Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->problem ze zmianą z tróji na dwójkę

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
problem ze zmianą z tróji na dwójkę <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Shl1967
PostWysłany: Śro 19:30, 28 Lip 2021 Temat postu: problem ze zmianą z tróji na dwójkę


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam,
Złożyłem silnik z nową skrzynią biegów, biegi na sucho wchodzą bez problemu. Problem jest przy zapalonym silniku i redukcji z trójki na niższy bieg, luz pomiędzy trójką a dwójką jest ale z luzu na dwójkę nie można zredukować. Z dwójki na jedynkę można zredukować bez problemu. Po wyłączeniu silnika można zredukować z trójki na dwójkę. Do góry wszystkie biegi wchodzą bez problemu.
Co może być, czy zostawić i dotrze się?
Pozdrawiam
Darek


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Shl1967 dnia Śro 19:32, 28 Lip 2021, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 22:08, 29 Lip 2021 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Jak wyglądał kamień zmieniacza podczas montażu, jakie ustawiłeś kuzyna wałku głównym i pośrednim?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shl1967
PostWysłany: Sob 7:42, 31 Lip 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Kamień był gruby nominalnie i miał minimalny luz na swoim sworzniu.
Wałek główny luz 1mm.
Wałek pośredni luzu 0,2mm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 16:16, 31 Lip 2021 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Na głównym zrobiłeś naprawdę spory luz. Może być tak, że na zapalonym silniku , przy większych obrotach zęby kłowe się nie łapią i bieg nie wchodzi. Dochodzi do tego luz na kamieniu. Nie pamiętam jaki jest dopuszczalny.
Odnośnie walka pośredniego ja osobiście robię w okolicach 0,03.
Zobacz przy przechylanie motoru w trakcie próby wbicia biegu cokolwiek zmieni. Jeśli tak to kamień do usztywnienia, luz do zmniejszenia i radzę rzucić okiem na stan kłów.
Dawałeś jakąś podkładkę pod wałek zmiany biegów ... Właśnie mnie oświeciło że kiedyś dałem ciut grubszą, przez co pazury nie sięgały do mechanizmu tak jak powinny. U mnie na szczęście na sucho, ale warto to też sprawdzić


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Shl1967
PostWysłany: Pią 21:35, 10 Wrz 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Gru 2020
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Rozumiem, w moim przypadku luz na głównym wałku do zmniejszenia.
Mam jeszcze pytanie czym uszczelnić silnik bo kartery są zniszczone i przy klejeniu uszczelki silikonem mam lekkie przecieki oleju?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 10:44, 11 Wrz 2021 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2248
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Spora część silikonów jest rozpuszczana przez benzynę, dlatego przestałem je stosować. Kupiłem i stosuje reinzosil

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
s06-tuner
PostWysłany: Nie 20:32, 12 Wrz 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wilkszyn

A sprzęgło masz dobrze ustawione? Ja miałem kiedyś tak że nie rozsprzegalo do końca i lekko ciągnęło przez co tryby były stałe naprężone i nie chciały się rozsunąć - ciężko było zmieniać biegi a o wrzuceniu luzu na odpalonym silniku nie było mowy - po wyregulowaniu sprzęgła problem zniknął. Przy klamce trzeba było wkręcić regulacje do konca, później rozkontrowac srobe przy silniku, ustawi srobke tak żeby dotknęła pręta od sprzęgła, później lekko cofnąć i zakontrowac, później doregulować przy kierownicy - może pomoze

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->problem ze zmianą z tróji na dwójkę
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group