Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:39, 07 Maj 2009 Temat postu: [M11] Remont silnika |
|
|
|
Witam wszystkich, jestem tu nowy ale zostaje z Wami na dłużej
Mam na imie Łukasz, mam 20 lat, na codzień jeżdże intruderem 1400 a oprocz tego mam garaz zawalony wskami i shlkami
Odkładałem to i odkładałem aż w końcu wziąłem sie za remont SHL M11, jestem na etapie rejestrowania i powoli bede ja remontował. Zacząłem od silnika, dzisiaj go wymontowałem, wszystkie części dokładnie umyłem ludwikiem i przebrałem te które wymagają wymiany i te dobre. Mam do Was serie pytań:
1. Jak sprawdzic zużycie łańcuszka sprzęgłowego gdy jest wymontowany?
2. Mój tłok ma 62mm średnicy, który to szlif?
3. Po prawej stronie wału na tych ząbkach było takie aluminiowe 'coś' tzn aluminiowa podkladka troche wyszczerbiona...
Co to i do czego służy? wygląda na nieoryginalne...
4. Czego używacie do uszczelnienia silnika? Ma nie cieknąć i sie nie pocić
5. W skrzyni były takie cieniutki podkladki na wałkach, domyślam sie że to podkłądki dystansowe, jak dobrać je przy skladniau skrzyni? gdzie powinny być i skąd mam wiedzieć jaki ma być ten dystans?
6. Teraz najważniejsze. Moto miało ciągle za wczesny zapłon nawet jeśli opóźniałem go na maxa, myśle ze czop wału sie przesunął bo megneto jest napewno w porządku. Gdy tłok jest w GMP rowek na klin jest prawie centralnie na dole, wiem ze tu graja role milimetry ale nie wiem jak inaczej moge sprawdzic czy to to... Gdzie zregenerować wał? Może być wysyłkowo ale najchetniej gdzies blisko mnie co raczej graniczy z cudem
7. Gdzie zamawiać części? Nie będzie tego dużo, Napewno tulejki skrzyni, simmeringi, pierścienie... Tłok mam troszke przytarty ale to nie bedzie raczej przeszkadzalo, jak kupie nowy gówniany (bo innych nowych niestety nie ma ) to i tak sie przytrze... Łańcuszek ewentualnie też bedzie do wymiany jak powiecie mi jak to sprawdzic
To by chyba było na tyle, jak coś mi sie przypomni to bede tutaj pisał.
Pozdro175
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Doktor
|
Wysłany: Czw 23:35, 07 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
Witam!
Masz jedno super wyjscie! Gdybym ja miał garaż zawalony shlkami i wskami to po prostu szukam "dawcy" narządów, rozkładam drugi silnik i po oględzinach kwalifikuję co lepsze części do złożenia!
Co do wału- doświadczony szlifierz dobrze wie jak ustawić czop w danym modelu silnika-ale regeneruj sam,bo my nie wiemy gdzie to jest "blisko mnie"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 8:18, 08 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Blisko mnie to blisko Gołdapi, czyli jak najbliżej Obwodu Kaliningradzkiego
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 12:00, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Mogłby ktoś wrzucić fotke wyjetego wału? Trzymając za korbe i tak żeby było widać rowek na magneto bo musze sprawdzić czy u mnie jest w porządku...
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Nie 18:17, 10 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
hello,
1) zuzyty lancuch sprzeglowy po zamontowaniu ma zwis ok 3cm - nowy musi miec ok 2cm zwisu
2) wg mnie 2 nadwymiar
4) wg mnie uszczelki papierowe montowane po posmarowaniu olejem
5) zaloz te podkladki w ten sposob by os korbowodu byla na srodku miedzy karterami
6) klin ma byc 180 stopni obrocony od osi sworznia korbowego wiec wg mnie masz dobrze. regeneracja walu - szukaj tokarza
7) czesci mozesz ze sklepu internetowego skuter debica- nie sa pierwszej jakosci ale generalnie chyba nie ma wyjscia - ja stamtad zamawiam, czasem sa niedoruby, ale co poradzic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|