Autor |
Wiadomość
|
halcik
|
Wysłany: Wto 14:51, 20 Gru 2011 Temat postu: składanie S32- skrzynia nie mieści się w karterach |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Witam, mam problem , jakiś czas temu (2miesiące) złożyłem silnik . Miałem dwa podejścia i zawsze ten sam problem. Mianowicie wałek zdawczy z łożyskiem nie mieści mi się w karterach. Zacząłem się już zastanawiać czy nie wyjąć podkładki pod wałek zdawczy bo to akurat ta grubość o którą całość mi wystaje . Powoli sączy mi się tam olej co mnie irytuje, poza tym silnik sprawny, biegi chodzą ok. Simeringi kupowałem pod stare więc nie są szersze. Ja wiem, że stare motorki nie gubiły oleju, tylko znaczyły swoje terytorium, ale miejsce gdzie on stoi jest już zasmarkane
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Inżynier
|
Wysłany: Czw 22:27, 22 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
No dobrze. Poszukajmy więc przyczyny.... Podkładkę pod wałek zdawczy montujesz wyżłobieniem w stronę wałka? Rozumiem że wałek zdawczy nie wchodzi na odpowiednią głębokość do skrzyni, co powoduje iż miseczka lekko odstaje jakby od karteru??
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Czw 22:29, 22 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Pią 8:34, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Zdaje mi się że tak złożyłem, to wytłoczenie potraktowałem jako "zbiorniczek" na olej dla wałka zdawczego. Pokrywka którą trzyma simering potrzebowałaby z 3-4 podkładek papierowych, żeby oprzeć się na karterze. Dlatego mam tam ciągle nieszczelność. Wystaje też trochę łożysko, ale o wspomnianą wcześniej odległość. Wczoraj kontrolowałem drugą stronę silnika, czyli od sprzęgła, ale tam kosz ustawia się ładnie (łańcuch) do wału. Dzisiaj odkręcę pokrywkę która trzyma simering i zobaczę czy da się wyjąć z wałkiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Inżynier
|
Wysłany: Pią 22:58, 23 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Czyli tak. Wyżłobienie musi koniecznie być skierowane w stronę wałka GŁÓWNEGO. Jeżeli skierowałeś go w stronę zdawczego, to właśnie to powoduje iż wałek się nie mieści!!!!. Dlatego ponieważ wałek GŁÓWNY ma lekko stożkową krawędź i to wyżłobienie jest właśnie po to by na ten stożek się dopasować.
Wyciągnij wałek zdawczy (jak dasz radę...., bo nie wiem czy to wykonalne bez rozpołowienia silnika - może być problem) i przyjrzyj się dokładnie, w którą stronę dałeś wyżłobienie. Jak chcesz to cyknę ci fotkę, to musi spowodować odsuniecie wałka o ok 3 do 5 mm!!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Inżynier dnia Pią 23:00, 23 Gru 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Nie 9:31, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Pewnie nie wytrzymam i zabiorę się za to w poniedziałek. Zdjęcia mam, ale wałka nie wyjmowałem.
tutaj widać ile wałem wchodzi w tryb
[link widoczny dla zalogowanych]
a tutaj ilość silikonu
[link widoczny dla zalogowanych]
zastanawiam się bo szczerze całość zachlapana jest olejem, czy olej nie cieknie pomiędzy wałkiem a trybem. Ale po zdjęciu widać że przerwa między podkładką a karterem jest spora[url][/url]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Nie 9:43, 25 Gru 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Nie 21:27, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Wiem że Święta, a ja bezbożnik, ale nie wytrzymałem. silnik rozkręcony w drobny mak. przy karterze od strony sprzęgła mam małą podkładkę, która musiała być przyczyną całego przesunięcia, ale pękł mi seger (oba ucha) na koszyku sprzęgłowym i nie mogę go rozkręcić chwilowo. Inżynier zdjęcie jednak będą mile widziane, mogą być na maila [link widoczny dla zalogowanych] podeślę Ci wtedy książkę o nakładaniu powłok galwanicznych
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Inżynier
|
Wysłany: Nie 21:57, 25 Gru 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kęty koło Bielska
|
Ok. Nie ma sprawy. Jutro wysyłam fotkę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Wto 18:04, 08 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Dzisiaj zabrałem się za przymiarki do składania silnika i wystąpił mały problem. Otóż przy składaniu skrzyni okazało się, że nie mogę domknąć silnika. W lewy karter wcisnąłem łożysko z wałkiem głównym:
[link widoczny dla zalogowanych]
A w prawy karter łożysko z wałkiem zdawczym:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomiędzy nie włożyłem pierścień odległościowy o grubości 3mm wyfrezowaną stroną w stronę wałka głównego i tak złożony silnik nie chciał się domknąć. Zmierzyłem głębokość wytoczenia pod pierścień w wałku zdawczym i wyszło mi 3,3 mm, więc pierścień chowa się w wałku tylko 0,3 mm. Znalazłem taki schemat:
[link widoczny dla zalogowanych]
gdzie ewidentnie widać że pierścień powinien się schować głębiej. Odchudziłem więc swój pierścień i skrzynia dała się złożyć przy grubości pierścienia ok 1,9 mm :
[link widoczny dla zalogowanych]
(po lewej pierścień odchudzony (1,9 mm) po prawej org (3 mm))
I teraz pytanie: jaką głębokość powinno mieć wytoczenie w wałku oraz jak gruby oryginalnie był pierścień odległościowy? Jak ktoś ma silnik rozłożony, to proszę o zmierzenie.
Dodam, że wszystkie części są oryginalne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Śro 21:14, 09 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Nikt nie ma rozłożonego silnika?
Jeśli ktoś ma to proszę o zmierzenie głębokości wytoczenia pod pierścień dystansowy w wałku zdawczym
[link widoczny dla zalogowanych]
Oraz o długość wałka głównego
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Czw 21:48, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Jak nie zapomnę mam dwie skrzynie w zapasie, więc pomiar uśrednię
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Czw 23:17, 10 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Dzięki kolego bardzo mi na tym zależy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Pią 22:50, 11 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Sorry, nie wyrobiłem się. Ale wpisuje przypomnienie i robię to jutro od rana. Niestety części i motorki mam w garażu, a mieszkam w bloku bo bym poleciał.
EDIT
Głębokość wałka zdawczego
1. 3,95
2. 4,15
długość ośki wałka głównego
1. w zależności od położenia 65.70 a 65.84
2. drugiego luzem nie miałem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Sob 12:29, 12 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
lemik
|
Wysłany: Nie 10:38, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 71
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
wczoraj składałem silnik i miałem ten sam problem, okazało się że trzeba mocniej dobić łożysko na wałku głównym aby dobrze oparło się na kole zębatym I biegu
[link widoczny dla zalogowanych]
i jeszcze jedna sprawa zobacz czy łożysko dobrze siedzi w karterze, po zamieszczonych zdjęciach wydaje mi się że łożysko masz trochę za płytko wbite w karter
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lemik dnia Nie 10:43, 13 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Nie 12:53, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Dzięki halcik !!!
U mnie podtoczenie w wałku zdawczym ma 3,3 mm, co jest trochę dziwne bo wałek ma sygnaturę WFM
Więc w wałku zdawczym znajduje się zagubione 0,7mm, ale aby zamknąć silnik razem z podkładką dociskającą łożysko wałka zdawczego od strony zębatki zdawczej muszę znaleźć jeszcze 0,9mm
Co do sugestii lemika, to wydaje mi się, że łożysko na wałku głównym docisnąłem do końca, a przy wciskaniu w karter też zdziwiło mnie że lekko wystaje, ale docisnąłem je do pierścienia osadczego.
PS
Panowie, ten pierścień dystansowy powinien mieć ok 3mm ? Bo teraz dojrzałem na swoim, że raczej nie jest oryginalny bo ma ślady po szlifowaniu. Mam w swoich częściach pierścień do WSK i wydaje mi się że ten co mam jest roztoczonym i przeszlifowanym pierścionkiem z WSKi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
halcik
|
Wysłany: Nie 16:01, 13 Lip 2014 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 47 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kutno
|
Zdaje mi się, że to jeden czort. Mam silnik wski i shl i chyba jakiejś powalającej różnicy nie widziałem między tymi pierścieniami. Jak poczekasz znowu to pomierzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|