Autor |
Wiadomość
|
gawin
|
Wysłany: Śro 15:49, 15 Lis 2006 Temat postu: [M11] Ciężko pali - na ciepłym silniku. |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Panowie, zimnego odpalić dość łatwo, gorzej jak się rozgrzeje. wtedy trudno jest uruchomić silnik. jak ktoś ma jakieś informacje co to może być i jak to wyregulować to proszę napisać lub podstawić linka. często takie rzeczy były opisane w książkach, ale akurat nie mam dostępu do książki.
może ktoś mógłby zeskanować książke i umieścić na forum? wiadomo, że to dużo roboty...ale...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
pawe86
|
Wysłany: Czw 13:52, 16 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
no ja tez mam taki problem. i przylaczam sie do prosby zeskanowania ksiazki i dodania na forum
dzieki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pią 17:13, 17 Lis 2006 Temat postu: Zalewa |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ja tez tak miałem, na moje oko zalewa, spróbuj dokręcic troche rubkę regulacji składu mieszanki na wolnych odrotach, poza tym wyczyc wiece -to nigdy nie zaszkodzi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Wto 12:23, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
suchy miales racje - zalewalo.
wczoraj wyjalem gaznik, przeczyscilem, iglica byla na dolnej zapince, przestawilem na srodkowa. wyregulowalem wg ksiazki pancewicza i jest git.
suchy-> dokrecaniem sruby regulacji zmniejszam powietrze wiec wzbogacam mieszanke. w tym przypadku powinienem odkrecic srube zeby powietrza dodac - zubozyc.
fakt faktem teraz dziala ladnie i sie na obroty odpowiednio wkreca
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Wto 13:11, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
A mi sie wydawało , ze ta ruba steruje ilocia paliwa, jak mi sie wydaje tak jest umieszczone w ksišżce, ale moze mi sie tylko wydaje . Moja shl podejżanie dużo pali, ale musze to jako udokumentować żebym miał pewnoć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Wto 18:35, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
w przypadku gaźnika PEGAZ mamy 2 śruby regulacji, jedna od położenia przepustnicy wkręcana od dołu na klucz chyba 9, druga od składu mieszanki na śrubokręt (wkręcanie = zmniejszanie ilości paliwa )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 18:49, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
barteq napisał: |
w przypadku gaźnika PEGAZ mamy 2 śruby regulacji, jedna od położenia przepustnicy wkręcana od dołu na klucz chyba 9, druga od składu mieszanki na śrubokręt (wkręcanie = zmniejszanie ilości paliwa ) |
Nie jestem fachowcem ale z tego co widze i moge przeczytac w ksiazce Pancewicza jest wyraznie napisane (str 44, Rysunek 2.8, Gaźnik GM24U1, GM24O3 i GM26U1) '21- wkręt regulacyjny biegu jałowego (...), 25- śuba ustalająca przepustnicę (...), 28- śruba regulacujna cięgła' tak wiec mamy tze śruby regulacyjne
Gdybym mial skaner to z przyjemnoscia bym zeskanowal to co kogo interesuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Wto 23:26, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
barteq o ile wiem to ta sruba regulacji biegu jalowego jest wlasnie do regulacji powietrza. gaznik ten ma identyczna zasade dzialania jak gaznik w romecie i gaznik G20 z m06.
a na stronie 43 ksiazki pancewicza (->doli) jest rozlozony ten gaznik i nr 28 to wlasnie sruba regulacji powietrza. przeplywu benzyny sie nie ustawia w tych gaznikach srubami jedynie iglica i jej zapieciem.
apropos, wiem ze jest ksiazka: 'instrukcja obslugi shl 175 typ m11' pancewicza. gdzie to mozna dostac ew kupic?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 23:38, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
gawin napisał: |
apropos, wiem ze jest ksiazka: 'instrukcja obslugi shl 175 typ m11' pancewicza. gdzie to mozna dostac ew kupic? |
Jesli nie w WKŁ to trzeba na allegro poszukac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 2:17, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
|
jestem nowy na forum i niewiem czy dodaje te pytanie w dobrym miejscu ale ....
Mam m11 od 2 dni i pierwsza jazda predkosc max 60 km/h rolgaz na 3/4 jak odkrece dalej to sie dusi (troche kombinacji ze ssaniem - odkrylem ze dziala odwrotnie niz mysslalem ale nic dalej 60) zrobilem jakies 15 km i moto zgasl nie idzie odpalic kopie pcham nic . po ok godzinie postoju (silnik ostygl) zapelniam gaznik kop i gada na wolnych chodzi jak trzeba (jak sie troche rozgrzeje) no to wracam do domu a tu max 40km/h i tak 15 km gonie 40stka bo jak dam wiecej gazu to sie dlawi i znowu silnik zgasl i nieda sie odpalic (naszczescie juz w domu)
co to jest?
czy za nisko ustawiona iglica czy zapchana jakas dysza ??
czemu szla 60km/h potem wcale i na koniec 40km/h ???
|
|
Powrót do góry |
|
|
marianek_spox
|
Wysłany: Pon 3:20, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol
|
Jeśli silnik grzeje się znacznie to najprawdopodobniej zasysa lewe powietrze - musisz uszczelnić układ dolotowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Pon 9:18, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
marianek_spox napisał: |
Jeśli silnik grzeje się znacznie to najprawdopodobniej zasysa lewe powietrze - musisz uszczelnić układ dolotowy. |
Sprawdz tez czy nie łapie powietrza z łączenia krućca gaźnika z gażnikiem lub cylindrem i czy sam kruciec nie jest gdzies pęknięty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 16:22, 19 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
|
silnik sie nie grzeje za mocno.
dzis wyjolem gaznik przeczyscilem dalem iglice na srodek (byla na ostatnim zabku od gory) zalanie pierwszy kop i chodzi ale rozgrzeje sie chwilke i lipa wtedy chodzi tylko na wolnych a jak juz sie fest rozgrzeje to ciezko ja odpalic.\
mam 2 na chodzie wiec wyjolem gaznik przelozylem (kruciec dolotowy i uszczelki cale.
na tamtym gazniku to samo a nawet gorzej bo po chwili chodzi tylko na wolnych obrotach nie wkreca sie na obroty a jak zapniesz bieg to nie idzie dusi sie i gasnie.
Co to?? zapłon?
dlaczego na zimnym silniku pali jak mazenie i chodzi tylko na wolnych ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 13:06, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
|
Sprawdź przerywacz, zrób możliwie małą przerwę i zapłon 4,5-5mm przed GPZ.
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Wto 19:49, 20 Mar 2007 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
pytanie z mojej strony do twojego przypadku: czy dzialo sie tak od dawna czy niedawno zaczely sie problemy? ja moge tylko zgadywac w tym momencie, ale jesli jest tak jak opisujesz to wg mnie:
- cos z gaznikiem, przeczysc dokladnie, sprawdz jak reaguje ze ssaniem i bez ssania. to co opisujesz to wg mnie zbyt bogata mieszanka i motor jedzie jakby caly czas mial wlaczone ssanie - moze filtr powietrza zabrudzony - zdejmij gume podczas sprawdzania. sprawdz ustawienie gaznika ew sprawdz plywak czy sie nie zacina i dobrze zamyka doplyw. do pracy na zimnym silniku potrzeba bogatej mieszanki po rozgrzaniu juz nie. wykrec nieco srube wolnych obrotow (np o 2 obroty- silnik bedzie mial wyzsze obroty na biegu jalowym) moim zdaniem to jest przyczyna i zaczalbym od tego.
- puchnie tlok - to moze byc przyczyna ale nie musi.
nic wiecej nie przychodzi mi do glowy - daj znac jak rozwiazesz problem, pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|