Autor |
Wiadomość
|
mikelos
|
Wysłany: Pią 22:33, 03 Maj 2013 Temat postu: [M11] Kranik - czyszczenie i uszczelnienie |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Cześć
Rozbebeszyłem dziś kranik. Nie chciał puszczać paliwa w żadnej pozycji, motor stał nieużywany ze 20 lat. Górna część zanurzona w gaźniku była owinięta drobną miedzianą siatką. W książce Pancewicza kranika nie ma takiej siatki. Pytanie: czy to jakiś domorosły patent właściciela czy ten typ tak ma ?
Siatka była tak nabita syfem, że nawet dmuchanie z kompresora nic nie dało. Wyciąłem siatkę, pod nią syf malaria i zgnilizna. Oczyściłem rurki drobnym papierem ściernym, przedmuchałem. Ta dłuższa jest drożna, ta krótsza (rezerwa) nadal zatkana. Dłubałem od góry cienkim drutem, trochę syfu wyszło i nadal nic. Jakiś pomysł jak to wyczyścić ? Rozebrać kranik od strony pokrętła i przy okazji wymienić gumki wewnętrzne (wiem, nowe słabe i ciekną).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kadek05
|
Wysłany: Pią 23:21, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiśniew k/Siedlec
|
u mnie takiej siatki nie było, wydaje mi się, że to samoróbka:)
a co do czyszczenia to ja dzisiaj czyściłem rurki kranika rozciągniętą sprężyną od długopisu, którą wkręcałem niczym śrubę i wyciągałem z brudem i tak do skutku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Pią 23:23, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Taka siatka to swego rodzaju filterek paliwa Ja bym raczej kupił nową siateczkę i owinął to z powrotem. Jako tako da Ci to gwarancje, że nie zawali Ci rurek. Tyle, że niestety trzeba od czasu do czasu wyciągać kranik i czyścić.
Rozebrać możesz, na pewno nie zaszkodzi. No i dmuchaj kompresorem z każdej możliwej strony.
Możesz też do rurki od rezerwy nalać jakiejś coli, albo jakiegoś środka żrącego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
kadek05
|
Wysłany: Pią 23:31, 03 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiśniew k/Siedlec
|
Coli nie radzę, już dużo rozsądniej będzie dać jakiś odrdzewiacz, a jeszcze lepiej usunąć to mechanicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 0:00, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Sitko na rurkach zastępowało filtr paliwa.
Wywal sitko, rozkręć cały kranik i przetkaj rurki i kanały cienkim drutem np. ze starej linki motocyklowej.
Uszczelki dorób z grubszej, naturalnej skóry i załóż na przewód paliwowy porządny filtr z plastikowym sitkiem.
Ja u siebie założyłem szklany, rozkręcany taki jak ten :
[link widoczny dla zalogowanych]
Moim zdaniem najlepszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
drix1994
|
Wysłany: Sob 0:30, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Junior Admin
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ok. Lublina
|
Dobra sprawa, z tym, że go gaźnika się nie dostanie syf, ale kranik może zatkać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 11:17, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Jeżeli w kraniku są rurki odpowiedniej długości i w zbiorniku nie ma syfu to ewentualne zanieczyszczenia powinny osadzać się w odstojniku.
Zastosowanie sitka na rurki z pewnością zabezpiecza przed zatykaniem rurek szczególnie w starych, niejednokrotnie sfatygowanych zbiornikach naszych Elek :-) Z tym, że jak wcześniej pisał drix trzeba co jakiś czas wykręcić kranik i wyczyścić siatkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mikelos
|
Wysłany: Sob 21:22, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: okolice W-wy
|
Po kilku próbach najlepszym patentem na czyszczenie miedzianych rurek w kraniku okazało się wiertło fi 2,5 mm. W rurkę od rezerwy wchodziło do połowy, po kilkunastu grzebnięciach weszło prawie całe. Przedmuchałem i teraz jest cacy.
Piszecie o dorobieniu uszczelek ze skóry - macie na myśli zarówno górną uszczelkę pomiędzy bakiem i kranikiem oraz dolną między korpusem kranika o osadnikiem ?
Co zrobić z tym bakelitowym dynksem z czterema dziurkami wokół pokrętła ? U mnie jest na maksa zjechane. Jak to cholerstwo odkręcić ? Do tego jest jakiś dedykowany klucz pazurkowy - macie takie czy stosujecie jakiś inny patent?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Sob 21:59, 04 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ze skóry możesz dorobić wszystkie uszczelki z tym, że pod odstojnik możesz użyć cieńszą skórkę.
Bakielitowy dystans to nakrętka. Musisz to wykręcić i wyczyścić kranik w środku.
Uszczelkę pod nakrętką i dźwignia wyczyść ewentualnie dorób z grubszej sakury. Nową nakrętkę kupisz na alledrogo. np. coś takiego
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdarzają się czasami czarne bakielitowe.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
lemik
|
Wysłany: Pią 15:30, 19 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
nie baw się w dorabianie uszczelek, ja ten problem rozwiązałem w ten sam sposób co uszczelnia się hydraulikę w domu, czyli nawinąłem pakuły na gwint oraz przesmarowałem pastą, trzyma się tak już dwa lata i nic nie przecieka, polecam do tego zestaw uszczelniający firmy bisan (pasta+pakuły)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Pią 15:35, 19 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Hokunin
|
Wysłany: Sob 0:52, 20 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 802
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Mielec
|
Ja tam zamiast robić uszczelke na odstojnik dalem troche sylikonu i jak narazie spoko,jedynie rurka od rezerwy mi nie przepuszcza a juz czyscilem wszystkim
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|