Autor |
Wiadomość
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Śro 21:17, 31 Lip 2019 Temat postu: Łańcuszek sprzęgłowy - nwy chiński czy używany z epoki ? |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Planuję zarejestrować swoją drugą SHL 1961 ale jest mały feler (100% oryginał, kupiłem za 400 PLN od kuzyna, którą jeździł od 1961 do 1999r nawet jest na chodzie i wszystko działa oprócz akku, jak odstawił 20 lat temu tak stała).
SHL ma jedną wadę, łańcuszek sprzęgłowy jest założony od czegoś innego (takie info mam od syna kuzyna) i rzeczywiście ten łańcuszek jest mega luźny, kopiąc kopajką potrafi zwyczajnie przeskakiwać, podczas jazdy gdy gwałtownie dodam gazu też zaczyna przeskakiwać.
Rozkręciłem, zębatka na koszu wygląda OK, zębatka na wale też OK ale łańcuszek dziwnie zwisa, trze o dekiel.
Warto kupować nowy chiński czy szukać używki z PRLu ?
Do jeżdżenia na codzień mam juz SHL M11 ta ma być jedynie zarejestrowana i na codzie, raczej jeździć nią nie będę tym bardziej żadnego remontu bo nie wymaga takowego.
Brać chiński łańcuszek cy używkę ori ??
Wiem, że powinno się w kpl wymienić zębatki i łańcuszek na nowe ale tak jak pisałem, nie będę tą SHLką nawijał kilometrów.
Kupując chiński nowy zestaw czyli zębatki i łańcuszek raczej o jakości nawet dostatecznej pewnie mogę zapomnieć ?
Ktoś użytkuje na codzień SHL M11 z chińskimi zębatkami i łańcuszkiem sprzęgłowym ??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Śro 21:18, 31 Lip 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Śro 23:12, 31 Lip 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Może tak, łańcuszki są różne, ale inne fora opisują testowanie różnych łańcuszków dla różnych motocykli - wsk 125, 175, cz i jawa, kawka itd. Firm które je produkują jest skończona ilość, a moim zdaniem ocena łańcuszka niezależne od jej rozmiaru będzie taka sama dla danej firmy.
A więc, najlepsze łańcuszki są oryginalne lub favorit (ale te w czerwono-granatowym opakowaniu), później dobrze oceniana jest firma okinoi. Później wszystko do jednego wora. Z informacji na forum można doczytać że favorit daje radę dla dużych przebiegów, okinoi mkze wytrzymać, ale na pewno wytrzyma 2000 km. Gdzieś była opinia o jakiejś formie i łańcuszku który dał radę 1000 km, może chodziło o niego favorita, który tak na prawdę ma oznaczenia cz. Reszta łańcuszków wykazuje zużycie graniczne według instrukcji już po nawet 500 km.
Jeśli ma głównie stać, ale być sprawnie ja kupił bym okinoi. Z tego co piszesz wynika że po 10 latach będzie nadal sprawny. Czego chcieć więcej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
krzysiekM11
|
Wysłany: Czw 20:43, 01 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: podlasie
|
Dzięki za odp.
Warto kupić ori używkę ??
Jakoś o tych chińskich łańcuszkach czytam coraz bardziej się zniechęcam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Pią 7:20, 02 Sie 2019 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Nigdy nie wiadomo jaki stan kupisz, osobiście bym nie zakładał, ale znam ludzi którzy takie rzeczy robią. Te silniki dużo znoszą i dużo wybaczają. Moim zdaniem zastosowanie gorszego łańcuszka zmusi mnie do częstszego zaglądania pod kapę i tyle. Mam tej firmy którą podałem powyżej, jak za dwa lata dobije do 1000 to tam zajrzę. W innym mam favorita, a zrobię po takim przebiegu dokładnie to samo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|