Autor |
Wiadomość
|
towot
|
Wysłany: Sob 21:32, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Te tłoki podobno produkują na Tajwanie i są jeszcze gorsze niż Cross Impex, chyba że to ja mam jakiegoś pecha. Oczywiście testowałem ten tłok i przejechałem 1,5 km i się zatarł, Cross'owym przejechałem 5 km i się zatarł.
Proszę w takim razie o informację o węgierskich tłokach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 21:38, 29 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ja kupuje tylko z cross impex i nic się nie dzieje. Przed szlifem zawsze gotuje tloki parę razy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Nie 10:17, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Teraz tak myślę, czy to może stukać tłok o głowicę? Jaka ma być szczelina pomiędzy karterami a cylindrem i pomiędzy cylindrem a głowicą?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 12:16, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
To raczej nie możliwe, tlok nie dochodzi o górnej czesci cylindra, ok 5mm poniżej. Jak miałeś robiony szlif, to próg też odpada. Zdejmij cylinder i zobacz jak to wygląda. Sprawdź czy nie masz luzu w miejscu sworzeñ- tłok. Nieodpowiedni montaż sworznia może także doprowadzić do powstania luzu w tym miejscu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Oldtimer1967
|
Wysłany: Nie 14:19, 30 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 17 Sie 2015
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Tak też zrobiłem no i luz był na boki na sworzniu ale w tulejce na korbowodzie. Zdemontował w celu weryfikacji i okazało się, że luzu nagle niema. Zamontowałem tłok ponownie i luz zniknął. Ale podejrzewam że to wróci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonshl
|
Wysłany: Pon 12:07, 31 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Halcik ja nie robiłem szlifu tylko kupiłem nowy gotowy zestaw . Czytaj ze zrozumieniem . Todo niczego się nie nadawało tak jak te tłoki za 20 czy 30 zł z impexu .
Link który podałeś jest prawidłowy . Właśnie na takim mam już 17 tyś nabite i zero problemów . Te tłoki prawie wgl nie odbiegają od oryginału . Nawet mają tak samo dorobiony kształt okien płuczących . Nie to co te impexy które trzeba było podcinać aby w odpowiednim momencie zamykały mieszankę .
U mnie na impexie dało się jeździć ale nie długo i silnik miał moc na poziomie wsk 125 . Czyli za mało.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Szymonshl dnia Pon 12:40, 31 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pon 13:43, 31 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2261
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Szymonshl napisał: |
Nie kupować tego szrotu z Allegro !!!
Ja kupiłem na próbę aby sprawdzić .
Po założeniu nie miał siły uciągnąć na 3 biegu . Kompresja też połowa tego co powinien mieć na oryginalnym .
Polecam zrobić na 5 szlif i kupić węgierski tłok do SHL które na wiosnę wprowadzili do sprzedaży . Kosztuje około 80 zł ale bynajmniej nie puchnie i moc ma jak na oryginalnym . Ogólnie mam na węgierskim tłoku przejechane 17 tyś od wiosny i to przeważnie we dwie osoby , a silnik chodzi jakby był świeżo po remoncie . Przez ten przebieg świecy nie zmieniałem ani razu , co jest oznaką dobrego spalania . |
Gdzie tu informacja, że kupiłeś cały zestaw tłok i cylinder? Czepiasz się.
A z drugiej strony kto wierzy że na takie zestawy robią selekcję i dopiero składają zestaw?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Szymonshl
|
Wysłany: Pon 14:42, 31 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Cały czas była mowa o zestawie i tłokach impex więc napisałem że kupiłem na próbę . jeśli nie skumałeś , że chodziło o zestaw to przykro mi .
Wątpię , że robią selekcję . Szczerze to na tym zestawie , tłok nie puchł za mocno ,ale mocy to on na tym nie miał żadnej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomekshlm06t
|
Wysłany: Wto 22:27, 01 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 19 Lut 2016
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ze wsi
|
zacieranie się tłoka po kilku kilometrach, jak pisze towot, może być spowodowane np. krzywą korbą i tarciem tłoka o cylinder od strony piasty sworznia. A zmienił tłok na nowy i również zatarcie. Przyczyną może też być zbyt uboga mieszanka (nastawy gaźnika), lub fałszywe powietrze zubażające mieszankę (nieszczelność układu ssącego).
Mnie skleił się tłok z cylindrem po przebiegu po remoncie około 10kkm przez zatkanie otworka odpowietrzającego zbiornik. Wtedy również mieszanka stała się zbyt uboga, a było ciepło, górskie podjazdy itp.
[quote="halcik"]
Szymonshl napisał: |
A z drugiej strony kto wierzy że na takie zestawy robią selekcję i dopiero składają zestaw? |
Taki zestaw można przecież pomierzyć....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez tomekshlm06t dnia Wto 22:34, 01 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 9:07, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2261
Przeczytał: 7 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jasne że można, ale ile razy chcesz odsyłać taki zestaw? Zresztą ja oprócz suwmiarki innych przyrządów nie posiadam, a tutaj potrzebna np średnicówka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Śro 9:45, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
U mnie ewidentnie wina leżała po stronie tłoka. Złożyłem sobie silnik z aluminiowym cylindrem i założyłem do niego tłok na 1 szlif produkcji PRL. Przejechałem na nim z 500 km i nie było żadnych problemów. Zmieniłem cylinder na żeliwny, bo taki powinien być w moim roczniku. Tłok był produkcji obecnej i się zaczęły problemy. Jedno honowanie i niwelowanie płaszcza tłoka, drugie i tak do 5-6 k. z powrotem to samo. Tak się nie da jeździć, a szlif robiłem u tego samego szlifierza co wcześniej. Potem kupiłem ten nowy zestaw cylinder+tłok+pierścienie..., założyłem na tej samej korbie, na tych samych ustawach gaźnika i mieszkanku i jak ręka odjął. Wniosek nasuwa się sam co było powodem niesprawności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 10:09, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Każdy nowy tłok powinien być sezonowany podobno nawet 2lata, to powiedział mi facet w jednym sklepie z częściami do PRL-owskich motocykli jakiś czas temu. Potwierdziło się jak zaniosłem niedawno cylinder do szlifu. Szlifierz zaczął szukać na tłoku daty odlania.
Czy wy też spotkaliście się z czymś takimi ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
towot
|
Wysłany: Śro 15:31, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Pierwsze słyszę, przecież to nie drewno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Śro 17:32, 02 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Sezonuje się żeliwo i drewno.... ale aluminium ????????
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Wto 23:50, 29 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
z tego co mówił mi gość ktory robił mi szlif i dobierał tłok bo też nie wiedziałem czy mam mu wysłać czy on kupi, to stwierdził, że te nowe tloki oprócz tego że często puchna to żaden nie ma owalizacji i mi przy szlifie załozyl jakiś regenerowany bo twierdzi że od 15 lat tak robi i nie miał żadnej reklamacji. Jak na razie zrobiłem dumne 10km i odpukać spoko.
Dzieki Marco po przestawieniu dzwigni ssania we wlasciwe położenie nawet moc wróciła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|