Autor |
Wiadomość
|
mprojekt
|
Wysłany: Nie 13:57, 20 Mar 2016 Temat postu: S32 brak mocy na wyższych obrotach |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Witam
Koledzy po roku odbudowy w końcu wczoraj nadszedł czas pierwszej jazdy. Powiem tak uszy opadły, mianowicie silnik odpala od strzała nawet ciągnac starter ręką, chodzi równo, tłumik nowy. Na biegu jałowym pięknie wkręca się na obroty jednak w czasie jazdy po ruszeniu idzie płynnie do pewnego momentu i nagle traci kompletnie moc, to jest do tego stopnia że ledwo wyskrobie się na górkę na jedynce, jak mu zmniejsze obroty to na tej jedynce się wyczłapie ale jak dodam więcej gazu to buuuu... i zero mocy. Kolejny problem to na łączeniu karterów pod rurą wydechową (wyjście z cylindra) w miejscu mocowania silnika do ramy pojawił się czarny olej a rura jest czysta. Nie skladałem silnika sam, oddałem człowiekowi z polecenia ale się zaczynam obawiać że wychodzi jak chcesz mieć dobrze to zrób to sam. Wał po regeneracji, cylinder po szlifie dobrany tłok z demobilu zrobiona owalizacja i pierścienie (tu nie mam wątpliwości że jest dobrze Olachowski + Mostowy)
Macie jakieś pomysły co może być nie halo, bo nie znam tego silnika wogóle, a coś czuję przez skorę że będę muszony poznać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 14:29, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
A jak z ssaniem, nie jezdzisz na nim? Sprawdź czy paliwo masz w wężyku, czy prawa boczna osłona go nie zagieła. Czegoś jest za mało, albo paliwa, albo powieretrza. Pali na strzał, więc poziom paliwa powinien byc ok.
Sprawdź czy w cylindrze od spodu pod nakretką kolanka nie masz otworu z gwintem m6, z tamtąd może dmuchać syfem.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Nie 15:16, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Ssanie wyłączone manetka na dół (linka napieta) właśnie doczytałem paliwo w wężyku jest tzn nie jest pelny wężyk (od filtra do gaźnika jest pełno od baku do filtra się sączy powolutku i praktycznie cały czas jest pusto. Osłony boczne nie założone jeszcze.
Otwór w cylindrze istotnie jest tylko ten wyciek to wygląda jakby była nieszczelność na składaniu zrobię zdjęcie później i wrzucę bo najlepiej to wizualnie ocenicie
Dmucha przepalonym olejem z tej dziury, powinna być tam śrubka wkręcona czy zostawić tak? mieszanke mam bogatą bo dopiero 2km zrobiłem na tym silniku. Z tym ssaniem sprawdzę dopiero jak przestanie padać bo dziś znów załamanie pogody i rosi z nieba Marco masz pochwałe dzięki uspokoilem się że to nie na łaczeniu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez mprojekt dnia Nie 15:34, 20 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Nie 19:40, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Nie masz prawa mieć wycieku z pomiędzy karterów, to jest 2T i jakiekolwiek rozszczelnienie skrzyni korbowej uniemożliwi odpalenie silnika. Ten olej zapewne pochodzi z samego składania silnika, nikt mądry nie składa na sucho. Do tego jak napisałeś, dałeś sporo oleju, który się nie spala jak paliwo i to może też być przyczyna Twoich problemów z brakiem mocy.
Co do samego braku mocy, regulowałeś gaźnik? Iglica na którym rowku? Jak ustawiłeś komorę pływakową?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Nie 21:30, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Olej 1:20 jak pisałem bo po szlifie zrobiłem dopiero 2km. Olej jest z tego otworu pod cylindrem (ma tam być śrubka czy nie?). Co do gaźnika to nie wiem, bo nie ja go ustawiałem. Jak wróci pogoda to sprawdzę z tym ssaniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 21:49, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Ja wkręciłem krótką śrubę ze skórzaną uszczelką, pomogło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Nie 22:52, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Filtra nie powinno być, lubią się zapychać i mogą być powodem twoich problemów. Poziom paliwa też do sprawdzenia, ale Marco chyba bardziej obeznany. Wczuć zdjęcie bo nie wiem o jakiej śrubie piszesz- może upustów komory korbowej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Marco
|
Wysłany: Nie 23:23, 20 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Halcik, śruba w cylindrze pod nakretką kolanka to prawdopodobnie kontra, zabezpieczenie tej nakrętki. Mam ją tylko w jednym cylindrze.
Co do obeznania w temacie, to raczej pomówienie z autopsji wem, że jak za dużo paliwa w komorze, to raczej od strzała nie zagada, tak samo ze zbyt niskim poziomem.
A dysza regulacji paliwa, ta pozioma z prawej strony, na ile obrotów masz wykręconą ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Pon 10:38, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Dysze sprawdzę jak wrócę z pracy, nic na razie nie kombinowałem bo jest duże prawdopodobieństwo mojego błędu (nieszczęsna jazda na ssaniu). Silnik w całości składał i uruchamiał na stole Pan Stanisław w ktrórego siedemdziesięcio letnim, życiu nie był to pierwszy poskładany silnik SHL. Dlatego w pierwszej kolejności z waszą pomocą szukam błędu po swojej stronie. Cholerna pogoda się uwzięła, bo znowu pada
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomekSHL
|
Wysłany: Pon 15:55, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódzkie
|
A jak straci moc, zgasisz go, poczekasz 3 min to odpala normalnie? Jedzie normalnie i za chwilę to samo się dzieje? Jak jedziesz na wysokich obrotach to szybciej traci moc, a jak pyrkasz powoli to jedzie bez problemu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Pon 20:09, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Tak odpala bez problemu jak jest zagrzany też. Dokładnie TomekSHL tak jak napisałeś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
TomekSHL
|
Wysłany: Pon 22:39, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 129
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: łódzkie
|
Więc moja diagnoza, to kranik.
Przy dużym obciążeniu (poborze paliwa) nie dostarcza wystarczającej ilości paliwa. Zgaśnie, paliwo nacieknie do gaźnika i jedziesz dalej.
Wykręć kranik, obejrzyj rurki. Średnicę wewnętrzną mają 3mm, zobacz czy wejdzie Ci wiertło 2,5mm. Jak nie to proponowałbym wymienić rurki, a resztę kranika wyczyścić.
PS. O kranikach wiem dużo, jak coś to pytaj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Pon 23:46, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Fakt kranik to jakiś współczesny badziew mam, bo nie trafiłem nic z epoki w znośnym stanie. Bak miałem suchy ponad 30lat, niby płukałem kilka razy ale zawsze mogło coś odmoknąc dopiero po czasie i przytkać, dlatego też ten filtr założylem bo przy takim starym baku nie mam zaufania że wypłuka się idealnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
halcik
|
Wysłany: Wto 0:33, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2251
Przeczytał: 15 tematów
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
I tak pewnie będzie. Nowe kraniki się rozpuszczają (uszczelka) i takie cuda to norma
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Wto 0:51, 22 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
mprojekt
|
Wysłany: Wto 21:14, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 03 Gru 2015
Posty: 186
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: malopolska
|
Taki poziom paliwa jest cały czas, nigdy nie zapelnia się ani filtr ani wężyk, ale paliwo się sączy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|