Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->remont SHL M11W dudek83

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Następny
remont SHL M11W dudek83 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
dudek83
PostWysłany: Śro 10:53, 09 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Więc postanowione. Dorobię z teflonu. A jak się posypią po sezonie to będę się wtedy martwił. Może jakiś prywaciaż zacznie dorabiać i będą do kupienia.
Tokarzy mam w pracy więc tylko teflon muszę kupić.

Też uważam, że to powinien być oddzielny temat w dziale podwozie.

Dzisiaj wiozę drugi bak do piaskowania.
Ramę i inne graty zawiozłem już do malowania proszkowego. Widelec ma pomalować najpierw specjalnym podkładem niklowym a dopiero później lakierem. Sam jestem ciekawy jak wyjdzie. Podkład podobno wygładza wszystkie nierówności i dodatkowo zabezpiecza antykorozyjnie.
A felgi maja pokryć lakierem bezbarwnym takim jak na felgach do samochodów. Podobno super odporny na zadrapania.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Śro 11:03, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 16:49, 09 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

dudek83 jeśli teflon będzie dobry jakościowo to wytrzyma to bankowo dłużej niż wytrzymałyby silentblocki.
jeśli teflon jest za drogi to poliuretan weź. też powinien sporo wytrzymać.

jak masz w robocie tokarzy to koszt będzie pewnie kosztem materiału + tzw "korzyść alkoholowa" w ilości 0,5 lub 0.7 litra Mruga

dobra rada ode mnie to to żeby dać tokarzowi elementy w których tuleje mają się znajdować i sworzeń. jak pomierzy swoją suwmiarką to zweryfikuje twoje pomiary na rysunku technicznym
suwmiarka suwmiarce nie równa , mikromierzy nie wspomnę ;-)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Czw 21:48, 10 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Ktoś pytał o rodzaj farby
[link widoczny dla zalogowanych]
Graty po malowaniu proszkowym
[link widoczny dla zalogowanych]
Felga
[link widoczny dla zalogowanych]
Widelec
[link widoczny dla zalogowanych]

Felgi wyszły bardzo ładnie, mimo że po poryciu lakierem bezbarwnym kolor wydaje się lekko kremowy. Na próbniku był ewidentnie srebrny.
Widelec bardzo gładki, no ale był malowany tym podkładem i dwa razy czarnym.
Jednak nie jestem zadowolony do końca z innych rzeczy. Na wahaczu tylnym widać z bliska mini wgłębienia po piaskowaniu - tak jakby za cienko było pomalowane, a na ramie gdzieniegdzie widać piach (korund) pod farbą. Widocznie wysypał się z otworów w ramie. Jak przywiozłem z piaskowania to dosyć sporo wysypałem tego z ramy, ale widocznie po namoczeniu elementów w odtłuszczaczu wypłyneło jeszcze trochę. Jutro dzwonię do lakierni - jak się nie poczuje to wahacz pomaluje z pistoletu a z ramą pomyśle co zrobić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Wto 23:33, 15 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Udało mi się kupić w miarę dobry bak i od razu odwozorwałem sobie wymiary jajka na baku bo u mnie w starym baku jajko kończyło się przy spawach koło siedzeniach a takie malowanie trochę bardzie mi sie podoba bo tak jakby bardziej dopasowane do gum na baku.
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz wiem czemu lakiernicy są tacy drodzy - bo płaci się im za cierpliwość ;-). Szpachlowałem kilka razy i na koniec chciałem pociągnąć szpachlą natryskową i po dotarciu okazało się że są jeszcze takie dołki, których natryskowa nie pokryła Kwasny
[link widoczny dla zalogowanych]
No nic dopiłem browara i poszpachlowałem dołki zwykłą szpachlą. To samo tyczy się innych blach - co wydaje się gładkie to przy dotarciu okazuje się do .....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rojek
PostWysłany: Śro 10:38, 16 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: RLU

Tak to już z tymi blachami jest... Palce jeszcze całe?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Śro 12:49, 16 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Daję radę. Zresztą żona dba żebym nie przemęczał się w garażu Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Śro 14:24, 16 Sty 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

A ja Ci powiem jeszcze coś Jezyk Wyszpachlujesz bak , pryśniesz podkład i wtedy zobaczysz Jezyk Czy to faktycznie jest równe.
Ze swojego doświadczenia powiem Ci, że ważne aby szpachlę docierać jakimś równym klockiem czy to kawałek drewna idealnie równy albo klocek korkowy. Ważne, żeby nie docierać gołymi palcami / rękami. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Śro 19:34, 16 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

drix1994 napisał:
A ja Ci powiem jeszcze coś Jezyk Wyszpachlujesz bak , pryśniesz podkład i wtedy zobaczysz Jezyk Czy to faktycznie jest równe.
Ze swojego doświadczenia powiem Ci, że ważne aby szpachlę docierać jakimś równym klockiem czy to kawałek drewna idealnie równy albo klocek korkowy. Ważne, żeby nie docierać gołymi palcami / rękami. Wesoly


Tak kolega ma rację ,gdy pryśniesz podkład wszystkie niedotarcia będzie widać ,najważniejsze żeby nie trzeć samą ręką ,tylko przez równy klocek,ja stosowałem korkowy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pon 21:51, 21 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

W końcu przywiozłem poprawioną ramę i wahacze przewala oczami
Muszę przyznać, że tym razemfacet się postarał i można się przeglądać w czarnym lakierze.
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu w tle już prawie gotowe graty do malowania docelowego. Posostało tylko zmatowac papierem 800. Muszę tylko uważać żeby nie dokopać się do szpachli bo będę musiał jeszcze raz podkład dawać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Szkoda, że tak długo to trwa, ale zawsze jest coś innego do roboty. Zdegustowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Nie 22:01, 27 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Wkońcu zawiozłem graty do znajomego lakiernika. Uważam, że przygotowałem je w 95 % pod lakier końcowy - trzeba tylko zmatować ostatni podkład i przyjrzeć się im świerzym okiem, bo ja już nie miałem się do czego przyczepić. Ale jak znam życie to i tak coś znajdzie Wesoly
Dzisiaj zregenerowałem amorki i powiem że nie ma z tym żadnych problemów Wesoly
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz sprzedam wam mój pomysł jak nałożyć uszczelkę na nakrętkę od amortyzatora bez rozciągania jej śrubokrętem. A mianowicie wycinamy kawałek szyjki z butelki po wodzie. Wycinamy tak aby szersza część stożka miała średnicę 30mm. ( w tej części butelka jest bardzo twarda)
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz wystarczy przesówać uszczelkę po stożku aż osiągnie 30mm i wejdzie gładko na nakrętkę Wesoly
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak komuś się przyda to ok.
Teraz musze dowieść amorki do lakiernika, żeby pomalował podkładem.

Powiedzcie mi.
Lepiej malować wszystko lakierem jednowarstwowym i później położyć bezbarwny czy od razu kupic lakier dwuwarstwowy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Pon 0:49, 28 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Jak powierzchnia idealnie zajebista to dwu warstwowy, jak nie to akryl i bezbrwny pózniej,pierwsza opcja mniej roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Pon 12:27, 28 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

A dlaczego mniej? Wydaje mi się , że i tak będzie trzeba zmatować papierem 2000 bazę bo minie co najmniej tydzień zanim wymaluję srebrne jajko i szparunki a bezbarwny powinno się kłaść "mokro na mokro". Jeszcze pogadam z lakiernikiem co lepiej zrobić. Ja mam wszstko oklejać wiec przed każdą operacją bede zabierał bak do siebie więc na 100% złapie kurzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Śro 7:27, 30 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

Owszem bezbarwny mokro na mokro, ale powodzenia w matowieniu bazy poprzecierasz srebrny szparunki itd.wez sobie taśmy do lakiernika i zrobicie w jeden dzień,czarny ze trzy razy poczekasz z 20 min okleisz, dacie srebrny kilka razy aż dobrze pokryje potem szparunki logo,wyschnie i bezbarwny kładziesz.baza schnie 15-20 min nie potrzebujesz tygodnia na pomalowanie baku Wesoly powodzenia w robocie i pochwal sie fotkami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dudek83
PostWysłany: Śro 9:31, 30 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

No chyba, że w jeden dzień to ogarnąć. Ale znasz przysłowie "gdzie się człowiek spieszy tam się diabeł cieszy" Zly
Z tego co poczytałem gdzie niegdzie to są ludzie, którzy nie uznają bezbarwnego na starym motorze- Ze niby szparunki mają byc wyczuwalne pod palcami i takie tam. A z drugiej strony odnowiony motor juz nigdy nie będzie 100% oryginał Zalamany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maniekgazela
PostWysłany: Czw 7:29, 31 Sty 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: MIESBACH

No widzisz odpowiedziałeś sobie sam na pytanie,poza tym bezbarwny to lepsza ochrona niż sam kolor, w jeden dzien jeden bak to naprawde mozna spokojnie zrobić bez pośpiechu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 20, 21, 22  Następny Strona 4 z 22

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / Wzorowe remonty->remont SHL M11W dudek83
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group