś coś nieźle na modził.
Części szukaj na allegro, [link widoczny dla zalogowanych] .
Wiesz co, wszystko ładnie się zdziera, tylko trzeba dobrze dogrzać i od razu na gorąco zdzierać. Na zdjęciu wygląda jakbyś bak też darł ? Ja to u siebie najpierw palnikiem opalałem, potem szczotką drucianą na wiertarce i na koniec papierem P100.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 12:02, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
|
drix1994 chodzi ci o to, że robię blacharkę i silnik razem? Silnik rozebrałem po to aby wiedzieć jakie części zamówić, za przesyłką trzeba czekać. Gdy będę oczekiwał paczki (2-3dni) uszykuje elementy i wezmę się za malowanie. Pewnie w czasie planowanego lakierowania dojdzie paczka z częściami i wtedy będę robił tak: najpierw malowanie a gdy elementy będą schły można w między czasie składać silnik. Taki mam plan ale czy wypali to sam nie wiem.
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 12:59, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
A no to może i dobrze kombinujesz
Ale malować to nie radzę, bo w pomieszczeniu to ciężko malować, bo strasznie się pyli, a na dworze nie ma warunków do tego..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 13:12, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
|
do malowania przeznaczyliśmy jedno pomieszczenie, które zostanie posprzątane i będzie służyło tylko do malowania.
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Nie 13:25, 19 Lut 2012 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Tylko wiesz, mimo wszystko z farby się pyli. Więc jak będziesz malować, to nie trzymaj w nim blach. Tylko wiesz jeden element pomalujesz, wynieś i wnieś kolejny. Bo tak to ten pył Ci osiądzie na blachach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|