Autor |
Wiadomość
|
myszap
|
Wysłany: Śro 11:56, 17 Cze 2015 Temat postu: SHL M17 Gazela rok. 1968 by Mysza |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Witam bardzo serdecznie wszystkich kolegów z forum. Chciałbym zaprezentować swój nowy nabytek jakim jest motocykl SHL M17 Gazela rok. 1968r. Motocykl kupiłem od pierwszego właściciela razem z dowodem rejstracyjnym (motocykl wyrejstrowany w 1986r) oraz co mnie ucieszyło książkę serwisową , ponieważ motocykl kupiłem w tej samej miejscowości co mieszkam to miałem okazje przyjechać nim na kołach do domu . Jak pewnie można się domyślić jazda nie była łatwa, ponieważ motocykl stał jakiś czas i według właściciela trzeba między innymi wyregulować gażnik .
Na tym bym skończył krótka historię kupna tego sprzętu i przeszedł do rzeczy . Będzie to mój pierwszy motocykl który będę starał się odrestaurować i pewnie nie raz nie dwa będę potrzebował pomocy od bardziej doświadczonych kolegów z forum .
Plan działania wygląda następująco:
1. Demontaż silnika oraz remont kapitalny.
2. Szkiełkowanie, pucowanie i próba uruchomienia silnika.
3. Demontaż podzespołów jezdnych ( nowe obręcze kół, nowe szprychy, łożyska piast itp.)
4. Piaskowanie, malowanie ramy oraz wymiana łożysk itp.
5. Lakierowanie "karoseri" oraz reszty elementów
6. Renowacja zawieszenia
7. Składanie do kupy .
Czas operacyjny ok. 1 roku .
Tak się prezentowała ja tylko ja kupiłem
Aktualnie jestem po wymontowaniu silnika oraz rozebraniu na części pierwsze.
Całe szczęście, że nie było żadnych niespodzianek. Wszystkie łożyska, uszczelniacze oraz pozostałe elementy udało się zdemontować bez większych problemów.
Po wstępnych oględzinach i częściowym oczyszczeniu karterów stwierdzam, że nie ma tragedii po za elementami eksploatacyjnymi wygląda dość dobrze.
Właśnie się zaczyna najlepsze kompletowanie części i ich jakość. Tu chciałbym się poradzić waszą opinią i doświadczeniem czy regenerować wał, cylinder itp. czy kupić nowy? Szczerze mówiąc jestem bardziej za kupnem części nowych, ale nie wiem jak wygląda jakość tych elementów. Praktycznie większość części znalazłem na [link widoczny dla zalogowanych] ale nie mam pojęcia czy są to podzespoły solidne i warto je kupić. Szczególnie chodzi mi o wał + korba oraz cylinder + tłok. Bardzo proszę o opinię kolegów którzy mieni do czynienia z tymi częściami.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez myszap dnia Śro 12:07, 17 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 12:03, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Nie działają te linki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
musiej
|
Wysłany: Śro 13:56, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Biała Podlaska
|
Ładny motorek , powodzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 14:03, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Już działają.
No ładna jest.
A będzie jeszcze ładniejsza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
myszap
|
Wysłany: Śro 18:07, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Kartery wyczyszczone i przygotowane do szkiełkowania. Będę to robił sam tylko szukam jakiegoś dobrego pistoletu.
[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9088c21b3d832b95.html[/img]
Tylko mam dylemat czy ta pokrywa cylindra nadaje się na montaż ? Musiało coś wpaść do cylindra i trochę ją pokiereszowało. Nie wiem czy jeszcze to zeszlifować czy już może być ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kuba_ce
|
Wysłany: Śro 20:00, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Buk
|
U mnie głowica wygląda tak samo, ale jeszcze nie wiem dlaczego i czy może tak zostać bo nie zabrałem się za silnik
co to są za urządzenia po obu stronach przednich widełek?
Wydech masz nieoryginalny tak to ładna sztuka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
myszap
|
Wysłany: Śro 21:24, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Właśnie coś ten tłumik mi nie pasował dzieki za info, natomiast te dziwne elementy na widelcach to klakson
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Śro 22:17, 17 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Po obu stronach widełek ma bajeranckie trombitka.
I tak nie działają bo prądu za mało.
Ta głowica spokojnie może zostać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 7:35, 18 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Im więcej widzę zdjęć gazelki tym bardziej żałuje że swojego czasu nie kupiłem. Fajny egzemplarz, odnośnie części ze skuterdębicy to na pewno wał lepiej regenerować, cylindra nie widzę, a tłoków innych i tak nie znajdziesz, chyba że upolujesz oryginał. Na pewno zainwestowałbym w dobre łożyska, żeby za szybko nie zaczęły brzęczeć w silniku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
CZESIO1958
|
Wysłany: Czw 19:38, 18 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2079
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myslowice
|
Ciekawe co wpadło źe tak zmasakrowało tą głowicę.
czekam na następne fotki.
Powodzenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
rudyweteran
|
Wysłany: Pią 9:32, 19 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 617
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Maz
|
Ja tak kiedyś miałem w mojej M11. Werdykt pierścień pękł -wyszczerbił się i wpadł do komory spalania. Narobił identycznego spustoszenia. Jakim aparatem robisz zdjęcia? Widać,że nie byle jakim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
myszap
|
Wysłany: Pią 11:49, 19 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Legnica
|
Panowie mam pytanie.
Po pierwsze czy zna ktoś zakład na terenie dolnegośląska najlepiej Wrocław i okolice gdzie można dobrze zregenerować wał oraz zrobić szlif cylindra ?
Po drugie czy w ogóle cylinder w takim stanie nadaje się jeszcze do regeneracji czy szukac nowego ?
Dzisiaj trochę poczytałem na temat części z [link widoczny dla zalogowanych] i sporo ludzi narzeka jakość .
Najchętniej kupiłbym taki zestaw [link widoczny dla zalogowanych] , ale nie wiem jak będzie się sprawdzał. Z drugiej strony nie wiem czy zostawić cylinder o ile się jeszcze nadaje oczywiście szlif i kupić nowy tłok z epoki PRL. Znalazłem na olx nowe tłoki z epoki.
Prosze o opinie.
Apropo aparatu bo kolega wyżej pytał czasem GoPro a reszte Nikon d7100 + Tokina AT-X M100 PRO AF D 100 mm f/2.8 + lampa
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez myszap dnia Pią 11:55, 19 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gazela
|
Wysłany: Pią 12:03, 19 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 18 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wągrowiec
|
Wyślij wał i cylinder do szlifu do Pana Lubińskiego z Iławy.
Tłok też dołoży, tylko poproś o tłok z Cross Impexu z Solca.
W dwa tygodnie masz u siebie zrobione dobrze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Pią 12:03, 19 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Pią 13:59, 19 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Ja niestety mam kiepskie doświadczenia z Panem Lubińskim. Po jego regeneracji musiałem wywalić wał i wkładać nowy. Regenerację drugiego robiłem w najlepszym zakładzie w kraju (moim zdaniem) u Marka Olachowskiego: [link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie cylindra który wkleiłeś to jest do M11, a Twój jest zupełnie inny. Najlepiej jechać z cylindrem do fachmana, niech go pomierzy i stwierdzi, czy jeszcze wyda na kolejny szlif i wtedy będziesz szukał tłoka. Najlepiej zrobić to na początku, bo razem z tłokiem musisz kupić sworzeń, a sworzeń wysłać razem z wałem żeby Ci pod ten sworzeń dorobili odpowiednią tulejkę korbowodu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Pią 21:06, 19 Cze 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Do Pana Lubińskiego obecnie lepiej pojechać osobiście i tak samo odbierać, wtedy wie że będą części oglądane. Dodatkowo warto pokazać że nie jest się laikiem to zrobi porządnie, inaczej różnie to bywa, słyszałem rozbieżne opinie. Standardem są mosiężne tuleje w korbowodzie do sworznia tłoka, na moje wyraźne polecenie zrobił mi z brązu. Sworzni nie posiada, bo jak twierdzi nie trzymają wymiarów i z kiepskiego materiału są robione.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|