Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Wto 20:44, 19 Maj 2009 Temat postu: [M11] schemat skrzyni biegów |
|
|
|
Witam.
Rozpołowiłem moją M11 teraz czekam na tłok, uszczelki, dysze nowe do gaźnika itp. Potrzebny mi jest schemat zakładania skrzyni biegów. Chce to zrobić raz i porządnie.
z góry dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Suchy
|
Wysłany: Wto 21:48, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Złóż tak jak rozmontowałeś, tylko żeby trybiki grały w zmieniaczu. To naszczęscie nie Junak, nie trzeba dystansowac. W SHL 3 skrzynia jest wg. mnie najprzyjemniejszym elementem .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 21:50, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Mówisz Masz ...
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. [link widoczny dla zalogowanych]
...
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Wto 22:02, 19 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Tylko nie bierz tego pierwszego rysunku zbyt serio, bo jak załozysz zębatke zdawczą jak na rysunku to potem wałka do silnika nie włożysz
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 16:53, 20 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
Hehe przerabiałem to ostatnio rozłożyłem 3 silniki i miałem "wiadro" czesci do tego.. skąłdałem na nowych jaki i starych (o ile były dobre) i się zamotałęm też co i jak.. poskłądałem ostatcznie, ale jakoś zapłon odstaje jakieś 2-3mm od "karteru" dziwnie tak trochę czyżby coś się nie spasowało Mogłem nie zakłądać tych tulei dystansujących.. wtedy spasowało by sie.. ale cóż.
BTW. Jak kogoś interesuje to mma skany uszczelek Pod silnik S32 (i pochodne pod SHL...) tak zapobiegawczo zeskanowałem sobie
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:32, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
bosko chłopaki dzięki bardzo. Tak zabrałem sie za moją SHL bo puszczała olej, uszczelki do dupy. No i co do skrzyni wolałem się upewnić i złożyć raz a dobrze jeszcze raz dzięki
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 9:43, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Jak są powierzchnie po przejsciach to najlepiej silikon. Ja już uszczelki ze wszytskiego robiłem, dopiero s. pomógł. TYLKO SILIKON SIĘ SKRĘCA NA CHAMA PO WYSCHNIĘCIU NIGDY PRZED
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Czw 9:46, 21 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 9:50, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
wiem wiem, już rozkręcałem sprzęgło, to tam musiałem uszczelnić sylikonem, no i oczywiście głowica i cylinder tez były zdejmowane, wiec sylikon jest u mnie w garażu zawsze
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 10:03, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ja rok temu wpadłemna to, że uniwersalny szary silikon, też daje radę, nie rozpusza się itp, więc zamiast kupować malutka tubeczkę czarnego za 9 zł ekonomiczniej kupić 350ml za 11. wyciskane pistoletem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 10:32, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
no ale mówimy o tym do wysokich temperatur ? czy Ci chodzi o tą dużą tubke zwykłego ?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 11:53, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Jest zwykły takie niemiecki uniwersalny koloru szarego, wiec nawet go nie widać za bardzo. Jedynym miejscem gdzie bym go nie dawął to pod głowicą. Bo skrzynia i dekle napewno nie przekroczą napisanej na nim dopuszczalnej temp 120C
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 13:10, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
|
no oczywiście ze nie no ale pod głowice trzeba dać ten czerwony
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 13:31, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ja nie zawsze dawałem, gdy nie ma przedmuchów, bo powierzchnie są gładnie, to wystarczy cieniutka aluminiowa uszczekla dostepna w sprzedarzy, i silikonu nie trzeba. Potem jak troche pojeździsz to weź latarkę i na pracujacym silniku popatrz na połączenie głowica cylinder, tam gdzie będzie dmuchać poprostu dokręć nakrętkę i powinno przestać. Na szczęscie w silniku chłodzonym powietrzem takie usterki sa łatwe do wykrycia i usunięcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Czw 14:15, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Suchy napisał: |
Złóż tak jak rozmontowałeś, tylko żeby trybiki grały w zmieniaczu. To naszczęscie nie Junak, nie trzeba dystansowac. W SHL 3 skrzynia jest wg. mnie najprzyjemniejszym elementem . |
Suchy nie wiem czy widziałeś kiedyś instrukcję serwisową silnika S-32.
Tam jest ładnie opisane dystansowanie skrzyni biegów.
Szczerze mówiąc jeszcze nie spotkałem się ze skrzynia którą się nie dystansuje. Nawet w komarkach jest to ważny element.
Brak dystansowania nie objawia się od razu ,prowadzi do uszkodzeń sprzęgieł kłowych i późniejszego wyskakiwania biegów i zniszczenia skrzyni biegów.
A co do silikonu do uszczelniania silników ten czerwony za parę złotych i wszystkie uniwersalne są dobre na chwilę. Co jest do wszystkiego jest do niczego . Kup pastę silikonowa do składania silników w samochodach japońskich np. Mega GRAY u mnie w hurtowni kosztuje 20 złotych za tubkę.
A jeżeli to dla Ciebie za drogo wyślij mi adres na priva zrobię Ci prezent i wyślę Ci taką tubkę zobaczysz jaka jest różnica.
Jak to mówią szkłem d...y nie utrzesz.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Czw 14:20, 21 Maj 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Czw 14:44, 21 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Niestety serwisówki nie widziałem, dlatego może nigdy żadnych problemów ze skrzynią nie miałem . Nie mieszaj koledze w głowie, bo jeszcze się będzie stresował tam gdzie nie trzeba. Może u Ciebie kochany Bitelsie silikony nie dają rady ( przed nałozeniem trzeba odtłuścić powierzchnię ) Ja natomiast używam niemieckiego uniwersalnego szarego silikonu np. w Junaku i nie mam żadnych najmniejszych z nim problemów. Muszę Junakowi powiedzieć, że te uszczelnienia są złe i żeby zaczął cieknąć przez nie. Bo biedak o tym nie wie , bo nie konstultował się w tej sprawie z Tobą Wielki Bitelsie skarbnico wiedzy ostatecznej .
A prawda jest taka, że w różnych miejscach się sprawdzają rózne uszczelnienia, w jednym silikon, w innym tektura styka, a gdzie indziej guma się nadaje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|