Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pon 10:43, 27 Kwi 2009 Temat postu: Silnik S06 150cm kilka pytań! |
|
|
|
Witam1
mam pytanie do posiadaczy M06U, T, no i WSK M-150, jeżeli ktos ma cóś takiego.
Generalnie jak wygląda sprawa osiągów silnika S06. Teoretycznie mocowo jest taki sam jak S01-Z1, ale jak to wygląda w praktyce. jaka jest rzeczywista prędkośc użytkowa motocykla z tym silnikiem.
Drugie pytanie - podobno ogromna większość S06 została stjuningowana na 175. Czy G20 z którym współpracuje oryginalny cylinder daje radę przy zwiększeniu pojemności, czy są problemy ze smarowaniem i silnik ma tendencje do przycierania?
No i ostatnie pytanie - na ile S06 jest kompatybilny z S32 - czy skrzynia, wał, sprzęgło są takie same/wymienne?
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 13:20, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
co do osiagów predkosc taka jak w wsk 125, ale moc wieksza niewiele, ja u siebie zalozyłem podkowe na wal i spasowalem kanaly dolotowe na laczeniu karter cylinder zeby nie bylo progu, moc wzrosła bardzo.
co do pojemnosci 175, to jechac to jedzie i nawet lepiej sie sprawuje niz fabryczna 150, w gazniku trzeba zalozyc wieksza dysze, i zestroic go z silnikim, mi sie silnik nie przycierał na 175, a czesci oczywiscie pasuja od jednego do drugiego, nawet kosz sprzeglowy mozna zamienic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 14:17, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
|
Witam!
Wielkie dzięki - włąsnie przymierzam się do WSK M-150 1960 rok i zastanawiam się , jak sprawuje się silnik S06. Wiadomo, że M150 to M06 Z silnikiem S06, tyle, że jakies 12 razy rzadsza. Ale jako, ze cenowo też jest dośc duża różnica, to zastanawiam się czy nie zdecydowac się raczej na Z-kę. Tyle, że realnie rzecz biorąc, na 125 prędkośc podrózna wyniesie 60km/h Mam nadzieję, że 150-tka da radę kulać się jakieś 70 w trasie. Choćby po tjuningu na 175 (podobno już jest szlifnięta, sam bym pewnie nie miał serca).
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pon 14:24, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie rozumiem po co niszczyć oryginalny silnik przerabiając 150 -na 175 Moim zdaniem jest to zbrodnia za którą nałożymy Ci 100 lat bez motorka. Heh, moje zdanie jest takie że to jest większe odstępstwo od oryginału niż takie że np. ktoś do Shl kupi chromowane felgi a nie lakierowane.
Żee tak zapytam, ile ważysz no bo 70 to powinien oryginał lecieć.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Pon 14:25, 27 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
maci3j11
|
Wysłany: Pon 19:05, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Koźmin Wlkp.
|
Hmm moje zdanie jeste takie poniewaz te silniki sa coraz rzadsze to dlaczego jeszcze pozbywac sie ich do konca??. Bylbys indywudualista posiadajac taki silnik pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Pon 22:10, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
jezeli chodzi o przerabianie z 150 175 to ja nie mam nic przeciwko, bo skoro nie ma tlokow pod 150 to chyba lepiej zrobic 175 i jezdzic niz czekac na cod, a jak chcesz jezdzic szybciej, to ja kiedys wymyslilem pewien patent, zakladasz od strony kosza sprzeglowego zabatke na wal ta wieksza, a kosz sprzeglowy z mniejsza iloscia zebow wtedy na 1 masz ok 40km/h na 2 ok 60 i na 3 reszte, z tym ze ja sobie jezdzilem na malutkich obrotach na 3 ok 60 i bylo fajnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Pon 22:22, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Jest jeszcze taka opcja jak tuleja do dwusuwa. Robota żmudna, i chętnych fachmanów do tego ciężko znaleźć,ale ja spotkałem takiego w Zabrzu i widziałem jak do dekawki tuleję piłował. Więc jeśli tłok przeżył w dobrym stanie to cud gotowy!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 9:07, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
|
Witam!
Sprostowanie - nie zamierzam z założenia tjuningować 150 na 175, bo najprawdopodobniej musiał bym równiez tjuningować sprzęgło.
Niestety, najprawdopodobniej silnik juz jest stjuningowany na 175, jak większość 150. Dlatego interesuje mnie, czy w takim przypadku G20 jest w stanie napełniś i nasmariować mieszanką co trzeba
Co do prędkości - moja masa jest słuszna, ale nie przekracza obiciążenie maksymalnego. Moja B1 jest w stanie na zwykłej trasie prykać sobie jakieś 65-70. Ale jak pewnie kazdy wie, jest to prędkośc na prostym, każda górka itd skutkuje znacznymi spadkami prędkości. Nie nadąża za większymi weteranami. Za M11 na pewno nie nadąży na trasie. Dlatego jak wygląda to w przypadku 150 tek.
Zmiana zębatki nic tu nie da - na kole będzie jeszcze mniej mocy i silnik nie rozkręci się do właściwych obrotów, a o góreczkach to juz nie wspominam
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 9:08, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doktor
|
Wysłany: Wto 9:55, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
BartekG napisał: |
...Nie nadąża za większymi weteranami. Za M11 na pewno nie nadąży na trasie. |
nieważne na czym.
ważne z kim.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Doktor dnia Wto 9:57, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 16:33, 28 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
ja z mojego doswiadczenia wiem ze moja Shla po zrobieniu na 175 daje rade i nawet poruwnywalnie z m11
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:37, 19 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
|
Posiadam WSK M-150, bez silnika, znalezienie oryginalnego silnika równa się z cudem, więc póki nie znajde ory. S06 chcę zastąpić go S32 o poj 175 ccm, i teraz mam kilka pytań
1. Czy silnik będzie pasował do tej ramy, czy uchwyty są takie same jak w S32 czy S01?
2. Czy jest możliwość zmiany cylindra ( jakby udało mi się kupić org cylinder + głowica z tłokiem z silnika S06 poj 150 ccm + gaźnik G20) i przełożenie do S32 takiego zestawu?
3. i jakie są zewnętrze różnice S06 z S32 oprócz pokryw bocznych?
Bardzo proszę o odpowiedz.. z góry dziękuje
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 14:22, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Wszystko pasuje, pokrywy różnią się w zależności od rocznika, w starszych silnikach jest iskrownik 31-05, S32 ma szybsze przełożenie na sprzęgle
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 15:31, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
|
Czyli łańcuch wychodzi na tej samej szerokości jak w WSK 125 i SHL 175 ? chodzi, mi żeby był w jednej lini z zębatką koła tylnego, gdyż niemam w 100 % pewności że mój motocykl to na pewno model 150, mógł być tam róznież model 125 (M06-Z)
|
|
Powrót do góry |
|
|
motomaciey
|
Wysłany: Wto 19:02, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Jest w jednej linii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:44, 20 Wrz 2011 Temat postu: |
|
|
|
Dzięki kolego za pomoc
|
|
Powrót do góry |
|
|
|