Autor |
Wiadomość
|
gawin
|
Wysłany: Sob 22:12, 10 Paź 2009 Temat postu: [M11] stuki w silniku |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Hello,
poradźcie proszę, co może powodować następujące objawy:
podczas jazdy z uregulowaną prędkością jest OK, natomiast przy obciążeniu - dodanie gazu na 1, 2 czy 3 biegu słuchać stuki dochodzące z silnika - ciężko je zlokalizować są nieregularne i raczej głuche.
Wcześniej podejrzewałem zużytą zębatkę zdawczą i łańcuch, ale wymieniłem na nowe i wciąż to samo.
Stuki pojawiły sie od niedawna, dziś zrobiłem elką ok 60km - dała radę ale stuki są niepokojące. zastanawiałem się nad tym i obstawiam:
1) zużyty łańcuch sprzęgłowy i jego zębatki [na wale i koszowa]
2) zużyte zębatki skrzyni biegów [chyba mało prawdopodobne - biegi nie wyskakują]
3) zużyte wałki skrzyni biegów [też raczej mało prawdopodobne]
Obstawiam raczej te 3 rzeczy ale mam przeczucie że to łańcuch sprzęgła.
Jeszcze nie rozbierałem tego bo dnie krótkie i zimno, ale czy ktoś wie jakie będą objawy zużytego łańcucha sprzęgłowego? Może ktoś miał podobny problem?
Pozdrawiam i z góry dzięki za opinie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
bitels
|
Wysłany: Sob 22:30, 10 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Sprawdź wał korbowy jaki luz ma łożysko w stopie korbowodu.Wszystko wskazuje na nadmierny luz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Nie 7:37, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Mi tak szarpało łańcuchem, jak się sprzegło ślizgało i przy zbyt niskich prędkościach też.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Nie 12:48, 11 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Nie 12:04, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Hello,
dzięki za sugestie, zdjąłem dziś pokrywę sprzęgła i wychodzi na zużyty łańcuch sprzęgłowy. Nie wiem jaki maksymalny luz powinien mieć, doczytam w książce, ale na pewno jest zbyt duży - zęby nie trafiają w ogniwa łańcucha i przeskakują na łańcuszku
Na 99% stąd stuki i delikatne szarpnięcia.
Co do łożyska stopu korbowodu - wał był regenerowany więc nie ma luzu. Pozatym przed regeneracją wału kiedy to łożysko miało luz nie było stukania a raczej dzwonienie.
Sprzęgło też się raczej nie ślizga.
Pytanie zatem kolejne się pojawiło - wymiana łańcucha sprzęgłowego na pewno mnie czeka, ale czy wymienić mam też zębatkę sprzęgłową? i skąd ją wziąć - mam zębatkę podwójną z pierścieniem między zębatkami. Czy zamiast tego może być zębatka z nowszych modeli - pojedyncza?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Nie 12:52, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Ociec, to jak tak przeskakuje, to pewnikiem już zębatki też masz zrobione. Wymien komplet. Ja zwlekałem, aż musiałem wymieniać w górach
Tu poszukaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Nie 14:11, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
można spokojnie zamontować niedzieloną zębatkę, ja na twoim miejscu kupiłbym jeszcze cały kosz sprzęgłowy bo na nim też pewnie zęby już zdarte- ale sprawdź to najpierw ( kup zębatkę na wał i porównaj zarys zęba na nowej z tymi na tych starych zębatkach) bo może się okazać że kosz jest jeszcze dobry .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Nie 21:21, 11 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
powiem Wam, że z tymi zębatkami to dziwna akcja - dziś grzebałem na forach troche i znalazłem skany książki od gazeli - przeniesienie napędu b podobne i w dziale 'niedomagania'-'stuki w silniku' jedną z przyczyn stuków był wyciągnięty łańcuch sprzęgłowy oraz adnotacja do tego 'wymienić'
nic nie pisali o kołacz zębatych.
wg mnie to wyglądają one jeszcze w miarę, ale dla św spokoju wymienie komplet.
A i o skuter debica to mało dobrego moge powiedzieć. W sumie asortyment mają szeroki, nawet bardzo szeroki, ale zawiodłem się parę razy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 7:56, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Jeżeli nie wymienisz kompletu, długo jazdą się nie nacieszysz.
Zawsze przy zmianie łańcucha wymienia się koła. Koła zużywają sie równomiernie z łańcuchem.
Przykładowo do japońskich motocykli oryginalnie nie kupisz samego łańcucha czy kół. Są tylko zestawy.
Małe koło kosztuje 17 pln duże 30 pln tylko duże trzeba zanitować do kosza,cały kompletny kosz z nową zębatką to koszt 65.
Koszt naprawy niewielki, a naprawdę święty spokój.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Suchy
|
Wysłany: Pon 11:05, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1621
Przeczytał: 4 tematy
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
gawin napisał: |
.
wg mnie to wyglądają one jeszcze w miarę, ale dla św spokoju wymienie komplet.
. |
To zapodaj foty , ale na dobrej zębatce łańcuch nigdy nie przeskoczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Pon 13:14, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
OK, to w takim razie muszę się zaopatrzyć w komplet.
Najgorsze to nitowanie koła do kosza sprzęgła, trzeba będzie zlecić w warsztacie.
Dzięki za rady! Pozdrawiam, temat chyba można zamknąć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
bitels
|
Wysłany: Pon 16:34, 12 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Jak potrafisz posługiwać się młotkiem i wiertarką sam sobie zanitujesz nic trudnego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
pawe86
|
Wysłany: Wto 7:41, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław
|
łańcuszek by było najbardziej stukać na biegu jałowym gdy jest uruchomiony silnik pod obciążeniem chodziłby cicho, ja raczej obstawiam coś innego, tylko nei wiem jeszcze co, no i raczej bedzie to błachostka,
stan łańcuszka najlepiej odwzorowują tulejki łańcuszka. Sprawdź czy są popękane, jeśli nie to nie łańcuszek hałasuje. bo zazwyczaj gdy jest zużyty nachodzi na zęby zębatki i wtedy pękają te tulejki.
A może to jeden z pierścieni się przekręcil? miałem takie objawy właśnie w takim przypadku...
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
picek
|
Wysłany: Wto 8:05, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
nie komplikujmy gawinowi zbytnio sprawy- niech wymieni łańcuch i sprawdzi koła (ja popieram zdanie bitelsa, że powinno się wymieniać łańcuch i koła)
jak dalej będzie źle to znów poszukamy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Wto 12:42, 13 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
Hmm, zastanawiające, że na łańcuszku nie zauważyłem tulejek - teraz skojarzyłem, jak pawe86 napisał o tulejkach.
Głowy nie dam, ale chyba nie było na łańcuchu tulejek.
Ja bym obstawiał że to właśnie to jest przyczyną stuków - wg mnie po odkręceniu gazu mała zębatka która jest na wale 'mija' pojedyncze ogniwa łańcucha.
No i macie rację dopóki nie wymienię i nie ustanie to na 100% nie można określić przyczyny. Jak nie to będziemy szukać dalej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
gawin
|
Wysłany: Pon 23:49, 02 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: W-wa
|
problem rozwiazany - zuzyty lancuch sprzeglowy - wypadla sobie jedna tulejka, prawdopodobnie mala zebatka nie lapala jej i stad przeskakiwanie i stuki w skilniku oraz delikatne aczkolwiek wyczuwalne szarpanie. lancuch byl tez nieco wyciagniety, w porownaniu z nowym mial luz wiekszy mniej wiecej o 1 cm.
kolo male wymienilem [mialem dzielone teraz pojedyncze]; kolo na koszu tokarz powiedzial ze jest OK. w sumie to kazal klasc i stare kolo male, stwierdzil, ze jest jeszcze dobre, no to je zachowalem na pozniej.
obecnie cichutko i ladniutko pracuje, pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|