Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->montaż skrzyni biegów silnik s32

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
montaż skrzyni biegów silnik s32 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
ziomek4000
PostWysłany: Wto 23:18, 30 Gru 2014 Temat postu: montaż skrzyni biegów silnik s32


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Przymierzam się do składania silnika więc przeszukałem forum ale nie znalazłem informacji której szukałem więc pytam.
Czy ktoś potrafi powiedzieć w jakim położeniu powinno być ramię zmieniacza biegów w stosunku do zabieraka zmieniacza tak żeby po złożeniu wszystko działało a skrzynia nie była zacięta. Pytam bo znajomy mi opowiadał że kiedyś jak składał jakiś silnik to później jeszcze 2 razy rozbierał bo okazało się że skrzynia nie śmiga. na przykład podaję jak w chwili obecnej mam to ustawione.
[link widoczny dla zalogowanych]

Będzie to śmigało czy przy składaniu powinno być inaczej ustawione?

Z góry dziękuję za pomoc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 1:27, 31 Gru 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Skrzynie można składać obojętnie na którym biegu, ale.... łożysko i tryb zdawczy umieszczamy w prawej połówce karteru, a nie na skrzyni jak u Ciebie. Jeśli nie wierzysz w moje zapewnienia złóż połówki bez wału i kręć wałkiem na który mocuje się kosz sprzęgłowy i zmieniając przeleć wszystkie biegi po kolei.
Ogólnie zdjęcie słabo obrazuje jak umieściłeś tryby środkowe i jak zamocowałeś w nich mechanizm zmiany biegów. Powinno być zdjęcie z boku


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 10:45, 31 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 9:21, 31 Gru 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Święta prawda

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziomek4000
PostWysłany: Śro 10:48, 31 Gru 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Nie mam powodu do braku wiary w to co mówisz. Poprosiłem o pomoc bardziej doświadczonych i cieszę się że pomoc uzyskałem. Tryb zdawczy oczywiście przełożę do prawej połówki. Chociaż trochę mnie zastanawia fakt że łożysko w prawej połówce jest luźno spasowane (łożysko kupione nowe po wymiarach z katalogu części). Odnośnie umieszczenia poszczególnych trybów to zrobiłem fotki:
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Zastanawia mnie jeszcze czy największe koło zębate na wałku przekładni powinno być osadzone luźno czy ciasno? U mnie jest luźno.

PS. Teraz żałuję że zabrałem się za składanie silnika tak późno po rozebraniu a nie od razu.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ziomek4000 dnia Śro 10:49, 31 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Śro 11:33, 31 Gru 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 205
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Przed złożeniem wypadałoby jeszcze zeszlifować spawy w tylnej części karteru żeby zrównać je z powierzchnią podziału. :-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziomek4000
PostWysłany: Śro 12:56, 31 Gru 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Tak wiem o tym. Wczoraj odebrałem od spawacza i jestem w trakcie szlifowania. Nie śpieszę się z tym bo chcę to zrobić dokładnie. Spawy są w przedniej i tylnej części ponieważ przede mną jakiś barbarzyńca rozbierał silnik i poniszczył krawędzie styku. Niestety nie zrobiłem zdjęć przed spawaniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 15:55, 31 Gru 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Wszystko pięknie fajnie, a tu dupa. Po co zostawiłeś kołnierz na łożysku? To łożysko smarowane jest właśnie mieszanką ze skrzyni. Dwa masz niedomytą skrzynię, widać na niej piach.
Łożysko jest luźne bo gniazdo jest wybite, należałoby je podkleić klejem do tego celów, ale delikatnie. Kiedyś będziesz musiał je wyjąć.
Największy tryb siedzi luźno, czyli co? Tryb pierwszego biegu lata lekko na boki? Powinien być sztywno albo prawie sztywno osadzone, ale za to powinno się kręcić luźno. To raczej takie na wyczucie.
Robiłeś coś z trybem zdawczym? jak siedzi na wałku bo widać na nim ślady zużycia. Może warto byłoby zapodać nową tulejkę (z brązu nie mosiądzu) żeby tryb zdawczy się nie gibał za bardzo i był szczelniejszy.
Nie zamontowałeś jeszcze zmieniacza, pamiętaj, że w karterze powinna być bardzo cienka podkładka pod nim, żeby nie wycierał się sam karter.
Na wałku sprzęgła w środku silnika powinny być dwie podkładki, jedna pod trybem pierwszego biegu, a łożyskiem, tym który współpracuje z największym trybem skrzyni. Druga podkładka między wałkiem zdawczym a łożyskiem. To jest tak zwane dystansowanie skrzyni


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziomek4000
PostWysłany: Śro 16:26, 31 Gru 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Widać brudy ponieważ jestem w trakcie szlifowania spawów i przed złożeniem wszystko zostanie dokładnie wyczyszczone. Nie byłem pewien wy zdejmować kołnierze z łożysk czy nie więc zostawiłem bo pod nimi jest smar. Ale jak mówisz że powinny być zdjęte to zdejmę.
Co do wałka zdawczego to luzów na boki nie ma ale upewnię się jak wrócę do domu.
Dobrze że napisałeś mi o tych wszystkich podkładkach bo szczerze zapomniałem o nich. Gorzej że pewnie mi gdzieś zaginęły. Czy ktoś jest w stanie podać mi wymiary?
Największy tryb siedzi luźno w takim sensie że można go zdjąć i założyć ręcznie bez użycia narzędzi ale luzów na boki nie ma. Czyli z twojego opisu wnioskuję że u mnie jest dobrze.
I jeszcze pytanie o ten klej o którym pisałeś. Możesz podać nazwę lub jakiś link do tego kleju żebym wiedział czego szukać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 17:29, 31 Gru 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Każesz mi umieszczać reklamę na stronie?
No dobrze ten klej to loctite, a jaki to powiedzą Ci w sklepie. Są na pewno różne kolory (niebieski, czerwony i chyba zielony). Powiesz o co Ci chodzi i że za dwa lata musisz je wyjąć bo tak się szybko zużywa to Ci facet sprzeda właściwe.
Łożyska oprócz swoich wymiarów warto zastosować z droższe z koszyczkiem z poliamidu no i koniecznie luz c3, bo po rozgrzaniu silnika szlak trafi łożyska. Jako lekki tuning możesz spolerować komorę korbową.
Docieraj karterów robi się na szkle (idealna płaszczyzna) na którym kładziesz papier i poruszasz całym karterem, więc tryby musisz wyjąć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 17:31, 31 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziomek4000
PostWysłany: Śro 17:58, 31 Gru 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Na forum nie musisz robić reklamy. I nie każę tylko proszę. Zawsze mogłeś wysłać PW. Loctite niebieski mam więc na necie poszukam informacji czy się nada. Jeśli chodzi o szlif karterów to tryby wyciągam do tego. Gorzej że nie chcą mi wyjść tulejki "centrujące" i z tego powodu nie mam możliwości położenia na płaskim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 18:08, 31 Gru 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

OK, ale ja to pisałem w żartach. Powodzenia życzę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ziomek4000
PostWysłany: Sob 19:59, 03 Sty 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

halcik pisałeś o tych podkładkach w skrzyni więc mam nadzieję że mi pomożesz. Na chwilę obecną tak u mnie to wygląda:
[link widoczny dla zalogowanych]

Pierścień odległościowy jest (tabela 7 część 5)
podkładka na wałku zdawczym jest ( tabela 7 część

Na rysunku 7 widzę że są jeszcze podkładki do sprzęgła (numer 1 i 2) ale wydaje mi się że to nie w środku silnika ale między koszem sprzęgłowym a lewym karterem. Proszę popraw mnie jeśli się mylę.
Czy na zdjęciu są widoczne wszystkie elementy i podkładki czy czegoś brakuje? W schematach nie mogę się dopatrzeć aby coś brakowało ale z twojego opisu wynika że czegoś mi brakuje ale nie wiem czego.

A jeśli chodzi o podkładkę pod zmieniacz to czy jest to element 50 z rysunku 14? Jeśli tak to średnice sobie ogarnę ale jak z grubością?

I jeszcze pytanie o tą podkładkę:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy jest to element 27 z rysunku 14?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 20:57, 03 Sty 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Niby masz rację co do podkładki 1 i 2, ale pomyśl. Po co dwie podkładki pod kosz? Albo po co dwie do środka? U mnie grubsza szła na zewnątrz, a cieńsza do skrzyni, grubości niestety nie mierzyłem. Pewnie się również dowiesz że część osób jej nie zakłada. Skontroluj sobie wysokość kół pierwszego piegu po zamontowaniu w karterze lewym, będziesz miał wtedy podpowiedź, czy koła zazębiają się całą powierzchnią, czy można to poprawić.
Na t-15 numer 24 to podkładka kosza sprzęgłowego.
Dziwnie u Ciebie na zdjęciu wygląda 5, ale jeśli jest stamtąd to ok.
Jeśli chodzi o podkładkę pod zmieniacz z t-14 element 50 to wysokość jest minimalna. Podkładka równa się z bruzdą która jest dla nie zrobiona.
Podkładka pod dekiel to ta ze skutera, ja mam mniejszą średnicę, ale to szczegół raczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafal_c007
PostWysłany: Pon 21:15, 05 Sie 2019 Temat postu: luz na wałku przekładni w S32


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sie 2018
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Panowie,

Jaki luz na wałku przekładni jest dopuszczalny? U mnie zmierzyłem 1,1mm. Biegi wchodzą OK natomiast ten luz mnie martwi.
Dystansuje się to podkładkami bo w na schemacie nic nie znalazłem. Forum również przeszukałem....niestety bezskutecznie.
Co do wałka głównego nie mam zastrzeżeń.

Wygląda to następująco:
https://youtu.be/DDnZGyvk2MI


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 22:09, 05 Sie 2019 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie pamiętam czy jest ujęte ile jest dopuszczalne. Jutro mogę sprawdzić. Osobiście w tym miejscu luz ustawiam na 0.3-0.5. Na filmie widać jak by to było więcej niż 1.1mm.
Pomiar na dotyk jest obarczony błędem, szczególnie na wałku głównym bo trzyma go nowe łożysko.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Pon 22:10, 05 Sie 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->montaż skrzyni biegów silnik s32
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group