Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Śro 6:21, 26 Kwi 2006 Temat postu: [M11] Świeca - jaka? |
|
|
|
Witam.
W mojej M11 z 1964 roku ( silnik S 32 ) wykonałem remont - ale nie silnika. Uznałem, po zdjęciu głowicy i cylindra, że pomimo oznak zużycia ( nieduzych zresztą ) gładzi cylindrowej i pierścieni, pozostawie to wszystko tak jak jest. Zrobiłem tak dlatego ponieważ wiem ( motocykl " był w rodzinie " ), że silnik jest w 100 % oryginalny. W tym miesiącu pogoda sie bardzo poprawiła i nie wytrzymałem, aby nie sprawdzic mojego cuda. ( Cudo jest co prawda nie zarejestrowane, ale ryzykowałem na bocznych drogach. ) I tu niemiła niespodzianka. Wszystko " szło bardzo pięknie ", ale po przejechaniu około 20 km, cudo nagle zgasło. Okazało sie, że to świeca. Na szczęście miałem zapas. Wróciłem bez przeszkód. Ale podczas następnej przejażdżki sytuacja się powtórzyła. Posprawdzałem, wydaję mi się, wszystko ( jedynie bez pomiaru napięcia cewki ) co może mieć wpływ na " niszczenie świecy". Wygląda, że wszystko jest ok. Uzywałem świec F 65 Iskra. Zmieniłem na F 75 i F 55 i to samo. I wiecie na czym silnik zaczął pracować - na starej świecy Fe 65 z długim gwintem ( od F125 ) - po dołożeniu podkładek. Ale tak nie może być i dlatego zwracam sie do was z apelem o pomoc. Jeżeli ktoś coś wie to prosze o pomoc
Pozdrawiam wzystkich
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
barteq
|
Wysłany: Śro 21:52, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
a jak wyglądały elektrody na świecy były przepalone jakiego były koloru, a jakiego jest iskra, sprawdź czy nie rozregulował sie zapłon, odstępy styków, kondensator, bo po dłuższej przerwie takie rzeczy lubia sie psuć :wink:
proponuje wsadzic odpowiednia świece, sprawdzić odstępy elektrod, i fajfke, tam jest taki mały oporniczek, ale raczej może to byc wina kondensatora albo cewek (mogą mieć przebicie, to jest najczęstsza przyczyna przepalania elektrod świecy)
Świeca: Bosch W22T11 lub równorzędna Iskra F75
Odstęp elektrod świecy: 0,4 - 0,6 mm
Odstęp styków przerywacza: 0,3 - 0,4 mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 21:00, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
|
Witam barteq
dzięki za szybką reakcję. Otóż świece były dosyć ciemne chociaz suche. Kondensator, platynki nowe. Zapłon ustawiłem fabrycznie. chociaz jeździmy na benzynie 95 oktan. Czy nie powinno sie go przyspieszyć? Masz racje co do cewki ponieważ ktoś cos przy niej kombinował. Widac slady lutowania. Może to jest wina cewki. Ale jak to sprawdzić czy ma przebicie czy nie? Fajka nowa, przewód wysokiego stary. Jesli cos ci sie nasunie daj znac a ja jak znajdę troche czasu to wszystko posprawdzam. Acha i jeszcze jedno. Czy nie sądzisz, że w starszych silnikach powinno sie stosowac bardziej ciepłe swiece od oryginału?
Pozdrawiam
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Pią 21:25, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
hey, jeśli cewka ma przebicie to będzie dawała inny prąd niz wymagany ale powina miec tzw "przejscie" podłączasz do niej omomierz i wskazania wartosci powinny maleć do pewnej wartości, za każdym razem do tej samej, wtedy cewka jest sprawna.
a jaką masz uszczelke pod głowicą?? taką grubą czy cieńką aluminiową bo jesli tą cieńką to zapłon trzeba przestawić na 2,2 mm przed GMP oraz dać świece o troche wyższej wartości cieplnej, z elektrodą wysuniętą.
a ta stara świeca ci działa bo może tylko uzbierał się na niej nagar z przepalonego oleju? po oczyszczeniu jest na niej iskra czy tez dostaje przebicie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 17:03, 30 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
|
Ja bym proponował wymienić jednak kondensator. Kupiłem sobie kiedyś nowy i po jakichś 2 miechach jazdy ..... już miał przebicie i musiałem kupić następny.
A co do świec ja używam BOSCHA czteroelektrodowego o zwiększonej ciepłocie. Silnik chodzi na niej o wiele lepiej (przyspieszenie) i lepiej pali. :lol: Długi gwint to nie problem - zakładam 2 dodatkowe podkładki i śmiga :lol:
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 19:52, 02 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
|
SIEMA
chciałem sie dowiedziec skoad wiąsic siwiece z czterema elekdrodami :wink:
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Wto 20:37, 02 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
taka świece najlepiej kupić w sklepie
co do lepszego spalania moge sie zgodzić, ale to z przyspieszeniem to raczej samosugestia czy 1 czy 4 elektrody to nie ma wpływu na osiągi tylko zwiększa żywotność i niezawodność świecy iskra przeskakuje i tak tylko 1, a nie jak niektórym sie może wydawać 4 :roll: (nie chodzi mi o ciebie soldyy :wink: )
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 11:29, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
|
dzienki barteq
ja wiem jak działa siwieca czteroelekdrodowa :lol:
moim zdaniem (szersza) iskra pozwoli na zaoszczedzenie paliwa nic sie nie zmarnuje
jeszcze ras dzięki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Śro 14:48, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
o ciebie danone tez mi nie chodziło :wink:
tylko wolałem napisac bo niektóre osoby które "tiuningują" swoje motorki, myśla że jak jest świeca z większa ilościa elektrod to od razu czyni cuda w moto
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Śro 16:39, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
|
wiecie morze jak sprawdzici platynki sposub z pradem juz znam :wink:
jak nie wiecie to morze znacie sposub na ich naprawienie :idea:
|
|
Powrót do góry |
|
|
barteq
|
Wysłany: Śro 17:54, 03 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Administrator
Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rybnik
|
danon napisał: |
wiecie morze jak sprawdzici platynki sposub z pradem juz znam :wink:
jak nie wiecie to morze znacie sposub na ich naprawienie :idea: |
to jest juz offtopic, załóż nowego posta z tym pytanie, poniewaz temat jest o czym innym :wink:
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Sob 6:28, 06 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
|
Witam szanowne bractwo
Chyba znalazłem rozwiązanie problemu z " padajacymi " świecami. Otóż porozmawiałem sobie z gościem który sprzedaje części do motorków. Poradził mi abym spróbował zastosować świeczkę NGK BP7HS / jest to odpowiednik Iskry F 85 PS /. Swieczki tego typu stosuje się w mniejszych silnikach nowych motorowerów. Jak widzicie ta swieca jest cieplejsza od zalecanej. Dodatkowo przyspieszyłem zapłon do 5 mm przed GMP. Polecam każdemu zrobienie sobie przyrządu do ustawiania zapłonu - stara swieca bez środka, w nią wchodzi tulejka, w tulejce wodzik z drutu a na tulejce osadzony czujnik zegarowy. Wkręcamy świeco - przyrząd w głowice, zakładamy czyjnik zegarowy, poruszamy wałem i już odczytujemy to co chcemy. Ale do rzeczy. Po przestawieniu zapłonu i wkręceniu nowej swiecy mój motorek wyraźnie zaczął lepiej jeździć. Przejechałem około 300 km i nic sie nie dzieje. Swieca suchutka o pięknym brązowawym kolorze. Może jednak cewka daje troche wyzsze napięcie i trzeba zastosować bardziej wytrzymałą świecę. Ano pojeżdże sobie jeszcze troche ( mam zamiar w maju ją zarejestrować) poobserwuję i dam znac co się dzieję. To by było na tyle.
Czuwajcie druhowie.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 11:37, 14 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
|
czesi MASTER210
A prop do twojego opisu o czujniku zegarowym .....
skąd taki czyjnik morzna wyczasnąć nie taniej na kawałku patyka wyciąć kreski co milimetr
Z GÓRY DZIX
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 20:44, 15 Maj 2006 Temat postu: jaka świeca? |
|
|
|
witam cię danon
Kiedys w moim telewizorze oglądałem jakis stary film. Akcja rozgrywa sie na bazarku gdzie jakiś kolo sprzedaje maść na szczury. Kolo tłumaczy gawiedzi " bierze się szczura i smaruje maścią - ALE POD WłOS! ". Na to jakis dziadzio krzyczy "- a kto by go tam smarował - a lachą go! lachą! ". Wtedy, nie speszony kolo mówi " można i tak, można i tak, i pan masz rację i ja mam rację".
Dorośnij trochę dannon jak chcesz sie bawić w majsterkowanie przy motorkach.
życze dobrej nocki.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Doli_M11
|
Wysłany: Wto 0:51, 19 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Szczecin
|
barteq napisał: |
taka świece najlepiej kupić w sklepie
co do lepszego spalania moge sie zgodzić, ale to z przyspieszeniem to raczej samosugestia czy 1 czy 4 elektrody to nie ma wpływu na osiągi tylko zwiększa żywotność i niezawodność świecy iskra przeskakuje i tak tylko 1, a nie jak niektórym sie może wydawać 4 :roll: (nie chodzi mi o ciebie soldyy :wink: ) |
To gdzie w koncu mozna kupic taka świece z 4 elektrodami? i ile to moze bezahlen?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|