Autor |
Wiadomość
|
Shl1967
|
Wysłany: Śro 19:30, 28 Lip 2021 Temat postu: problem ze zmianą z tróji na dwójkę |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Witam,
Złożyłem silnik z nową skrzynią biegów, biegi na sucho wchodzą bez problemu. Problem jest przy zapalonym silniku i redukcji z trójki na niższy bieg, luz pomiędzy trójką a dwójką jest ale z luzu na dwójkę nie można zredukować. Z dwójki na jedynkę można zredukować bez problemu. Po wyłączeniu silnika można zredukować z trójki na dwójkę. Do góry wszystkie biegi wchodzą bez problemu.
Co może być, czy zostawić i dotrze się?
Pozdrawiam
Darek
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Shl1967 dnia Śro 19:32, 28 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
halcik
|
Wysłany: Czw 22:08, 29 Lip 2021 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jak wyglądał kamień zmieniacza podczas montażu, jakie ustawiłeś kuzyna wałku głównym i pośrednim?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shl1967
|
Wysłany: Sob 7:42, 31 Lip 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Kamień był gruby nominalnie i miał minimalny luz na swoim sworzniu.
Wałek główny luz 1mm.
Wałek pośredni luzu 0,2mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 16:16, 31 Lip 2021 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Na głównym zrobiłeś naprawdę spory luz. Może być tak, że na zapalonym silniku , przy większych obrotach zęby kłowe się nie łapią i bieg nie wchodzi. Dochodzi do tego luz na kamieniu. Nie pamiętam jaki jest dopuszczalny.
Odnośnie walka pośredniego ja osobiście robię w okolicach 0,03.
Zobacz przy przechylanie motoru w trakcie próby wbicia biegu cokolwiek zmieni. Jeśli tak to kamień do usztywnienia, luz do zmniejszenia i radzę rzucić okiem na stan kłów.
Dawałeś jakąś podkładkę pod wałek zmiany biegów ... Właśnie mnie oświeciło że kiedyś dałem ciut grubszą, przez co pazury nie sięgały do mechanizmu tak jak powinny. U mnie na szczęście na sucho, ale warto to też sprawdzić
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Shl1967
|
Wysłany: Pią 21:35, 10 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Rozumiem, w moim przypadku luz na głównym wałku do zmniejszenia.
Mam jeszcze pytanie czym uszczelnić silnik bo kartery są zniszczone i przy klejeniu uszczelki silikonem mam lekkie przecieki oleju?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Sob 10:44, 11 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Spora część silikonów jest rozpuszczana przez benzynę, dlatego przestałem je stosować. Kupiłem i stosuje reinzosil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
s06-tuner
|
Wysłany: Nie 20:32, 12 Wrz 2021 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wilkszyn
|
A sprzęgło masz dobrze ustawione? Ja miałem kiedyś tak że nie rozsprzegalo do końca i lekko ciągnęło przez co tryby były stałe naprężone i nie chciały się rozsunąć - ciężko było zmieniać biegi a o wrzuceniu luzu na odpalonym silniku nie było mowy - po wyregulowaniu sprzęgła problem zniknął. Przy klamce trzeba było wkręcić regulacje do konca, później rozkontrowac srobe przy silniku, ustawi srobke tak żeby dotknęła pręta od sprzęgła, później lekko cofnąć i zakontrowac, później doregulować przy kierownicy - może pomoze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|