Autor |
Wiadomość
|
hajfong
|
Wysłany: Wto 19:12, 19 Wrz 2023 Temat postu: [S06] Uszczelnienie zębatki zdawczej skrzyni biegów |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 13 Paź 2018
Posty: 14
Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dobry wieczór,
w katalogu części zamiennych motocykla SHL 150 (M06 U/T) uszczelnienie koła zdawczego skrzyni biegów silnika S06 przedstawione jest jako uszczelnienie płytkowe (podkładka z brązu dociśnięta sprężyną do łożyska koła zdawczego, między podkładką z brązu, a sprężyną oraz między sprężyną, a zębatką łańcuchową zdawczą znajdują się pierścienie odległościowe) – z takim uszczelnieniem spotkałem się podczas remontów silników S06 wyprodukowanych w latach 60/61.
Obecnie remontuję silnik S06*SP4 zamontowany do SHL M06U z 1958 roku. Zamontowane w nim uszczelnienie to podkładka z brązu dociśnięta do łożyska koła zdawczego pierścieniem odległościowym znajdującym się między podkładką z brązu, a zębatką łańcuchową zdawczą (identyczny pierścień odległościowy znajduje się w silnikach S32, w których stanowi bieżnię simmerringu uszczelniającego koło zdawcze silnika S32).
W dostępnych mi materiałach natknąłem się na dwie informacje dotyczące zmian uszczelnienia koła zdawczego w silnikach S06 i S32:
1. Tygodnik Motor nr 44/1960 – informacja, o zastąpieniu dotychczasowego uszczelnienia koła zdawczego skrzyni biegów uszczelnieniem płytkowym, które można zamontować w wyprodukowanych wcześniej silnikach po dokupieniu następujących części: tulejki odległościowej S06.30.82T, sprężyny dociskowej S06.30.81T, pierścienia odległościowego S06.30.83T i uszczelki płytkowej S06.30.84.
2. Tygodnik Motor nr 18/1963 – informacja, o zastąpieniu dotychczasowego uszczelnienia płytkowego koła zdawczego simmerringiem, który można zastosować w wyprodukowanych wcześniej silnikach S32 i S06 po dokupieniu następujących części: oprawy uszczelnienia S32.30.30, tulejki odległościowej S06.41.30 i pierścienia uszczelniającego A30x40x7.
W związku z powyższym mam do szanownych koleżanek i kolegów następujące pytania:
1. Jak powinno wyglądać uszczelnienie koła zdawczego skrzyni biegów we wczesnych silnikach S06?
2. Czy w silnikach S06 ktoś z was natknął się na uszczelnienie koła zdawczego skrzyni biegów za pomocą simmerringu (uszczelnienie typowe dla S32)?
3. Czy w silnikach S32 ktoś z was natknął się na uszczelnienie płytkowe koła zdawczego skrzyni biegów (uszczelnienie typowe dla S06)?
Moje odpowiedzi na powyższe pytania:
1. nie wiem, po raz pierwszy mam do czynienia z takim silnikiem,
2. nie, w remontowanych przeze mnie silnikach S06 z lat 60/61 były uszczelnienia płytkowe,
3. nie, w remontowanych przeze mnie silnikach S32 z lat 61/62 były simmerringi, aczkolwiek oprawy simmerringów były spawane, a nie tłoczone, co daje do myślenia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez hajfong dnia Sob 17:57, 30 Wrz 2023, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 23:05, 19 Wrz 2023 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Hej, twoja odpowiedź stała się nawet bardziej precyzyjna niż pytanie. Osobiście również posiadam silnik s06*SP4*. Widać w nim ślady po uszczelnieniu płytkowym. Przyznam się jednak że nie zabierałem się za ten silnik (był kupiony w rozsypce), a dodatkowo właśnie uszczelnienie ma niekompletne. Na jednym ze zlotów rozmawiałem z kimś na temat tego uszczelnienia (choć nie wiedziałem że były jeszcze dwa podtypy) ale i raz że promile utrudniały kontakt, a moje zaangażowanie tym tematem nie było aż tak duże.
Rzucając kamieniem podam, że składając silnik z 59 roku, chyba trochę ten temat pominąłem albo szybko dałem sobie spokój i zainstalowałem oprawę do simeringu.
Jeśli na jakimś aspekcie zależy ci bardziej to napisz tutaj, mam kogo zapytać.
Szkoda że się nie przywitałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|