Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Remont silnika [SHL M11]

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Remont silnika [SHL M11] <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 19:21, 28 Sty 2010 Temat postu: Remont silnika [SHL M11]







Witam.
Zabrałem się za remont silnika mojej shl-ki. Silnik rozebrany, występują przedmuchy, diagnoza zaprzyjaźnionego mechanika - szlifowanie cylindra, nowy tłok i regeneracja wału, to z poważniejszych rzeczy. A teraz moje pytanie, jeżeli chodzi o szlifowanie. Od czego się zabrać, czy najpierw kupić tłok i go porządnie wygotować a potem dać go szlifierzowi na wymiar czy może w innej kolejności.

Ps. Aha, czy szlifujemy teoretycznie zawsze na pierwszy wymiar czy może to zależy od zużycia gładzi cylindra.

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi
Powrót do góry
nowak
PostWysłany: Czw 19:52, 28 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lut 2009
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jaworzno - Bielsko-Biała

Najpierw to trzeba zmierzyć dokładnie średnice cylindra i wtedy zobaczysz czy był po szlifie czy nie.Jak masz książkę Pancewicza to tam są tablice z dokładnymi wymiarami tłoków i cylindrów(jak nie masz to poszukaj na necie). Po porównaniu pomiarów z tablicą będziesz wiedział jakiego tłoka szukać.Wtedy po nabyciu go udajesz się do "zaprzyjaźnionego mechanika" i on dokonuje szlifu na odpowiedni wymiar.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jon M11
PostWysłany: Czw 20:21, 28 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ja dałem do szlifierza cylinder nominalny a wydalo na trzeci nadwymiar, była mała rysa ( po pękniętym pierscieniu) przy otworze wydechowym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 22:46, 28 Sty 2010 Temat postu:







. Ok, dzięki za wskazówki, a powiedzcie mi, co z puchnięciem tłoków podczas gotowania, tzn. zwiększaniem swojej objętości, bo może się tak wydarzyć. Czyli chyba wypadałoby zmierzyć cylinder, zakupić tłok na szlif 1.2.3. Wygotować go i wtedy do pana szlifierza.
Powrót do góry
Jon M11
PostWysłany: Pią 16:45, 29 Sty 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lis 2009
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Poczytaj sąsiedni post pt. "szlif cylindra", dowiesz się trochę, mam ten sam problem a może jeszcze gorszy bo szlif już jest zrobiony. Na obecną chwilę jeszcze nie gotowałem tłoka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 21:41, 17 Lut 2010 Temat postu:







ok , panowie cylinder juz po szlifowaniu , i wszystko gra . Pan majster dał troche wiekszy luz i załatwilo to sprawe , wg. jego opinni . Ale pojawiło sie kolejne zmartwienie mianowicie regeneracja wału . Poszukuje zakładu zajmujacego sie wlasnie regeneracja wału silnika , najlepiej na terenie terenie trojmiasta . Pozdrawiam i z gory dziekuje
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->Remont silnika [SHL M11]
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group