|
|
|
Wał s06, wał s32 i wal s34 roznice |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
s06-tuner
|
Wysłany: Wto 0:00, 19 Sty 2021 Temat postu: Wał s06, wał s32 i wal s34 roznice |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wilkszyn
|
Cześć pany.
Potrzebował bym wsparcia kogoś posiadającego zetelna wiedzę. Wiem że temat był pewnie gdzieś poruszony, ale to co do tej pory czytałem to często powielane stwierdzenia (często błędne) bez podania argumentów itd
Mianowicie potrzebuje informacji "czy", "jakie" i "kiedy" występowały zmiany w budowie wałów w tych silnikach
Mam 4 silniki s06 jeden s06a, jeden s32 i dwa s34 i na tyle na ile się da chciał bym aby w środku było to co być powinno ( zdażało mi sie rozbierac silniki z np wałem od sokola 125 w WSK Z2 lub wal z szeroką korba w wfm z "małym cylindrem" - wiem że ludzie np w latach sześćdziesiątych czy siedemdziesiatych ratowali się tym co było dostępne aby np mieć czym dojechać do pracy - ale często te "modernizację" miały jakieś wady) temat skrzyń biegów w tych silnikach mam ogarnięty - policzyłem i pomierzyłem co i jak, wynik zapisałem i wiem jakie tryby były w poszczególnych modelach, to samo odnośnie przełożeń na sprzęgle i budowie samego sprzęgła - ale kwestje wałów dopiero zaczynam systematyzować. Tu klopot jest większy bo wały w dwusowach (z kiepskich materialow i na kiepskich olejach) zużywały się i były regenerowane lub często wymieniane na nowe, ale często też na używane wyciągnięte z innego silnika.
Powiem co na tą chwilę wiem, później dopisze co się dowiedziałem - ale jeśli ktoś to już przerabial to prosze o pomoc
Wiem że silnik s06 byl celowo tak skonstruowany by mógł mieć pojemność 175, ale w związku z tym że nie był gotowy jeszcze motocykl tej klasy (wsk i wfm w latach pięćdziesiątych były filigramowej budowy i miały archaiczne hamulce), zrobiono taka wersję pośrednia - częściowo już nowy silnik, ale o mniejszej pojemności, mniejszej mocy i zawierający niektóre wspolne elementy z S01. Później opracowano wreszcie m11 z mocniejszą rama i hamulcami, a do tego silnik s06 został doprowadzony do kształtu jaki miał mieć tzn 175cm i mocniejsze sprzęgło oraz skrzynia. W źródłach pisanych podane jest jednak że wal nie był zmieniony i że S32 odziedziczył go po S06. Tyle historii. Natomiast czytałem relacje z których wynika że były zmiany w średnicy dolnego swoznia korbowodu. Nie wiem jednak jak było z przeciwwagami, wazylem kilka walow i różnice w wadze są. Dodatkowo w tych wałach w których ściągnąłem blachy był fabryczny numer części zaczynający się od S06 - nie wiem czy inne silniki miały numer na wale np S34, czy te odlewy wszędzie miale nr s06. Dzis rozkulem wal s 34 i tam był kod s06 na przeciwwadze - właśnie to skłoniło mnie do napisania tego posta - czy ktoś założył tam wal z s06, czy to oryginalny wal, tylko nie zmieniono oznaczeń odlewów? Jutro uzupełnię post o wagi które zapisalem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez s06-tuner dnia Wto 8:22, 19 Sty 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 0:47, 19 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
|
Powrót do góry |
|
|
s06-tuner
|
Wysłany: Wto 21:36, 19 Sty 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wilkszyn
|
Przeczytałem temat który podesłałeś, dzięki że pomogłeś, jednak wiele konkretów które mnie interesuja nie znalazlem. Dziś znów nie miałem czasu i tylko na chwilę zeszlem do garażu - wziąłem kilka wałów do ręki i popatrzyłem na korby - na cztery sztuki zgadnijcie ile było rodzajów? cztery rozne🤯🤔😲🤔.
Popatrzyłem też na oznaczenia bo miały ściągnięte blachy - też występowały różne
Nawet długość gwintu od strony sprzęgła jest inna
Docelowo z czterech zregenerowanych ściągnę blachy - będzie wtedy 8 do porównania. Zapisze z jakich silników je wyciągnąłem, jakie mają numery, ile ważą, jaką mają średnicę swoznia i jakie korby - może to da jakiś pogląd sytuacji. Najgorsze jednak ze nie mam tych silników od nowości i niewiem na 100% które były tylko regenerowane a które przekładane z innego silnika.)
Co do wagi to reż wcale nie musi byc tak że lżejszy wal do lżejszego tłoka - zobaczcie ze silniki 059 i 060 miały raczej taka sama pojemność i Tłoki, ale wały były inne (też wagowo)
Pozatym te silniki nie mają walków wyrownowazajacych, więc będą drgać - przeciw ciężary są tylko na tyle wydajne ze mogą w pewnym zakresie obrotów je lekko stłumić a w pewnym zwiekszyc
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez s06-tuner dnia Wto 22:23, 19 Sty 2021, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Strona 1 z 1 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|