Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Nie 13:49, 26 Mar 2006 Temat postu: [M06 T] Cylinder - chłodzenie. |
|
|
|
Posiadam motocykl SHL 150 M06-T kilka lat temu postanowiłem zrobić szlif i genialny facet w zakładzie powiedzial ze tłoka do 150 tojanie znajde alemoze mo rozwiercic cylinder na 175. I wtedy powstały kłopociki :cry: Tłok po rozgrzaniu zakleszcza siew cylindrze iwowstaje wielki kłopocik:( MYslalem ze sie dotrze ale po przejechaniu 2000km nadal jest tak samo podejrzewam zejest tospowodowane slabym chłodzeniem co wy na to?? A moze wiecie gdziemoznakupic tłok do 150 Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
barteq
|
Wysłany: Pon 10:20, 27 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
może byc wina chłodzenia a może po prostu tłok jest do bani :? jeśli tak puchnie, wtedy trzeba go wygotować przez pare godzin w oleju w wysokiej temperaturze, jeśli bedzie to wina tłoka to taki zabieg spowoduje że przestanie puchnąć
a tłoka do 150 to na pewno nie dostaniesz ale u niego bo przeciez lepiej zrobic szlif w cenie tłoka + nowy tłok w jego zakładzie :roll:
na forum jest dział ze sklepami sprzedającymi części do SHL, są to nowe części więc na pewno nie bedą mieli problemu dorobić takiego tłoka
pobuszuj jeszcze po gazetach motocyklowych tam są czasem firmy które dorabiaja tłoki na zamówienie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Greg 66
|
Wysłany: Pią 13:45, 07 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Gość
|
A moze szlif jest za ciasny i tyle???????????
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Nie 10:35, 09 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
dla każdego cylindra sa odpowiednio dobrane szlify, ale najczęściej winny jest tłok w przypadku gdy go "chwyta"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 20:24, 26 Kwi 2006 Temat postu: słabe chłodzenie |
|
|
|
Witam
Barteq ma racje. Należy " wygotować " tlok w starym oleju silnikowym. Ale nie pare lecz z 20 godzin " na małym ogniu". Ja to robiłem tak, że stawiałem kuchenke turystyczna na powietrzu ( w domu nie radzę - zapach ), zapalałem gaz i przez trzy dni po około 7-8 godzin grzałem na małym ogniu nowy tłok. Doradził mi to stary fachura z branży. Był to tłok do Junaka, wyrób teraźniejszy, rzemieślniczy. Dopiero wtedy dobraliśmy pierścienie i stary fachura zrobil szlif cylindra. Silniczek pracowal ekstra. A wiec sposób jest ok.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 19:10, 12 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
|
A wiecie ze podobno w Shl 175 byly cylindry aluminiowe i mialy tylko zeliwna tuleje co sie wiazalo z dobrym odprowadzaniem ciepla (chyba) A w 150 byly cylindry zeliwne wiec moze przez to sie grzeje ze nie ma tak dobrego odprowadzenia jak w 175 (Moge sie mylic to tylko moje domysly) Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 14:06, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
|
Zgadzam sie z barteq. To wina tloka. Gosc sprzedal ci tlok od prywaciarza a te tloki puchna. Zgodze sie tez z tym, ze u niego faktycznie mogles innego tloka nie dostac.
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Nie 16:51, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
no macie racje ze to pewnie wina tloka a jesli chodzi o tlok do 150 shl to jest tutaj"http://moto.allegro.pl/item143631505_nowe_fabryczny_cylinder_tlok_glowica_wfm.html"
tylko troche drogi ale na pewno dobry. ale z tymi tlokami sa problemy bo na przyklad dzis obszedlem caly oldtimerbazar we wrocku i nie znalazlem zadnego i glowicy tez nie bylo:((((
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Nie 20:19, 26 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Potwierdzam to co mowili poprzdnicy ze tłok trzeba w oleju wygotowac (chyba ze jest oryginalny, to wtedy nie trzeba), a powod jest taki ze wspolczesnie produkowane tłoki sa robione w formach szybkostygnących i tłok nie ma czasu sie natualnie rozszerzyc i zostac w tych rozmiarach... moze poszukaj w necie wymiarow tłokow od innych motorow a nwe samochodow... moze uda Ci sie dopasowac jakis tłok od np. poloneza, duzego fiata albo malucha
A co do tego co pisze Greg to chyba wszyscy pasionaci SHL wiedza ze SHL M11 mialy cylindry w odmianach Lux
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|