Autor |
Wiadomość
|
miszcz
|
Wysłany: Wto 21:45, 08 Mar 2022 Temat postu: S32 kartery - miejsce na prowadnicę wodzików? |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Cześć,
Rozebrałem ostatnio swój silnik S32 bo w oleju ciągle miałem opiłki i nie podobał mi się dźwięk z cylindra.
Okazało się, że przez uszczelkę papierową nie było luzu na wałku głównym nawet bez podkładek dystansowych a w cylindrze to coś mi musiało wlecieć przez gaźnik i poharatało gładź cylindra i tłok. Ale to nie o tym ten temat.
Przechodząc do rzeczy to po rozebraniu silnika rzuciły mi się w oczy 2 detale.
Otwór w lewym karterze ∅4 lub 5mm nie wykorzystywany do niczego i w jego osi w prawym karterze przygotowany nadlew. Identycznie jak w silnikach z prowadnicą wodzików zmiany biegów.
Co ciekawe na zdjęciach w googlu znalazłem, że nie wszystkie S32 mają te cechy, widać była jakaś zmiana konstrukcyjna zapewne w celu oszczędzenia materiału.
Czy ktoś z forumowiczów posiada jakąś wiedzę na ten temat?
Jaki był zamysł tego otworu i nadlewu? Czy można po dowierceniu ślepego otworu w prawym karterze założyć inną skrzynię np. 4b?
Widziałem na YT, że jeden facet zaadaptował skrzynię z WSKI 175 4b do S32 ale on miał kartery bez tych detali i sam zrobił kosz na prowadnicę wodzików.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez miszcz dnia Wto 21:47, 08 Mar 2022, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 9:34, 09 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Temat stary jak SHL, w ostatnich latach produkcji przymierzali się do skrzyni 4 biegowej. Może inaczej, sama skrzynia była gotowa, ale PRL rządził się innymi prawami. My tej skrzyni nigdy nie wprowadziliśmy w tych silnikach, ale sprzedaliśmy licencję do Indii i tam już skrzynie 4 biegowe zaprojektowane w Polsce powstały. Nie będę podawał od którego modelu Rajdoota ona była, to już dla ciekawych do samodzielnego odszukania
Skrzynia od 4 jest za szeroka, więc w te kartery nie wejdzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
s06-tuner
|
Wysłany: Śro 21:59, 09 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wilkszyn
|
Wszystko wejdzie - kwestja jaki masz budżet lub zdolnosci🤔😜 ja mam w s06 skrzynie z MZ.
Te nadlewy są w silnikach z wysokimi numerami, z końcówki produkcji. Silniki dla SHL produkowała WFM - została tam opracowana Wersja 4-biegowa silnika s32, prace były na tyle zaawansowane że były już odlewane formy pod skrzynie 4b, ale zapadła decyzja że w zakładach WFM będzie wytwarzana optyka dla wojska - produkcja miała być przeniesiona, a silniki miała robić Nowa Dęba - tam woleli rozwijać własne projekty niż cudze, finalnie produkcja optyki nie wypaliła i wrócono do produkcji w wfm ale już nie dokończono modernizacji s32, zaraz po tym wfm zostało zamknięte, a silniki dla skl robiła Nowa Dęba. (shl m11W i m17 gazela)
Rajdoot chyba powstał wcześniej - tzn hindusi kupili licencję wcześniej i z tego co mi wiadomo (zaznaczam że z tego co ja wiem) oni produkowali klasyczna skrzynie 3b.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
miszcz
|
Wysłany: Śro 22:06, 09 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Dzięki za info, jednak przeczucie mnie nie myliło.
Rozumiem, że chodzi o Rajdoota Excel-T z końca produkcji.
Co do skrzyni z 4 to widziałem, że już ktoś z powodzeniem zaadaptował takową do S32, jednak póki co nie mam na stanie karterów żeby się w to bawić, ani skrzyni z 4.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 22:34, 09 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2250
Przeczytał: 14 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Rajdoot elektron
Ja taka skrzynie mam, ale brak czasu na przeróbki i brak karterów jak z twojego zdjęcia, aby od czegoś zacząć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
seba101626
|
Wysłany: Nie 17:50, 20 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 433
Przeczytał: 6 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pszczyna
|
Kilka słów ode mnie:
1. Przeróbki SHL M11 z silnikiem S32 na 4 biegi podlegają dziś pod druciarstwo, chyba, że faktycznie robisz to tylko w celach naukowych i masz 100% pewności, że Twoje kartery są zaprojektowane pod 4 biegi
2. Nie wiem jak silnik S32, ale co niektórzy przerabiali silniki W2/059/060 na 3-biegowe, kończyło się to ponoć popękanymi karterami, gdyż przeciążenia były inne niż te przewidziane przez fabrykę.
3. Skrzynie biegów z silników W2/059/060 uchodzą raczej za nieudane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|