Autor |
Wiadomość
|
monument22
|
Wysłany: Śro 17:05, 08 Maj 2013 Temat postu: SHL M11-remont silnika |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
witam.
Niektórzy znają mój problem. Dla zainteresowanych przybliżę sprawę. Mam 2 silniki shl m11. Jeden w ramie, pali lecz gaśnie po nagrzaniu. Drugi wcale nie palli. Prawdopodobnie oba były przegrzane gdyż pracowały w ekstremalnych warunkach.
Historie z remontem chce zacząć od tego co wcale nie pali i jest wyjęty.
Jak to znajomy określił "nie ma kompresji". Moja prośba do Was koledzy forumowicze od czego by tu zacząć? Silnik zaraz wrzucę na blat i czy rozbierać go mam czy może próbować pierw ustalić objawy. Jak to drugie to w jaki sposób.
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
kadek05
|
Wysłany: Śro 19:10, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wiśniew k/Siedlec
|
ja bym zaczął od sprawdzenia czy łożyska mają luzy. Uszczelniacze to tak czy siak wymień na nowe. skoro nie ma kompresji, to albo uszczelki, a skoro napisałeś, że pracował w ciężkich warunkach to najlepiej byłoby zrobić szlif cylindra. A tak wogólę to iskra jest?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monument22
|
Wysłany: Śro 20:50, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
ok, Większy problem, okazuje się że ten silnik ma wymontowany tłok, czemu nie wiem. Jak dopasować teraz tłok do cylindra. Na cylindrze są jakieś nr, czyżby to był opis jaki jest szlif zrobiony?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Śro 21:06, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
ten kto będzie robić szlif cylindra powie jaki trzeba dobrać tłok , ewentualnie sam dobierze stosowne pasowanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monument22
|
Wysłany: Śro 21:15, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
na cylindrze opis, że był robiony 1 szlif (N1), jak będę dawał do szlifu, to kupować nowy tłok czy lepiej dać stary co był(znalazłem w skrzynce co dostałem z częściami)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Śro 21:37, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
szlifierz ci wyjaśni co i jak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monument22
|
Wysłany: Śro 22:27, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
ok, zacząłem kompletować od razu części do remontu.
i znów pytanie.
łożysko wałka głównego 1sztuka: 6202C-3 35x15x11
łożysko wałka zdawczego 1 sztuka: 6005 C-3
łożyska wału korbowego 4 sztuki: 6204C-3 47x20x14
Czy stosujecie z owym luzem (C-3) czy zwykłe. W temacie
http://www.shlka.fora.pl/silnik-i-skrzynia-biegow,15/m11-lozyska-i-simmeringi-wymiary,375.html
jest to trochę źle zrozumiałe, gdyż luz C-3 oznacza luz na kulkach a nie na obsadzie łożyska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Śro 22:32, 08 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
tam gdzie podane luz C3 tam ma być C3 , tam gdzie podane bez luzu tam ma być bez.
nie bez powodu ktoś takie luzy łożysk dobrał. prawda ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monument22
|
Wysłany: Czw 8:35, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Prawda, Tylko zastanawiałem się czy ktoś z forumowiczow stosował bez luzu, z tego względu że te mam za free. I czy widać jakąś różnice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Czw 10:04, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
u ciebie muszą być z luzem bo silnik będzie dostawał w dupę i się grzał. te bez luzu przy ostrym nagrzaniu padną
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
monument22
|
Wysłany: Czw 10:50, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Konkretną odpowiedź, dzięki. Teraz tylko szlif, w świętym mieście(częstochowa) 60zł mi powiedzieli. Będę miał czas to pojadę do nich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Czw 13:10, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
najlepiej jakby się udało dopasować jakiś tłok ze starych dobrych zapasów.
te dzisiejszej produkcji są ładnie mówiąc do niczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monument22
|
Wysłany: Czw 22:18, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Czas na początek remontu. I już moje pierwsze pytanie. Jaki powinien luz na tulei korbowodu. Czy nowy sworzeń powinien wejść na ciasno
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
holipa
|
Wysłany: Czw 22:39, 09 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
raczej dość ciasno. tak żeby mógł pracować , ale nie żeby miał luzy poprzeczne czy osiowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
monument22
|
Wysłany: Czw 18:29, 23 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 20
Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
I potrzebna pomoc.
Wymienione simmeringi łożyska, szlif zrobiony (40zl) tłok i pierścionki nowe, iskra ładna. Problem tylko w skrzyni. Po złożeniu są tylko 2 biegi. Coś musiałem źle złożyć. Podeśle zdjęcie jak będę miał chwilę. Ale może już ktoś miał taki problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|