Autor |
Wiadomość
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 21:04, 16 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Wydaje mi sie ze nie beda pasowały... ale jak chcesz to moge podac Ci wymiary
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 9:48, 17 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
|
Doli_M11 napisał: |
Wydaje mi sie ze nie beda pasowały... ale jak chcesz to moge podac Ci wymiary |
będę dzwięczny
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 14:33, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
|
Witam wszystkich po raz pierwszy
Remontuje silnik SHL'ki rocznik 64 i mam kilka pytań.
Cylinder i tłok to nominały ale tłok jest przytarty a cylinder ma dużo rys, kilka dosyć głębokich. Na który więc szlif kupić tłok 2 czy 3 ? Tłok mam zamiar wygotować bo z tego co wyczytałem na forum są one kiepskiej jakości.
W którym sklepie internetowym można kupić tłok aby był z cross impexu? czy można też zamówić?
Korbowód na wale ma wyczuwalny luz, czy lepiej kupić cały zestaw wraz z korbowodem czy wymienić tylko łożysko? Oczywiście wał będzie wyważany.
Czy można zamontować kryte łożyska kulkowe w kartery czy lepsze będą odkryte?
I w którym sklepie najlepiej dokonać zakupu wszystkich części?
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedź.
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Wto 18:32, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Witam!
Na razie odpowiem ci tylko na pytanie na temat łożysk, najlepsze będą otwarte, mimo iż ja do swojego silnika(rownież z '64 roku) włożyłem zamknięte. Zrobiłem źle, lecz dopiero później, gdy już złożyłem silnik dowiedziałem się że lepsze będą otwarte(było już na temat łożysk tutaj http://www.shlka.fora.pl/lozyska-i-simmeringi-wymiary-t375.html). Co do tego szlifu na cylindrze to nie da się powiedzieć 'na oko', każdy ma swoje twierdzenie jak wygląda głęboka rysa i każdy może uznać inaczej, moim zdaniem powinieneś zrobić dla pewności i własnego bezpieczeństwa szlif na tłok 'trójkę'. Co do tego luzu na korbowodzie to zależy czy ten luz jest bardzo wyczuwalny, ja miałem mały luz i zostawiłem tak jak jest, wolałem zainwestować te pieniądze w wizualny remont(radzę poczytać [link widoczny dla zalogowanych]. Tłok zawsze jest lepiej wygotować, nawet ten z epoki. A i jeszcze pamiętaj o bardzo dobrym uszczelnieniu silnika, najlepiej na uszczelki papierowe+heremtyk(nie polecam silikonu!!!). Przezorny, zawsze ubiezpieczony .
PS. Po za tym, staraj się starnniej czytać forum a oszczędzisz sobie czasu jak i również innym .[/b]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 19:57, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Kamyk napisał: |
Witam wszystkich po raz pierwszy
Remontuje silnik SHL'ki rocznik 64 i mam kilka pytań.
Cylinder i tłok to nominały ale tłok jest przytarty a cylinder ma dużo rys, kilka dosyć głębokich. Na który więc szlif kupić tłok 2 czy 3 ? Tłok mam zamiar wygotować bo z tego co wyczytałem na forum są one kiepskiej jakości.
W którym sklepie internetowym można kupić tłok aby był z cross impexu? czy można też zamówić?
Korbowód na wale ma wyczuwalny luz, czy lepiej kupić cały zestaw wraz z korbowodem czy wymienić tylko łożysko? Oczywiście wał będzie wyważany.
Czy można zamontować kryte łożyska kulkowe w kartery czy lepsze będą odkryte?
I w którym sklepie najlepiej dokonać zakupu wszystkich części?
Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedź. |
1. Jesli cylinder masz nominał, ale Twoim zdaniem ma głębokie rysy to zanies go do zakładu ktory sie tym zajmuje i oni Ci powiedzą czy na 1 szlif wystarczy, czy jest tak zle ze trzeba robic 2 szlif. Tłok mozesz sobie na szafce polozyc na szczęście
2. Nic mi nie wiadomo o tym czy gdzies mozna kupic tłok z Cross Impex (bo u nich tylko hurtem). Takze nie pozostaje Ci nic innego po za skuter dębica lub ag-mot (linki do tych sklepów znajdziesz na naszym forum w dziale Sklepy.
3. Co do wału to oddałbym go do zakładu ktory zajmuje się regeneracją silników dwu suwowych (a więc regeneracją wałow na takze) i niech oni się martwią co z tym zrobic
4. Łożyska zdecydowanie otwarte (kupujesz zamknięte i zdejmujesz zabezpieczenia)
5. Zakup wszystkich części hmmm... nie wiem czy masz w tym momencie na mysli te ww części (tłok, sworzen, pierscienie, łożyska itd), jesli tak to wszystko po za łożyskami i simmeringami dostaniesz w sklepach o ktorych juz pisałem, a łożyska powinienes znalezc w swoim miescie
Mam nadzieje ze pomogłem.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:20, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
|
Dziękować serdecznie za rady. Silnik już rozebrałem, jutro składam zamówienie na części, będzie II szlif.
Mam jeszcze jedno pytanie czy można zamiast hermetyka użyć do uszczelnienia wysokotemperaturowego silikonu do samochodowych misek olejowych? Mam taki właśnie zalecany przez VW. Jak myślicie wytrzyma?
Uszczelki oczywiście też będą.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenix
|
Wysłany: Wto 21:39, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Do Kamyka słów kilka:
- na wał daje się tylko otwarte łożyska. A to dlatego, że są one (i muszą!!!) być cały czas smarowane przez olej zawarty w mieszance paliwowej. W zamkniętych zaś łożyskach fabrycznie nakłada się odrobinę smaru stałego, który i tak wypłynie wskutek nagrzania.
I jeszcze jedna rada co do łożysk: pytaj w sklepie motocyklowym o takie na wał silnika!!! Na pewno zaś unikaj barachła kupowanego w "wiejskich domach towarowych", wszystko dla rolnictwa itd. Tam są sprzedawane kiepskiej jakości łożyska (dobre do taczek i podonych "skomplikowanych" maszyn.
Cytat: |
czy lepiej kupić cały zestaw wraz z korbowodem czy wymienić tylko łożysko? |
Ja kupiłbym cały nowy wał (jeśli jest taka możliwość), a już na pewno kupiłbym chociaż kompletny korbowód z łożyskami!! Regeneracja korby pod nowe łożyska to partacka robota i robi się tylko wtedy, gdy naprawdę komplet korbowodu jest nieosiągalny (np. do stareńkich motocykli i samochodów)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Wto 21:45, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Co do tego silikonu, to jeśli ma dobre właściwości klejące no i jest to firmowe a nie jakieś barachło ze sklepu samochodowego na rogu za drobne to możesz go użyć. Sądzę iż da radę jeśli VW go poleca .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenix
|
Wysłany: Wto 21:52, 21 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Byle nie miał wieśniackiego czerwonego koloru!!! Bo zwieśniaczysz swoją maszynę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 11:13, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
|
Ok, będzie nowy kompletny korbowód razem ze sworzniem wału, łożyska odkryte, a silikon ma kolor szary więc dramatu nie będzie
Mam jeszcze jedno pytanie, czy można gdzieś kupić nowy filtr powietrza?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Śro 17:43, 22 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
Z tego co mi wiadomo to nie Codziennie przeglądam allegro i często widziałem filtry za małe pieniądze.
Pozdrawiam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:06, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
|
Fenix napisał: |
Byle nie miał wieśniackiego czerwonego koloru!!! Bo zwieśniaczysz swoją maszynę... |
Tu się nie zgodzę bo można kleić i czerwonym wystarczy tylko potem usunąć nożykiem lub czymś podobnym to co wystaje poza łączenie i jest git jeśli się tego nie zrobi wtedy można powiedzieć że wygląda wieśniacko
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenix
|
Wysłany: Czw 21:50, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Pewnie że możesz się nie zgodzić --> Twoje prawo. Trudno dyskutować o gustach. Nawet po przycięciu nożykiem ten czerwony silikon będzie wyzierał spod połączonych powierzchni. Jak dla mnie to wygląda to szpetnie i wieśniacko (podobnie jak malowanie motocykla np. wałkiem).
Ale gustach faktycznie ciężko jest dyskutować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
ToX
|
Wysłany: Czw 22:08, 23 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Moim zdaniem też nie wygląda to zbytnio, ale ja niestety byłem zmuszony na silikon, składałem silnik w niedzielę i tak się składa () że u mnie w garażu nie może stać coś przez dłuższy czas(czyli ok. 1 dnia)bo od razu coś się z tej rozebranej rzeczy zgubi lub pobrudzi itp. a pod ręką był tylko ten czerwony (IMHO) badziew, więc go użyłem, jednak żałuję tego mocno bo motor po stronie kopnika, gdzie jest olej cieknie i bardzo mnie to denerwuję, jednak przy najbliższej zmianie oleju kupuję jakiś firmowy silikon lub docinam porządną uszczelkę bo tego czerwonego cholerstwa mam dość. I również zgadzam się z feniksem, jest to bardzo nie estetyczne, wieśniackie rozwiązanie .
PS. W miejscu łączenia karterów, po docięciu nożykiem, faktycznie nie widać tego silikonu czerwonego bo jest tam jeszcze uszczelka papierowa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Fenix
|
Wysłany: Pią 7:30, 24 Sie 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ale nie zapominajmy, że silikon wcale nie musi być wyłącznie czerwony!!
Zapytajcie czy w waszych sklepach nie ma innych kolorów. Ja miewam zawsze "pod ręką" czarny i... bezbarwny.
Zresztą temat dyczył zupełnie czegoś innego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|