|
Stuki w silniku s32 |
<-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat-> |
Autor |
Wiadomość
|
maro24
|
Wysłany: Śro 10:32, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 02 Mar 2016
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Marco napisał: |
Każdy nowy tłok powinien być sezonowany podobno nawet 2lata, to powiedział mi facet w jednym sklepie z częściami do PRL-owskich motocykli jakiś czas temu. Potwierdziło się jak zaniosłem niedawno cylinder do szlifu. Szlifierz zaczął szukać na tłoku daty odlania.
Czy wy też spotkaliście się z czymś takimi ? |
To o czym piszesz ma jakieś uzasadnienie, ponieważ w odlewach podczas produkcji powstają naprężenia skurczowe. Takie sezonowanie tłoka ma na celu relaksację naprężeń. Aby przyśpieszyć ten proces stosuję się obróbkę cieplną więc nie wiem czy takie sezonowanie ma do końca sens przy wyrobach dobrej jakości, które spełniają określone normy oraz ich wymiary mieszczą się w określonej tolerancji wykonania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Marco
|
Wysłany: Śro 22:26, 30 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2237
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bydgoszcz
|
Widzę że temat żywy, więc opiszę tutaj cuda na kiju jakie mnie spotkały. Po odebraniu cylindra ze szlifierni ( Bylin mi świadkiem ) wszystko spasowane idealnie, więc przyszedł czas na montaż. Z braku czasu zeszło mi trochę i montowałem świeżo spasowany zestaw dopiero przed świętami. Tłok i cylinder do tego czasu leżał sobie na półce w ciepłym warsztacie. Podczas montażu sworznia, nalałem do denka tłoka nitro, podpaliłem żeby tłok się nagrzał i wcisnąłem sworzeń na korbowód. Nie obyło się bez szkód, kawałek aluminium tłoka się wyszczerbiło, a miejsca zabezpieczeń prawie przestało istnieć, sworzeń był spasowany z tulejką korbowodu, ale za ciasny w tłoku. To jeszcze nic w porównaniu z tym, co spotkało mnie następnie Założyłem pierścienie na tłok po pomiarach ( 0,35) następnie cylinder i tutaj ZONK... tłok nie mieści się w cylindrze cuda jakieś ??? Miesiąc wczesniej było idealnie, a teraz tłok wchodzi tylko na 2/3 swojej wysokości i STOP. Bez pierścieni to samo. Nikt nie jest w stanie wytłumaczyć mi co spowodowało taki efekt, tłok zmienił swój wymiar leżąc na półce Pomyłka z zamianą tłoka nie wchodzi w grę, cylinder też ten sam...
Jedynym wytłumaczeniem tego zjawiska jest fakt, że ten tłok kupiłem w cx gdzie leją tłoki, czyli świeże, nówki nie śmigane, a poprzednie kupowałem w sklepie gdzie leżą już z 14lat, nigdy nic się nie działo, nawet przycierki, a teraz takie cuda.. i to bez konkretnej odpowiedzi Cross Impeks w odpowiedzi zaproponował wymianę tłoka na nowy i są zainteresowani wadliwym tłokiem do zwymiarowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|