Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 23:14, 19 Sty 2007 Temat postu: [M11] Głowica - remont. |
|
|
|
Witam Serdecznie Wszystkich Forumowiczów
Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem SHL z 1962.
W tej chwili biorę się za remont silnika i tu właśnie mam pewne wątpliwości. Na głowicy jest sporo drobnych uszkodzeń (pewnie po pierścieniach) i tak kombinuję że można by to delikatnie przefrezować a później trochę splanować głowicę. Jak sądzicie zda to egzamin?
Pozdrawiam Valdi
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 13:57, 20 Sty 2007 Temat postu: ;] |
|
|
|
Napisz w ktorym miejscu masz te uszkodzenia,jezeli chodzi o planowanie to jezeli powierzchina ktora przylega do uszczelki jest prosta i wmiare ladna to ja bym nie robi planowania(poloz na czyms prostym np na szybie i zobacz czy Ci sie ona buja).A jezeli chodzi o frezowanie komory spalania;] to bym tam sie nie dotykal najwyzej mozna te miejsce wypolerowac.;]Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 14:16, 20 Sty 2007 Temat postu: Re: ;] |
|
|
|
tomaszek128 napisał: |
Napisz w ktorym miejscu masz te uszkodzenia, |
Uszkodzenia są dosyć głębokie po bokach komory i na krawędzi komory.
Cytat: |
jezeli chodzi o planowanie to jezeli powierzchina ktora przylega do uszczelki jest prosta i wmiare ladna to ja bym nie robi planowania(poloz na czyms prostym np na szybie i zobacz czy Ci sie ona buja). |
Pow jest OK, tak sobie wykombinowałem że po frezowaniu zwiększy się komora spalania i w ten sposób mógłbym to zniwelować????
Cytat: |
A jezeli chodzi o frezowanie komory spalania;] to bym tam sie nie dotykal najwyzej mozna te miejsce wypolerowac.;]Pozdro |
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 18:14, 20 Sty 2007 Temat postu: ;] |
|
|
|
Nom moze i sie zwiekszy,ale tam jest nawet duze cisnienie i temperatura wiec ja bym zalozyl tak jak jest (jezeli krawedz jest prosta i nie buja na boki)a jezeli by cos sie dzialo to nie jest duzo roboty 4 srubeczki.Pozdro
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 9:22, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
|
Trochę nie tak sprecyzowałem z tymi uszkodzeniami - występują one w zasadzie na krawędzi komory. Jak to może wpływać na pracę silnika?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Nie 9:36, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
jesli chcesz miec motor ze standardowa moca znaczy zero tuningu to sie tym nie przejmuj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 10:02, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
|
OK, dzięki. A tak swoją drogą lekkie przeszlifowanie głowicy nie podniosłoby trochę mocy?
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Nie 10:25, 21 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
jesli chcesz wiecej mocy to powinienes zmniejszyc troche komore spalania i odpowiednio ja uksztaltowac mozesz tez wywalic uszczelke z pod glowicy
a wiecej na ten temat znajdzeisz tu: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Nie 23:29, 21 Sty 2007 Temat postu: Re: ;] |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Witamy na forum i gratuluje zakupu
tomaszek128 napisał: |
Napisz w ktorym miejscu masz te uszkodzenia,jezeli chodzi o planowanie to jezeli powierzchina ktora przylega do uszczelki jest prosta i wmiare ladna to ja bym nie robi planowania(poloz na czyms prostym np na szybie i zobacz czy Ci sie ona buja).A jezeli chodzi o frezowanie komory spalania;] to bym tam sie nie dotykal najwyzej mozna te miejsce wypolerowac.;]Pozdro |
Co do tej szyby to wszystko sie zgadza, tyle ze powinno sie jeszcze posmarowac szybe olejem i wtedy pomiar sie dokładniejszy bo nie patrzysz czy 'sie buja' tylko widzisz gdzie przylego dobrez a gdzie nie. To samo stosuje sie przed skladaniem karterów silnika
Co do frezowania komory to odradzam bo spadnie Ci poziom sprężania (wieksze spalanie i mniejsza moc). Ja miałem ten sam problem co Ty ale rozwiazałem to przy pomocy papieru sicernego jesli nie chce poswiecac na to duzo czasu to nie musisz polerować, wystarczy ze zredukujesz wystające elementy (ktore mogą doprowadzic do samozapłonu )
Planowanie głowicy podniesie poziom spręzania( moc tez ), ale nie musisz tego robic gdy zastąpisz oryginalna uszczelke nowym zamiennikiem z blaszki aluminiowej (dostepne na allegro wraz z kompletem uszczelek) (doradził mi to Barteq- Admin forum i stronki shlka.prv.pl)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|