Autor |
Wiadomość
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 10:53, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Więc postanowione. Dorobię z teflonu. A jak się posypią po sezonie to będę się wtedy martwił. Może jakiś prywaciaż zacznie dorabiać i będą do kupienia.
Tokarzy mam w pracy więc tylko teflon muszę kupić.
Też uważam, że to powinien być oddzielny temat w dziale podwozie.
Dzisiaj wiozę drugi bak do piaskowania.
Ramę i inne graty zawiozłem już do malowania proszkowego. Widelec ma pomalować najpierw specjalnym podkładem niklowym a dopiero później lakierem. Sam jestem ciekawy jak wyjdzie. Podkład podobno wygładza wszystkie nierówności i dodatkowo zabezpiecza antykorozyjnie.
A felgi maja pokryć lakierem bezbarwnym takim jak na felgach do samochodów. Podobno super odporny na zadrapania.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez dudek83 dnia Śro 11:03, 09 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
holipa
|
Wysłany: Śro 16:49, 09 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
dudek83 jeśli teflon będzie dobry jakościowo to wytrzyma to bankowo dłużej niż wytrzymałyby silentblocki.
jeśli teflon jest za drogi to poliuretan weź. też powinien sporo wytrzymać.
jak masz w robocie tokarzy to koszt będzie pewnie kosztem materiału + tzw "korzyść alkoholowa" w ilości 0,5 lub 0.7 litra
dobra rada ode mnie to to żeby dać tokarzowi elementy w których tuleje mają się znajdować i sworzeń. jak pomierzy swoją suwmiarką to zweryfikuje twoje pomiary na rysunku technicznym
suwmiarka suwmiarce nie równa , mikromierzy nie wspomnę ;-)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Czw 21:48, 10 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Ktoś pytał o rodzaj farby
[link widoczny dla zalogowanych]
Graty po malowaniu proszkowym
[link widoczny dla zalogowanych]
Felga
[link widoczny dla zalogowanych]
Widelec
[link widoczny dla zalogowanych]
Felgi wyszły bardzo ładnie, mimo że po poryciu lakierem bezbarwnym kolor wydaje się lekko kremowy. Na próbniku był ewidentnie srebrny.
Widelec bardzo gładki, no ale był malowany tym podkładem i dwa razy czarnym.
Jednak nie jestem zadowolony do końca z innych rzeczy. Na wahaczu tylnym widać z bliska mini wgłębienia po piaskowaniu - tak jakby za cienko było pomalowane, a na ramie gdzieniegdzie widać piach (korund) pod farbą. Widocznie wysypał się z otworów w ramie. Jak przywiozłem z piaskowania to dosyć sporo wysypałem tego z ramy, ale widocznie po namoczeniu elementów w odtłuszczaczu wypłyneło jeszcze trochę. Jutro dzwonię do lakierni - jak się nie poczuje to wahacz pomaluje z pistoletu a z ramą pomyśle co zrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Wto 23:33, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Udało mi się kupić w miarę dobry bak i od razu odwozorwałem sobie wymiary jajka na baku bo u mnie w starym baku jajko kończyło się przy spawach koło siedzeniach a takie malowanie trochę bardzie mi sie podoba bo tak jakby bardziej dopasowane do gum na baku.
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz wiem czemu lakiernicy są tacy drodzy - bo płaci się im za cierpliwość ;-). Szpachlowałem kilka razy i na koniec chciałem pociągnąć szpachlą natryskową i po dotarciu okazało się że są jeszcze takie dołki, których natryskowa nie pokryła
[link widoczny dla zalogowanych]
No nic dopiłem browara i poszpachlowałem dołki zwykłą szpachlą. To samo tyczy się innych blach - co wydaje się gładkie to przy dotarciu okazuje się do .....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Rojek
|
Wysłany: Śro 10:38, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 1140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: RLU
|
Tak to już z tymi blachami jest... Palce jeszcze całe?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 12:49, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Daję radę. Zresztą żona dba żebym nie przemęczał się w garażu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Śro 14:24, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
A ja Ci powiem jeszcze coś Wyszpachlujesz bak , pryśniesz podkład i wtedy zobaczysz Czy to faktycznie jest równe.
Ze swojego doświadczenia powiem Ci, że ważne aby szpachlę docierać jakimś równym klockiem czy to kawałek drewna idealnie równy albo klocek korkowy. Ważne, żeby nie docierać gołymi palcami / rękami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miernik13
|
Wysłany: Śro 19:34, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Ostrzeszów
|
drix1994 napisał: |
A ja Ci powiem jeszcze coś Wyszpachlujesz bak , pryśniesz podkład i wtedy zobaczysz Czy to faktycznie jest równe.
Ze swojego doświadczenia powiem Ci, że ważne aby szpachlę docierać jakimś równym klockiem czy to kawałek drewna idealnie równy albo klocek korkowy. Ważne, żeby nie docierać gołymi palcami / rękami. |
Tak kolega ma rację ,gdy pryśniesz podkład wszystkie niedotarcia będzie widać ,najważniejsze żeby nie trzeć samą ręką ,tylko przez równy klocek,ja stosowałem korkowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Pon 21:51, 21 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
W końcu przywiozłem poprawioną ramę i wahacze
Muszę przyznać, że tym razemfacet się postarał i można się przeglądać w czarnym lakierze.
[link widoczny dla zalogowanych]
A tu w tle już prawie gotowe graty do malowania docelowego. Posostało tylko zmatowac papierem 800. Muszę tylko uważać żeby nie dokopać się do szpachli bo będę musiał jeszcze raz podkład dawać.
[link widoczny dla zalogowanych]
Szkoda, że tak długo to trwa, ale zawsze jest coś innego do roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Nie 22:01, 27 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wkońcu zawiozłem graty do znajomego lakiernika. Uważam, że przygotowałem je w 95 % pod lakier końcowy - trzeba tylko zmatować ostatni podkład i przyjrzeć się im świerzym okiem, bo ja już nie miałem się do czego przyczepić. Ale jak znam życie to i tak coś znajdzie
Dzisiaj zregenerowałem amorki i powiem że nie ma z tym żadnych problemów
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz sprzedam wam mój pomysł jak nałożyć uszczelkę na nakrętkę od amortyzatora bez rozciągania jej śrubokrętem. A mianowicie wycinamy kawałek szyjki z butelki po wodzie. Wycinamy tak aby szersza część stożka miała średnicę 30mm. ( w tej części butelka jest bardzo twarda)
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz wystarczy przesówać uszczelkę po stożku aż osiągnie 30mm i wejdzie gładko na nakrętkę
[link widoczny dla zalogowanych]
Jak komuś się przyda to ok.
Teraz musze dowieść amorki do lakiernika, żeby pomalował podkładem.
Powiedzcie mi.
Lepiej malować wszystko lakierem jednowarstwowym i później położyć bezbarwny czy od razu kupic lakier dwuwarstwowy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniekgazela
|
Wysłany: Pon 0:49, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MIESBACH
|
Jak powierzchnia idealnie zajebista to dwu warstwowy, jak nie to akryl i bezbrwny pózniej,pierwsza opcja mniej roboty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Pon 12:27, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
A dlaczego mniej? Wydaje mi się , że i tak będzie trzeba zmatować papierem 2000 bazę bo minie co najmniej tydzień zanim wymaluję srebrne jajko i szparunki a bezbarwny powinno się kłaść "mokro na mokro". Jeszcze pogadam z lakiernikiem co lepiej zrobić. Ja mam wszstko oklejać wiec przed każdą operacją bede zabierał bak do siebie więc na 100% złapie kurzu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniekgazela
|
Wysłany: Śro 7:27, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MIESBACH
|
Owszem bezbarwny mokro na mokro, ale powodzenia w matowieniu bazy poprzecierasz srebrny szparunki itd.wez sobie taśmy do lakiernika i zrobicie w jeden dzień,czarny ze trzy razy poczekasz z 20 min okleisz, dacie srebrny kilka razy aż dobrze pokryje potem szparunki logo,wyschnie i bezbarwny kładziesz.baza schnie 15-20 min nie potrzebujesz tygodnia na pomalowanie baku powodzenia w robocie i pochwal sie fotkami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
dudek83
|
Wysłany: Śro 9:31, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 433
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
No chyba, że w jeden dzień to ogarnąć. Ale znasz przysłowie "gdzie się człowiek spieszy tam się diabeł cieszy"
Z tego co poczytałem gdzie niegdzie to są ludzie, którzy nie uznają bezbarwnego na starym motorze- Ze niby szparunki mają byc wyczuwalne pod palcami i takie tam. A z drugiej strony odnowiony motor juz nigdy nie będzie 100% oryginał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
maniekgazela
|
Wysłany: Czw 7:29, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 518
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: MIESBACH
|
No widzisz odpowiedziałeś sobie sam na pytanie,poza tym bezbarwny to lepsza ochrona niż sam kolor, w jeden dzien jeden bak to naprawde mozna spokojnie zrobić bez pośpiechu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|