Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Pią 15:43, 01 Maj 2009 Temat postu: [M11] S32- nominały i schemat silnika |
|
|
|
Witam,
Zaczynam remont SHL Poszukuję pilnie ilości sztuk oraz nominałów tego co w temacie pod silnik S32.
Może ma ktoś jakąś mądra książeczkę w której to jest (wiem że grzeszę nie posiadaniem książki "Motocykle SHL" ) i ew. schemat silnika (jak gdzie te łożyska siemmeringi występują.
Długo szukałem na googlach i na forum... i przypadkiem znalazłem:
Kod: |
simmeringi:
2sztuki: A20x35x7
1sztuka: A20x47x10
1sztuka: 30x40x7
łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202 C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14 |
To są na 100% pod M11 i silnik S32?
Więc 1/3 pytania z głowy
Proszę o jakiś schemacik, skan książki Pancewicza, gdzie jest pokazane jak poskłądać silnik, tj. gdzie łożyska z simmerigiem na przemian etc.
I 3 pytanie, któe mnie bardzo nurtuje:
Mam takie simmeringi/oringi, dał mi je znajomy twierdząc że są od SHL, gdzie mogę dostać i jakie są wymiary simmeringa wewątrz i tego oringa do okoła? Czy może zamaist tego stosuje się tylko simmeringi duże?
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam i życzę udanego weekendu majowego
Kucin
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:32, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:30, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Łożyska:
łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14
Simmeringi:
2sztuki: A20x35x7 - wał korbowy
1sztuka: A20x47x10 iskrownik
1sztuka: 30x40x7 - wałek zdawczy
Co do rozmieszczenia to te skany powinny pomóc.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
O oringach nic nie znalazłem, może ktoś inny coś będzie miał.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:37, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Bardzo dziękuję koledze
Czy mógł byś się ustosunkować do tego co dałęm w fotkach? Do czego to jest? Znaomy twierdzi że powinno się to znajdowac na wale Jednak widzę iż tam jest taki duży oring na górze wew. frezu.
Czy zamiast tego moge użyć simmeringów? Jutro rozbiorę to zobaczę silnik ocb dokłądnie u mnie. O ile będę miał czas rano.
A co do oringów. To na pokrywie po lewej stronie (od stryny kopstartera) czy tam na wałku kopstartera i wałku od biegów powinny być jakieś oringi etc? Co by to uszczelnić? Pytam ponieważ u mnie w moim silniku zazwyczaj leciał tam olej (nie tak bardzo, ale było to bardzo irytujące...)
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:53, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pią 18:44, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Jest na forum temat w usprawnieniach jak to rozwiązać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 18:49, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Ok. zaraz poszukam
Dziękuję bardzo za odzew
Na tym schemaciku (ten nr. 2)
Jest łądnie rozrysowane łożyska etc. Jednak nie mogę się tam odnaleźć Są ponumerowane częsci, a nie ma legendy np. rozmiaru danego łożyska (może jest to zbędne)
[link widoczny dla zalogowanych]
Ten 1. rysunek co to jest Nie ogę się w nim jakoś odnaleźć.
I jeszcze jedno pytanko:
Te łozyska idą tak (zaczynając od lewej strony - od sprzęgła):
Łożysko-simmering-łóżyska teraz wał... i dalej.. łożysko-simmering-łożysko-simmering
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 18:53, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pią 18:54, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Na stronie jest katalog części tam znajdziesz cały silnik. Co do simeringów - dostaniesz je w każdym sklepie z łożyskami, częściami do samochodów traktorów..
Simeringi łatwo się określa po nr czyli 25 40 7 to 25 oznacza średnicę w środku, 40 cały a 7 to jego pulchność czyli grubość.
Jeśli bardzo chcesz schemat silnika to poszukam Ci bo mam gdzieś w książce i wyślę na priv tylko poczekaj cierpliwie.
To w środku to silnik pomiędzy kołami. Fajny ten schemat skąd go wytrzasnąłeś. Silnik jest pokazany z góry - jakby zrzutowany. Teraz chyba się połapiesz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Pią 19:01, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 19:03, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Był bym bardzo wdzięczny.
Więc mam zamair iść kupić te części w sklepie z częściami do oldtimerów (samochody, ciągniki jak i motocykle) wiec chcę mieć listę, gdyby to nie wypaliło- kupię w necie lub pojadę na Moto weteran.. wkońcu to kilkanaście minut drogi a będzie za tydzień
Chcę poskładać dobrze, wiem że często lepiej włożyć stare części.. bo są duzo lepsze jakościowo pomimo lat pracy...
BTW. Znalazłem dzisiaj zawinięty w papier wahacz do SHL... NOWY! Z dokumentami jeszcze xD Z nabitem stempelkiem SHL i numerami.. Cena wahacza to 216 (banite) [ BROŃ PANIE BOŻE bym go chciał sprzedać! Założę go do M11 po remoncie ] Dodatkowo znam cenę tulei- tez był "karteczki" 25zł, niestety nie mogę się doczytać ceny "szplki" łączącej wahacz z ramą, ale też mam karteczkę
Pozdrawiam i zyczę równie miłego weekendu
Schematy podesłał kolega lewy90
Wiem ten 2 ok. nie mogę dojść jak te simmeringi z łożyskami na przemian są, nie wiem co jest na tym schemacie nr. 1 oraz 3
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 19:05, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Pią 19:08, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie przejmuj się tym co jak leci rozbierzesz to zobaczysz. Szukam już tego schematu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 19:11, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Ok.
Co do moich fotek (w 2 moim poście) te metalowe "obręcze" na któych jest oring a wew. któych jest simmering, znalzłem oringi na skuterdembica:
Oring tuleji dystansowo-uszczelniającej wału(szer.2,9mm) 3,00 zł
Oring tuleji dystansowo-uszczelniającej wału(szer.2,3mm) 3,00 zł
Jeżeli masz książkę o SHL może mógłbyś zobaczyć czy będzie jakieś info o tym Bo ie wiem do czego to jest... czy mogę to zastąpić simmeringiem samym
"To coś" nazywa się tuleja dystansowa wału (tylko czemu na skuterze dopisane jest 4bieg ) Ja mam silnik zwykły 175 nie wiatr czyli 3 biegi tylko )
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 19:15, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 19:44, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Co do twoich fotek to te części to są tulejki odległościowe. Wkłada się je między łożyska. A w te tulejki simmeringi wału. Ta większa jest pomiędzy prawym kraterem wału i kraterem na którym jest iskrownik.
Na tym zdjęciu widać tą mniejszą tulejkę.W środek wkładasz simmering, zabezpieczasz takim pierscieniem i gra gitara. [link widoczny dla zalogowanych]
Tu masz jeszcze taki rzut na silnik i jego części.[link widoczny dla zalogowanych]
Cały katalog części ze spisem części ściągniesz stąd: [link widoczny dla zalogowanych]
Ta większa tulejka to część nr 21 a ta mała to 63. Jak coś pomyliłem to mnie poprawcie
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 19:47, 01 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 20:07, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Numerki dobrze podałeś.
Wszytsko ok. Simmeringi kupie włoże, tylko na tych tulejkach ejst oring.. i z nim może być problem, bo ja mam wytarte trochę, a w jednej brakuję kawałka Cóż zobaczę czy dokupie go u mnie osobno jak nie to ->> skuter.
Dziękuję za pomoc. Napiszę gdybym potrzebował czegoś.
BARDZO DZIĘKUJĘ po raz kolejny
Pozdrawiam
Kucin
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 10:34, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Kolejne pytanie xD
W poszukiwaniu łożysk na allegro znalazłem kilka różnych.. różnią się ceną i pewnie wykonaniem:
6202- które lepiej kupić?
[link widoczny dla zalogowanych]
czy może droższe (choć że droższe to nie zawsze znaczy że lepsze...)
[link widoczny dla zalogowanych]
I teraz znalazłem dobre oferty od tego użytkownika- czy CX jest gorsze od C3? jak ito wymiar luzu?
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 10:35, 02 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 18:12, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
witam Kucin
napisze o tych oringach na nieszczesnycj tulejach dystansowych. przerabiałem to juz kilka razy. niestety u mnie oringi (z Debicy - mają tam dwa rodzaje do mnie pasował ten większy) niespecjalnie trzymały i niestety silnik brał olej ze skrzyni. Po długim namyśle posłuchałem kogoś z naszego forum w innym temacie i założyłem w miejsce tej tulei zwykły simmering w takim rozmiarze. Było to na jesieni do dziś machnąłem jakieś 80km i narazie jest super. Jeśli nie robisz shlki na 100% orginał to myślę że to lepsze wyjście mniej ryzykowne, że będzie przepuszczać. Te oringi z Dębicy to takie gumki bardziej przypominające gumki do włosów niż uszczelki - doskonałe nie są. Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 19:51, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Heh. robię oryginał ale taki z wyglądu.. to że w silniku są niektóre nowe inne części niestety, tak musi być- takie czasy. Cóż więc kupię simmeringi duże Czyli chyba tam miały być A20X47X10 zaraz zobaczę w garażu rozumiem że w miejsce tej tulei włożyłes 2sztuki. A gdyby dołożyć dodatkowe łożysko Heh to by był patencik xD
Dzięki za odp. I zastosuję się z pewnością do twojej uwagi
BTW. W innej SHLce tez mam założoną tuleję i równiez ciągnie
Tak w miejsce tego dużego pasują 2simmeringi 20x47x10 oraz 20x47x7 (dwa złożone) a w miejsce małęgo ten ostatni
Dzięki za patent
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 19:55, 02 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 20:51, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
|