Autor |
Wiadomość
|
psycho-pablo2
|
Wysłany: Czw 18:15, 21 Paź 2010 Temat postu: pytanie o sprzęgło w silniku shl m06 150 |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawiercie
|
Dziś zabrałem się za sprzęgło. Tzn było w częściach i nie jestem pewien czy jest oryginalne, a jestem fanatykiem oryginalności, więc chciałbym zasięgnąć fachowej porady. 1. Kosz sprzęgłowy ( a) ile ma zębów, czy powinien mieć wytoczony rowek na pierścień osadczy od wewnątrz -ja taki mam b) ile zębów powinna mieć zębatka napędzająca owy kosz (moja ma 13). c) docisk sprzęgła, ile powinien mieć sprężyn, mój ma 9 d)ile ogniwek powinien mieć łańcuszek sprzęgłowy? nie mam w ogóle i nie wiem jaki kupić. Gdyby komuś się chciało odpowiedzieć byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Czw 22:26, 21 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Nie mam przy sobie danych książkowych ale zębatki i łańcuszek są identyczne jak w WSK 125 i WFM S-34, przednia zębatka ma 13z, tylna nie pamiętam, 33z albo 35z. W każdym bądź razie dla wszystkich tych silników wartość ta jest taka sama. Co do oryginalności to nie wiem czy sprzęgło od WSK jest takie samo ale jest wymienne i w późniejszych modelach przenosi większą moc niż generuje silnik S-06. Skoro jesteś maniakiem oryginalności to nie rozumiem czemu jeszcze nie masz książki Pancewicza, są tam szczegółowo opisane wartości przełożeń dla wszystkich modeli i budowy silników.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
psycho-pablo2
|
Wysłany: Pią 11:58, 22 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawiercie
|
Dzięki. mam Pancewicza. o rzeczywiście. Wyczytałem tylko że łańcuch ma 44 ogniwa i docisk sprzęgła na 9 sprężyn. Przełożenie 13/40. Nie ma to jak katalog części, którego niestety nie posiadam, no chyba żeby ktoś był tak miły i umieścił skan silnika, jak wszystko powinno być poprawnie złożyć, aby nie zapomnieć o jakiejś podkładce
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez psycho-pablo2 dnia Pią 12:11, 22 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 9:15, 23 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Przełożenie powinno wynosić 2:31 (30:13) Sprzęgło jest trzy tarczowe z dziewięcioma sprężynami dociskowymi, wklejam Ci jakiś schemat
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez motomaciey dnia Sob 9:16, 23 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
psycho-pablo2
|
Wysłany: Pią 21:06, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawiercie
|
Witam. Kosz z łańcuszkiem i zębatką już zakupiłem. Teraz sprawa tarczek sprzęgłowych, bo są dwojakie. A jak zakupiłem silnik niestety był tylko kosz, bez tarcz. Mam tu 2 typy. Oczywiście chodzi o silnik S06 (shl M06T) [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Pią 22:55, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Takie jak z drugiego linku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
psycho-pablo2
|
Wysłany: Pią 23:36, 03 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawiercie
|
dzięki, a jak się ma jakość tarcz (współczesnych), bo spotkanie nowych z epoki graniczy z cudem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Sob 0:40, 04 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
W sprzętach typu Jawka nie miałem z nimi problemów ale co do tych z SHL-ki nie mogę się wypowiedzieć bo wciąż jeżdżę na starych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 1:48, 07 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
|
jak sie uprzesz to znajdziesz ze starych zapasów, ale trzeba czasu i poświęcenia, ja właśnie kończę kompletować skrzynię do wiatra
|
|
Powrót do góry |
|
|
psycho-pablo2
|
Wysłany: Pon 21:33, 28 Sty 2013 PRZENIESIONY Pon 22:39, 28 Sty 2013 Temat postu: problem z koszem sprzęgłowym, lata na boki SHL m06t |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 94
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zawiercie
|
Witam, jak w tytule, po założeniu kosza sprzęgłowego lata na boki, dokładnie 1mm. Nagrałem film, w czym problem, nie wiem gdzie mogłem zrobić błąd, składam ten silnik z części, nigdy wcześniej nie miałem z nim do czynienia. Składałem zgodnie z katalogiem części, i nie wiem czy tak ma być, czy coś nie tak. http://www.youtube.com/watch?v=thWMEow_KZc&feature=youtu.be
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
WojtekH
|
Wysłany: Pon 23:59, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Małogoszcz
|
Trzeba dołożyc pod spód jeszcze podkładkę, tak żeby zębatki były w lini. Albo na kosz albo pod kosz ten luz jest za duży.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qantor
|
Wysłany: Nie 13:11, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam podepnę się pod temat sprzęgła. Rozebrałem silnik i w miarę jest logiczny w budowie.
Nie rozumiem tylko działania wysprzęglania - wystaje metalowy pręcik który rozumiem dociskany jest za pomocą linki klamki, ale co dalej od dociska jakiś mechanizm w tarczach?
Podejrzewam że to jakieś proste rozwiązanie ale chciałbym to zrozumieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 14:35, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
"Metalowy pręcik" naciska najbardziej zewnętrzną blachę, która luzuje ściśnięte do tej pory tarcze pozwalając im się swobodnie obracać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Qantor
|
Wysłany: Nie 20:34, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Okej więlkie dzięki za rozjaśnienie - a co do budowy - po wyjęciu tego "pręcika" coś jeszcze powinno wypaść czy tylko tam jest pręcik i dźwignia z kulką pasującą do końcówki "pręcika"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 20:49, 04 Cze 2017 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Na to pytanie najlepiej odpowie katalog części, ściągnij i korzystaj. oprócz dwóch pręcików powinna być jeszcze kulka. Średnica podana w katalogu
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|