Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Nie 13:58, 15 Sie 2010 Temat postu: SHL M11 1966r 3-biegi remont. |
|
|
|
Witam !!!
Jestem tu nowy. Cieszę się, że znalazłem to forum. Być może uzyskam tu kilka porad pomocnych w renowacji mojej SHL-ki.
Motocykl który, posiadam był od nowości w mojej rodzinie. Jeździł na nim mój dziadek, później za młodu ojciec. Był on intensywnie ekspluatowany.
.
Cylinder wymagał szlifu, niestety już III-go i tu pierwszy problem. Zrobiłem szlif, zdobyłem oryginalny tłok ( N3 ) lecz mam problem ze zdobyciem pierścieni.
Tych z allegro nie chce kupować. Czy ma ktoś dojście do dobrych pierścieni na 3szlif ?
Ps.
W miarę postępu renowacji, będę wrzucał zdjęcia.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 18:05, 15 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Witam i zapraszam do POWITALNI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pon 9:24, 16 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Zobacz na skuterdebica.hg.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 16:10, 17 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
|
Zaglądałem i tam, nie ma tego czego szukam.
Przy okazji zdjęcia cylindra:
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 21:45, 17 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 18:25, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
|
Kilka napotkanych dziś problemów.
1)Spawana rama. Chyba muszę to uciąć i pospawać od nowa jak należy.
2)Spawane mocowanie silnika
3) Wyrobione gniazda w silniku. I tu pytanie czy wstawić na dole stalowe tulejki takie jakie są na górze?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 18:36, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
O te spawy sie nie martw, gorsze rzeczy jeżdzą, a te widać skoro sie nie rozwaliły to są dobre. A te tulejki w które idą śruby mocujące silnik powninieneś mieć jak rozbierałeś motora.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 18:47, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
|
Oryginalnie są tylko dwie tulejki (na górze) na śruby mocujące silnik. Dwie dolne śruby z przodu i z tyłu silnika takich tulejek nie posiadają. Śruby przechodzą prosto przez aluminiową obudowę. I jak widać dość poważnie wybiły gniazda. Muszę się zastanowić co z tym fantem zrobić.
Ps.
Te dwie górne tulejki, były przetarte do aluminium. Zrobiła się z nich litera U. Dziś dotoczyłem nowe.
Zapomniał bym. Jakie wymiary powinny mieć oringi na wałek zmiany biegów i kopstartera ? ( W 90% M11 wycieka tamtędy olej). Za Chiny nie wiem jak to uszczelnić. Może macie jakąś metodę?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 18:51, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 19:15, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Na pewno nie ma, musiałbym zobaczyć w garażu, czy na pewno nie ma w 4 pkt takich tulejek, ale możliwe. A co do oringa, to jak bede w garazu i cos znajde to pomierze i Ci napiszę, ale najlepiej idź do sklepu z wałkiem i deklem i cos dobierzcie razem ze sprzedawcą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:25, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
|
Jeszcze jedna sprawa. Jakie wymiary mają pierścienie na III-szlif? 62,25 x 2,4 czy 2,5 x ? Oryginałów nigdy nie znajdę. Chyba muszę zamówić w Primie w Łodzi.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 21:37, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Chyba takie, Do tego silnika kupisz w kazdym sklepie motorowym, nie ma co specjalnie zamawiać, to nie junak. Dobierz do gara i tyle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 21:48, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
|
Pierścieni szukam juz z pół roku. W każdym sklepie i na każdej giełdzie, mają te co na allegro. Znajomy kiedyś je kupił. Po 100km rozmazały się na cylindrze, nie wiem jak to możliwe... Sam widziałem, wole nie ryzykować. Może trafił na felerną partię i inne są dobre, jednak ja nie mam do nich zaufania.
Mam " Katalog części zamiennych beztekstowy M11-KCZ-B1 " 1966r, jednak nie ma tam podanych wymiarów. Mogę zeskanować i wrzucić na forum jeśli będzie komuś potrzebny.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:54, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Śro 22:41, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ojciec, całe forum jeździ na takich pierścionkach i żyjo Ja silnik zajeżdziłem na takich, ale nigdy im sie nic nie działo poza normalnym zuzywaniem się, więc ojciec nie cuduj, ino pal maszyne i w drogę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 23:20, 18 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
|
Przeszukałem archiwum znalazłem coś takiego
Cytat: |
Wysłany: Sob 20:20, 29 Gru 2007 Temat postu: [M11] Oryginalne części. |
rafalg napisał: |
Odnośnie oryginalności części - długo poszukiwałem oryginalnych pierścieni tłokowych do mojej SHL ki, z racji tego że zdobyłem fabryczny tłok i ma on inne zamki niż dzisiejsze, więc i pierścienie są trochę inne, długo szukałem i nic, kidyś znalazłem w internecie że oryginały były robione w Łódzkiej Fabryce Pierścieni Tłokowych, firma istnieje do tej pory, zadzwoniłem i zapytałem, jakże wielkie było moje zdziwienie jak powiedzieli że zrobią mi takie pierścienie jak potrzebuję, a najbardziej zaszokowała mnie cena 1,88 brutto za szt. |
Jutro tam zajrzę. Firma ta obecnie nosi nazwę PRIMA. Jeśli mnie wygnają To posłucham twojej rady.
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 23:21, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 12:24, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ja w primie zamówiłem do junaka, dają radę, ale z tego co słyszałem to też cudów nie ma. Jak bardzo lubisz kombinować to zamów u nich, napiszesz na forum potem ile one wytrzymują . Ale nie sądzę, żeby rózniły sie jakością od tych powszechnie spotykanych po sklepach. Hmmm, a może to włąsnie oni te pierścionki dostarczają do sklepów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 13:20, 19 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
|
Nie lubię kombinować, ale jak już coś robić to dobrze. Pierścienie się produkują
|
|
Powrót do góry |
|
|
|